|02| into the world

40 4 2
                                    

Bunyi meriah di Stadium utama Astella  ini membingitkan telinga aku, mulanya aku berfikir ini adalah sukan tahunan negara mereka.

"Tolong aku merayu jangan bunuh ibu dan Anna dengan keadaan seperti ini" Kenyataannya mereka penduduk menyanjungi Redzan suka melihat Dua orang perempuan naked .

Wait

Gambaran ini sama dengan aku lihat , tersangat persis yang aku tak sangka. Salah aku sebab menyangkal visual yang aku lihat. Kalau aku bagi hints mungkin Lilly dan Anna selamat.

Aku sekarang berada di atap dewan utama rakyat Kerajaan Askella . Seperti di dalam ini seramai 100,000 ribu orang yang terdapat mungkin termasuk Prince Redzan, Dahlia , Ratu Lilly dan Anna, beberapa orang pengawal dan seorang lelaki yang aku kenali berada di tengah dewan.

Aku kenal lelaki itu . Tak silap aku sewaktu mengekori Dahlia, Lelaki itu terjatuh dari gaung dan Dahlia menyelamatkannya. Sekarang lelaki itu memegang pedang yang dihalakan ke Ratu Lilly .

"Boleh tapi dengan syarat kneel and kata aku tuhanmu" bait bicara yang dilunturkan Redzan itu buat amarah aku datang.

Sah ini beruk nak bunuh orang lagi. Baru seminggu aku melarikan diri ke hutan sebab tak menerima kenyataan aku dihantar ke dunia ini. Akhirnya aku kembali asbabnya ini sahaja mungkin caranya yang boleh mengembalikan ke dunia aku.

And now they want killed queen of Astella

Tak mungkin Dahlia buat seperti ini, dia kuat takkan mudah dia nak sujud lepastu ucap dia tuhan. Ini kerja gila.

Tapi gambaran yang merembes ke otak itu mengatakannya sebaliknya, gambaran itu menunjukkan Dahlia mematuhinya sambil menangis teresak-esak.

"Dahlia ini kuatkan takkan dia bodoh nak ambil jalan tu, cabar lah balik kata kalau kau tuhanku hidupkan orang yang mati baru aku sujud . Tu pun susah sangat ? kau kena didik agama dari kecil takkan sehari hancur?" Terluah jua kata-kata dari mulutku

"Redzan Ray Elmerado Prince Of Astella you're my the only god in this world " Gila ini semua gila. Kata hatiku

"Thankyou for the words, but I'm sorry dear . Our King beri arahan bunuh mereka berdua tanpa alasan." Redzan menuturkan kata-kata itu dengan senyuman sumbing sebelum tertawa besar .

Akhirnya apa yang aku lihat di hadapan sekarang. Ratu Lilly dan Anna di pancung kepalanya dengan keadaan yang berbogel.

"Ummi!" Suara Dahlia yang bergema di stadium ini membuatkan aku jatuh terduduk sambil menutup kedua telinga aku.

Jujurlah keadaan ini menakutkan bagi aku. Raungan orang, tangisan yang teresak-esak ,darah segar aku trauma mendengarnya dan melihat sejak kecil lagi.

Amarah aku juga memuncak, mereka semua bodoh, dunia ini hanya ada manusia bodoh atau apa? Gila . Kata hatiku lagi.

Banyak muka pada hari berseri-seri, tertawa dan bergembira ria, dan banyak (pula) muka pada hari itu tertutup debu, dan ditutup lagi oleh kegelapan. (QS. Abasa: 38-41).

••

After 1 month

Aku fokus melihat Dahlia yang menangis di atas sejadah. Selepas kejadian itu Dahlia setiap hari , setiap masa bersujud merayu memohon pada tuhan yang maha esa sehingga sebulan itu seperti sehari .

Aku sedar amarah yang keluar waktu  itu memakan diri , sejujurnya aku ini manusia yang bodoh sombong dengan tuhanku, aku jahil .

Kalau diikutkan aku ini sama saja seperti Redzan , tapi membezakan ialah aku hanya orang asi orang yang mengakui tapi tidak melakukan kewajiban yang disuruh .

Hikayat Al-Zahra Where stories live. Discover now