Tupac giderek yükseliyordu. Sokakların freestyle kralı Notorious B.I.G.'yi de gölgelemişti.
Fakat o sıralarda, Tupac'ın şarkı sözlerinde "Sürtük, kaltak" gibi sözlerin çok geçmesi kadınları rahatsız ediyordu. Bir basın açıklamasında Tupac'ın kadınları hor gördüğü söylendi. Bunun üzerine Pac, kadınları hor görmediğini, aksine yücelttiğini anlattığı Keep Ya Head Up adlı şarkısını da albümüne dahil etti.
Daha sonra da bunu bir üniversitenin mezuniyet partisinde seslendirdi ve hakkındaki suçlamalara bir cevap vermiş oldu.
Tam herşey yolunda giderken, Tupac'ın beraber olduğu kadın, Tupac'ın kendisine tecavüz ettiğini söyledi. Tupac ise hayatı boyunca bu suçlamaları kabul etmedi ve olayın gönüllü olarak gerçekleştiğini söyledi.
Üstüne üstlük, dava devam ederken, 29 Kasım 1994'te, Tupac ve arkadaşları içeride Notorious B.I.G.'nin de olduğu bir kayıt stüdyosunda, asansörün önünde saldırıya uğradılar. Tupac'e 5 el ateş edildi. Mermilerden ikisi başını sıyırdı, ikisi kasıklarına saplandı, biri de eline girdi. Daha sonra saldırganlar Tupac'ın 30.000 $ değerindeki mücevherlerini çaldılar.
Olay bir soygun gibi görünse de, bunun planlı bir suikast girişimi olduğuna inananlar çoğunluktaydı, hâlâ da öyle. Zaten 2011 yılında bir mahkûm, Tupac'ı vurmak için emir aldığını ve pişman olduğunu itiraf etmiştir.
Tupac ise bu olaydan o sırada stüdyoda olan arkadaşı Biggie Smalls'u ve Sean Combs'ı suçladı. Üstüne üstlük tam o sırada Biggie'nin Who Shot Ya? Adlı parçası piyasaya sürüldü. Parçada Tupac'ın vurulma olayına atıfta bulunduğu sanılan bazı sözler vardı ve Tupac bunu bir itiraf, artı bir diss olarak yorumladı. (Fakat Biggie, bu suçlamaları asla kabul etmedi. Hatta olaylar neticesinde bu şarkıyı konserlerinde söylememiştir. Fakat Tupac Hit Em' Up adlı parçasında Biggie'yi dissleyince, o da mecburen söylemiştir. Zaten olayın asıl failleri de ortaya çıkmıştır.)
Daha sonra Pac, doktorların uyarılarına rağmen kendini taburcu ettirdi. Taburcu olduktan hemen sonraki duruşmada, dava ertelendi.
14 Şubat 1995'te ise, hapse girdi. Ve Hapisteyken Me Against The World albümünü çıkardı.
Bu, Tupac'ın o güne kadarki en iyi albümüydü. Listelerde 4 hafta boyunca 1 numara oldu ve bir haftada en çok satan erkek rapçi albümü oldu. (Multimedya)
Hapisteyken de Keisha Morris isimli biriyle evlendi fakat 1996 yılında boşandılar.
Artık doğunun kralı Notorious B.I.G. olmuştu. Üstüne üstlük doğudaki arkadaşları hapisteyken Pac'ın bir kere bile ziyaretine gelmediler.
Pac için doğu bitmişti artık. İhanete uğradığını düşünüyordu. (Only God Can Judge Me şarkısında o dönemdeki ruh halinden bahseder.)
Hapisten çıkar çıkmaz ilk işi, B.I.G.'den hesap sormak olacaktı.
______________________________________
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tupac Amaru Shakur'un Hayatı
Fanfiction1971 yılında New York'ta başlayıp 1996 yılında Las Vegas'ta trajik bir biçimde son bulan, rap müziğin üstadının hayatı. Ölümü ve kavgaları hakkında birçok teori var. Fakat bu bir teori kitabı değil, yerden başlayıp göklere çıkan bir insanı anlatan b...