Aku Ayesha Ziegwack, aku tahu nama ayah aku susah nak sebut . Kalau tak tahu sebut diam , takut terbunyi itik. Aku manusia yang biasa yang keseorang yang mempunyai beribu-ribu masalah.The only friends I have is Anime. Japan Animation, real friends? Nah tak akan ada walaupun ada pengakhirannya aku akan disisihkan ataupun dikhianati.
Aku penat jumpa dengan orang baru sebab hati aku tinggal secebis untuk diri sendiri , tired with this silent and hopeless life tapi buat macam mana bila aku cuba untuk hidup gaya manusia seumuran aku secara normal. Berakhir dengan kegagalan.
Anime , buat aku berharap sikit. Walaupun tak wujud tapi ada sesetengah anime mengajar aku untuk tak berputus asa walaupun orang lain tidak memandang diri kita. Contohnya Black Clover.
"Empire Of Astella, uits anime terbaru ini macam best. Genre pun romance dan fantasy sesuailah dengan cita rasa aku" kata aku terhadap laptop yang di hadapan aku.
"Tak silap aku Askella ini bintang di Sagittarius " nama yang membuat agak lain itu cuba mengasah otak aku yang masih dalam zaman air batu. Maklum kalau tengok anime ini mesti ada teorinya
"Ada 12 ep , fuhh satu Episod satu jam. Hitamlah mata ini dahlah waktu cuti sekolah lagi" sambungku lagi , orang lonely memang seperti ini .
Then the story begin when I'll trapped .
After 1 hour
"Tak sangka Ratu yang bijaksana tersungkur disebabkan cinta. Kesiannya Dahlia baru seminggu lahir bapa dia nak bunuh. Si Rayyan ni muka innocent tapi dalam hati banyak dendam, kalau aku jadi ratu aku bunuh si Rayyan ." bebel ku yang terselit perlian setelah menghabiskan episod pertama .
"Kenapa anime yang aku tonton ini macam Islamik sikit , tak anime ini memang islamik . Pelik " Baru aku sedar wanita dalam anime ini memakai hijab. Anime dari Jepun mustahil ada cerita berkaitan Islam. desis hatiku
"Kenapa terlampau terang brightness laptop aku ini, macam cahaya matahari pula" kataku bila tersedar dengan kepelikan yang terjadi di laptop aku dengan cahaya yang luar biasa.
World full of despair
Suara dari laptop itu mampu membuatkan mata aku tertutup tanpa rasa mengantuk yang pasti aku tidak mengingati apa-apa kesan dari cahaya dan suara itu.
Kepala aku rasa berat dan sakit. Cahaya yang masuk kornea mata aku membuat kepala aku semakin pening. Aku penat sangat mungkin menghadapi lama alat teknologi.
Bagai aku di hempap batu melihat persekitaran aku. Sekarang aku bukan di bilik ataupun rumah aku, ini hutan! Bisik hati aku.
Flora yang menghiasi hutan ini sangat indah. Tapi itu tak mampu buat keadaan aku tenang. Aku dekat mana masalahnya ini. Mahu teriak pun takut harimau yang datang .
"Ayesha Ziegwack help and learn in this world"
Suara siapa itu. Tiada apa yang aku lihat selain flora dan beberapa haiwan yang melihatku. Dari mana suara itu datang ?
"Maaf, tapi kau siapa aku dekat mana?" Tanyaku tanpa ragu-ragu tapi ada sedikit takut.
"Learn outside this world and learn yourself"
"You'll need prove the world you're the greatest Queen"
Queen? Dia gila atau apa? Aku manusia yang langsung tiada darah raja. Buat apa mahu jadi permaisuri yang terhebat dunia konon. Lebih baik aku tidur mungkin bangun aku di tempat di mana aku berada.
YOU ARE READING
Hikayat Al-Zahra
Fantasy[THE HIKAYAT SERIES : VOL 1] Dalam banyak manusia kenapa Perlu orang asi seperti aku yang masuk kedunia Dahlia?! Dunia kayangan, Dunia Impian🎶 Dunia ini bukan dunia impian, hidup dilayan dan digunakan seperti anjing, haiwan tersebut lebih baik dil...