MC NEW YORK

32 1 1
                                    

Okula gittiği zamanlarda şiirler yazan Tupac için şarkı sözü yazmak çokta zor değildi. Ayrıca dışarıdan bakıldığında ipsiz sapsız gençler olarak görülen arkadaşları ona ellerinden gelen maddi manevi yardımı yaptılar. Tupac'ın ilk rap performansını izleyince arkadaşlarından biri onu "Digital Underground" isimli Kaliforniya merkezli Hip-hop grubu ile bir mülakata soktu.

Zaten o tarihlerde Amerika'nın doğu yakasında büyük bir rapçi yoktu. Rap müziğine duyulan ilgi, N.W.A.* grubunun başarısı ile batı yakasında başlamıştı. Dolayısıyla büyük rapçiler sürekli batı yakasından çıkıyordu.

Performansıyla grubun en önemli isimleri Shock G ve Money B'yi etkilemeyi başaran Tupac, gruba girmeyi başardı. İlk başlarda sahnelerde back vokal olarak görev aldı ve bir turneye çıktı. Artık kendine ve ailesine yetecek kadar para kazanıyordu. O sırada Afeni'nin de uyuşturucu terapisine başlayıp tedavi olması ile annesiyle arası düzeldi.

Fakat artık back vokal olmaktan sıkılmıştı. Harcandığını düşünüyordu. Bu yüzden Shock G'ye artık kendi işini yapacağını söyledi. Shock G bunu kabul etti ve Tupac, Digital Underground'un 1990 çıkışlı Nothing But Trouble albümünün en başarılı parçası "Same Song"da yer aldı. (multimedya)

Şarkı, ülkede büyük başarı yakalayamasa da albümün en iyi parçası olmuştu. Bunu fark eden Shock G, Tupac'ın albüm çıkarma isteğini kabul etti.

Ve Tupac'ın 2Pacalypse Now adlı albümü, 12 Kasım 1991'de Interscope Records etiketiyle yayınlandı.

Albüm güzeldi, fakat çokta başarılı olmamıştı. Fakat içindeki Brenda's Got A Baby adlı parça, tartışmalara yol açsa da epey tutmuştu. Ve bu sadece bir başlangıçtı.

______________________________________
*N.W.A. : 1986 yılında Compton, Kaliforniya'da kurulan, Hip-hop, Gangsta Rap ve West Coast G Funk türü müzik yapan grup. Rap'te yeni ufuklar açan ve rap müziği Amerika'ya tanıtan grup olarak bilinir. Bünyesinde Dr. Dre, Eazy-E, Ice Cube gibi büyük isimleri barındırmıştır. 1995 yılında Eazy-E'nin AIDS sebebiyle ölmesi üzerine, grup dağılmıştır.

Evet, uzun bir süre sonra selam. Elimde olmayan sebeplerden ötürü Wattpad'e ara vermiştim. Fakat geri döndüm ve tam gaz devam ediyorum.

Tupac Amaru Shakur'un HayatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin