Kereta Azri meluncur laju ke jalan bangsar untuk bertemu dengan Siti Zaleha...Si Zaleha nie Azri panggil zal aje..berumur lebih kurang 27 tahun, berkulit cerah..tinggi 168 cm & mempunyai perwatakan menarik. Hubungan Azri dengan dia sekadar kawan tapi mesra...pernah mereka di U dahulu hampir-hampir couple tapi sebabkan tekad nak habiskan study dulu maka cinta mereka pendam tiada kesudahan..so hubungan kawan tu masih kekal sampi ke hari ini..Azri susah tak menipu dirinya yang dia ada menyimpan hati pada Zaleha..mungkin hari nie setelah dia dapat berjumpa balik dengan Siti Zaleha ini perasaan sayang itu mungkin datang kembali dan boleh mengeratkan kembali hubungan yang pernah terjalin dulu.
Setiba Azri di sana, melilau dia mencari Siti Zaleha di tempat yang mereka janjikan, kelihatan kelibat Siti Zaleha didalam sebuah kedai coffee yang berhampiran jalan Travers di area bangsar membuatkan dia tersenyum. Tersengih Azri melihat Siti Zaleha sedang menunggunya sambil menekan-nekan handphone menaip sesuatu dengan jarinya, walaupun mereka dah lama tidak berjumpa, wajahnya Siti Zaleha masih tetap cantik dan ayu macam Azri kenal dulu, sampai Azri berjalan di belakangnya, dia kemudian menyapanya gadis tersebut.
Azri: ' Assalamualaikum...Zal dah lama tunggu?'..sambil Azri buat muka penat di sebabkan dia terlewat sikit tadi'. Bau perfume Versace Bright Crystal yang di pakai oleh Siti Zaleha menarik perhatianku dan bau itu bercampur dengan bau badannya menaikkan nafsu Azri tiba-tiba.
Siti Zaleha: ' Walaikumussalam ..Apa lah awak ni ri...dah 15 minit saya duk kat sini tau tunggu awak, awak nie janji melayu tul lah '..bebel Siti Zaleha kepadanya.
Azri: 'Haa apa mengigau awak nak jumpa saya hujung minggu ni..dah takda bf lain ke lagi nak keluar ngan awak tu? tanya Azri macam menyindir kepadanya.
Siti zaleha tersenyum menampakkan gigi putihnya yang tersusun cantik sambil menyuruh aku mengambil order dahulu dari pelayan restoren yang datang untuk bertanya tentang minumannya. Sudah Azri dah lama tak jumpa Siti Zaleha sejak kali terakhir berjumpa selepas selesai convo degree mereka dua tahun lepas.
Siti Zaleha: 'Bukan takda boyfriend yang nak ajak saya keluar ri..ramai! hahaha ..saya aje yang jual mahal, lagi pun saya lama dah tak jumpa awak kan lepas kita habis belajar dan convo hari itu. Nak ajak awak keluar minum -minum kat sini tak boleh ke ri?...by the way awak apa khabar? Nampak lagi hansome tu lepas dah bekerja sekarang'.
Azri: 'Saya sihat zahir dan batin tu..hahaha..Awak pun lagi makin cantik tu saya tengok tu...maklumlah orang dah bekerja kerajaan sekarang ni'. Hmm dah lah kita puji sama sendiri...macam tak ikhlas la pulak..jom kita makan nak, saya lapar ini, saya dengar daging stik sini sedap Azri tersenyum sambil memandang wajah Siti Zaleha di depannya.
Mereka memesan makanan masing-masing dan menjamu selera, banyak yang mereka bincangkan termasuklah Azri bertanya pasal Nizam kawan baiknya yang ajak dia keluar semalam, pasal kerja dia dan macam-macam lagi. Selepas mereka menjamu selera itu tiba-tiba Azri tanya Siti Zaleha.
Azri:'Zal jomm kita tengok wayang lepas ni nak kat Mid valley sana? saya belanja..hmm...awak ada keje apa-apa kerja tak petang nanti? kalau takda lepas kita makan ini kita terus pergi..awak naik sekali dengan keta saya aje..nanti lepas habis show itu saya hantar awak balik sini.' Azri memberi cadangan.
Siti zaleha memandang wajah Azri takpa berkata apa-apa, lelaki tampan yang telah mencuit hatinya dulu dan mungkin sekarang . Dia pada mulanya sedikit terkejut dengan pelawaan Azri tadi, mengangguk pelahan bersetuju, Azri juga memandang wajah Zaleha dengan tersenyum gembira, mata mereka bertentang antara satu sama lain sebentar dan dari bibit-bibit mukanya dan cara pandanganya kepadanya membuatkan Azri pula yang tak senang duduk.
YOU ARE READING
Cerita Cinta yang tidak siap (Lambat update)
Roman d'amourBy the way nama aku Azri and this is my story..mature content..ada unsur-unsur..merangsang nafsu...tanggungjawab sendiri..selamat membaca Cerita antara azri..zaleha, nizam dan Ira sebagai watak utama..cerita cinta tidak siap ni awalnya pekenalan..d...