DAHLIA

121 10 2
                                    

DAHLIA
They symbolize elegance, inner strength, creativity, change, and dignity. They are also known to represent one who stands strong in his/her sacred values.


3010

Dunia kian berubah dari semasa ke semasa , Dunia teknologi kian memuncak , adat tradisional dilupakan hanya menjadi sebuah sejarah . Bahasa Inggeris menjadi bahasa utama dunia .

Peperangan yang menyebabkan perkara ini berlaku. Perang Dunia Ke-10 menyebabkan perubahan struktur pentadbiran.

Yang bermula dari tamadun kemudian kerajaan dan membesar menjadi Negara dan kembali menggunakan berpandukan Kerajaan yang mengutamakan teknologi.

Tradisional dan adat dipadamkan dari struktur pentadbiran. Dunia semakin bebas dan memeningkan dengan teknologi yang kian memenuhi ruang bumi , nasib baiklah agama tidak disisihkan. Hanya agama yang kukuh menjadi pendamping diri .

Empire Askella Kerajaan tersebut yang dulunya dikenal tanah Melayu sudah hilang . Mereka menjadi 3 negara tertinggi berkaitan teknologi. Tradisional dan adat tidak dihiraukan lagi, yang pasti itu semua tinggal sejarah.

Kerajaan mereka menggunakan sistem pemerintahan wanita kedudukannya paling tinggi , Kejayaan kerajaan mereka juga berpandukan teknologi dan sains.

Dan Ratu Lily dia Pemimpin yang tegas dan sangat adil, kedamaian kerajaan Askella kerana pemerintahan yang Ratu Lilly gunakan. Adil dan bijaksana.

Walaupun agama tidak dihiraukan lagi tapi Askella masih memegang nama islam yang paling patut dihormati dan disanjungi .

Tapi disebabkan sikap rasicm dalam kalangan orang dipercayai Askella hancur dalam hanya sehari. Kerajaan yang adil dan damai musnah disebabkan seorang pengkhianat.








ISTANA ASKELLA

Suasana malam ini tidak mampu menghalang mereka berlari menuju pintu keluar Rahsia di dalam istana. Peluh menitik menandakan perasaan takut dan kepenatan.

"Maafkan ibunda puteriku, disebabkan cinta siapa sangka ayahandamu sendiri menghancurkan kerajaan kita" pujuk seorang wanita yang menggunakan cloak berwarna keemasan bersulam bunga Lily yang menutupi badan wanita tersebut menunjukkan dia seorang royal apabila tangisan bayi dalam pelukannya ingin bergema sambil dalam keadaan berlari dan resah.

"Sanggup tuanku berbuat demikian dengan Permaisuri, kerajaan Permaisuri curahkan dengan peluh hancur sehari saja " seorang wanita yang berumur 30-an tahun setia mendamping si permaisuri sambil memegang lampu suluh kecil menuju jalan.

"Berhenti! Ini Titah Raja Askella!" Tiga orang lelaki berpakaian seperti askar berwarna keemasan bersulam lencana kerajaan Askella sambil obor ditangan mereka mengarah mereka berhenti seperti mereka ialah penceroboh.

keadaan istana sekarang ini sangat rusuuh kerana ingin mengejar Ratu Lilly untuk mengelakkan ratu keluar dari istna. disetia penjuru suda sedia askar istana untuk menghalang ratu lilly.

"Teruskan berlari Anna , kita kena teruskan hidup demi kembalikan Askella belum masanya kita kalah . Dahlia masih ada harapan kita juga Masih ada. Hari ini kita termasuk perangkap hari lain princess dahlia of askella akan kuasai semua " sambil memandang tepat ke anak mata bayi yang berwarna hijau kelabuan seketika sebelum fokus dengan larian.

Hanya anggukan dari pendampingnya bernama Anna sambil menghalakan lampu kecil Di hadapan untuk melihat perjalanan mereka yang gelap.

Mereka bertiga semakin hampir dengan pintu rahsia yang diciptakan oleh Ratu Lillydi bahagian selatan merana di dalam istana bahagian tersebut keadaan yang agak ditutupi jadi agak mudah untuk melarikan diri jika ada benda yang tidak dijangka berlaku .



**

"Maafkan kami Tuanku, Permaisuri Lilly dan Dahlia dapat larikan diri dari istana ini. Beberapa askar yang diarahkan tengah usaha mencari mereka ." takut-takut nada ketua pengawal kerajaan itu berhadapan dengan Ketua Pemerintah yang Baru.

"Damn! How you can let them espace so easily?! They just around this castle! If Dahlia alive usaha aku hancur bila-bila masa. Lilly tu bijak aku tahu dia tak mudah lepaskan Askella " Dia yang berpakaian keemasan dan cloak panjang yang sedang duduk di sebuah takhta itu gusar hatinya mendengar fakta dari pengawal yang diarahnya.

"Ampunkan kami lord , queen Lilly use secret gate that we're never knew." Semakin takut pengawal itu memberitahu kebenarannya.

"Kalau begitu! Ikut jalan pintu rahsia tu dan jejaki diorang! Selagi Lilly dan Dahlia tak ada depan aku jangan harap boleh balik!" Naik seoktaf suara Raja setelah mendengar kebenaran.

"Secret gate? Lilly you're really unique. Rahsia apa lagi kau ada Lilly " sambungnya dengan suara yang lebih tenang berserta senyuman mengejek.

"Lord can you stop thinking about that slut woman? We have our empire and our son , kalau perempuan tu cuba hancurkan rancangan kita, Redzan kalau dilatih dia boleh jadi macam awak. He's strong " Datang seorang wanita memujuk Raja yang masih menyibukkan diri dengan Ratu Lilly.

"Prince Redzan ray Emeraldo future of Kingdom. Selepas ini Askella yang menyanjungi islam tidak wujud Hanya yang tinggal Kingdom, Kerajaan yang paling kejam. " senyum sinis dia dengan pangkuannya. Akhirnya setelah rancangan yang lama di bincangankan pada hari tersebut Queendom sepenuhnya jatuh ditangan Seorang yang tamak.

"Apa yang berlaku sebenarnya? Aku dekat mana ? Siapa mereka and the important things they didn't see me?" Suara yang lama mendiamkan diri setelah lama melihat kejadian yang berlaku di hadapan matanya bersuara .

Bukan dia turut menjadi mangsa ataupun terlibat dengan masalah yang berlaku di kerajaan tersebut. Tapi riak mukanya menunjukkan kebingungan .

Pakaiannya hanya mengenakan sebuah gaun putih. Adakah dia Roh? Dia pula sibuk menyorok sebalik tiang yang tinggi padahal tiada siapa yang mampu melihatnya.

"Ayesha Ziegwack kau memang dah terperangkap di dunia lain" sambungnya bila dia menyedar keadaan dirinya seratus peratus dengan berbisik dengan diri sendiri.



Title; The Fantasy of Queendom
Genre; romance, fantasy
Started; 27 Oktober 2019

Mana-mana persamaan hanyalah kebetulan. Tidak menghalalkan copy paste. Tidak menghalalkan segala tiru meniru.

Hikayat Al-Zahra Where stories live. Discover now