Tupac'ın annesi Afeni Shakur, "Kara Panterler" adlı partinin çok aktif bir üyesiydi (Tupac daha sonra "Changes" adlı şarkısında bu partiden bahsediyor). Bu parti, ülkedeki siyahilerin haklarını koruyup beyazlarla eşit haklara sahip olmalarını sağlamak amacındaydı. Çünkü o dönemler A.B.D.' de ırkçılık hat safhadaydı.
Tupac'ın biyolojik babası Billy Garland, Afeni hamileyken onu terketti, üstüne bir de Afeni, Kara Panter Partisi'ndeki aktif üyeliği sebebiyle cezaevine gönderildi.
Fakat mahkemeden çıkan sonuç Kara Panterlerin lehine oldu ve serbest bırakıldı. Bu sırada Tupac'ın soyismini aldığı üvey babası Mutulu Shakur ile evliydi.
Ve Tupac, 16 Haziran 1971 yılında Harlem'in kenar mahallelerinden birinde doğdu. Doğma büyüme New Yorkludur.
Daha bebek sayılabilecek yaşlarda iken siyahilerin uğradığı zulmü, haksızlıkları, sefâleti gördü. Ülkedeki siyahilerin çoğu bu tür kenar mahallelerde sefâlet ve cefa içinde yaşıyorlardı. O kadar fakirlerdi ki, insanlar para ve ekmek için birbirlerini öldürüyorlardı. Kadınların çoğu para kazanmak için hayat kadınlığı yapıyordu. Her köşe başında torbacılar vardı ve polis sık sık operasyon yapıp halka eziyet ediyordu.
2017 yapımı "All Eyez On Me" filminde Tupac'in çocukluğunu rahat geçirdiği, ailesinin durumunun iyi gösteriliyor fakat bu yanlış. Tupac'in ailesi de bu sefâletten payını aldı. Fakat diğerlerine nispeten durumları biraz daha iyiydi diyebiliriz. En azından Pac, torbacı olmak zorunda kalmadı.
Derken sevdiği üvey babası Mutulu Shakur, 1981'de gerçekleşen bir zırhlı kamyon soygununa dahil olduğu gerekçesiyle terörist damgası yedi ve ülke çapında aranan bir kanun kaçağı oldu. Mutulu'nun soruşturmasını polis değil, doğrudan FBI yürütüyordu. Afeni'nin peşine adam taktılar ve bir Noel gecesi evde Tupac, Afeni ve Sekyiwa (Tupac'ın kız kardeşi) varken eve baskın verdiler. Şans eseri Mutulu evde değildi fakat 1986'da yakalandı ve 60 yıl hapis cezasına çarptırıldı.
Bunun üzerine Afeni taşınma kararı aldı.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
BÖLÜM SONU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tupac Amaru Shakur'un Hayatı
Fanfiction1971 yılında New York'ta başlayıp 1996 yılında Las Vegas'ta trajik bir biçimde son bulan, rap müziğin üstadının hayatı. Ölümü ve kavgaları hakkında birçok teori var. Fakat bu bir teori kitabı değil, yerden başlayıp göklere çıkan bir insanı anlatan b...