Kuran Bana Rabbimin Hediyesi

7 2 0
                                    

Rabbim,beni sen yarattin,Bana hikmet verdin.Beni varligindan haberdar edip kendini tanittin.Ben aciz iken sen beni yukselttin,degerimi arttirdin,Sen ki,iznin olmadan bir yaprak dahi dusmez..Sen ki kuslari kanatlariyla ucurtan,kuru topraktan sulu meyveler cikartansin..

Kuran bizim rehberimiz hayat kaynagimiz,Kuran-i Kerim lugatta okunan demektir.Kuran okuyup amel edilmek icin inmistir,Kuran Rabbimi tanitir ve dunyada kaldigim surece nasil ve neye gore yasayacagimi bana bildirir! Kurani sadece okuyup sevap elde etmek icin degil,Rabbimin bana dunya ve ahiret hayatim icin bildirdigi hayat nizamini yasamak icin Kurani okumaliyim! Okumalarimiz yalniz Allah rizasi icin oldugu zaman degerli olur.Biz hep ilk ayet oku yani "Ikra" oldugunu beyan ederiz evet,Ikra ama nasil? IKRA BISMI RABBIKE... Yani Rabbimizin ismiyle onun rizasi icin okumaliyiz,kitabimizi,kainat,ailemizi,arkadaslarimizi,hatta kendimizi de! Evet,insan kendisini dahi bilmwai gerekir,Kurani kerimin bircok ayetlerinde insanin yartilisindan soz edilmistir.Allahu alem bunun sebebi Insan varliginin sebebini ogrenmeli ve Rabbini tanimmak icin caba gostermelidir..

Küçükken hep dünyanın neden böyle yaşanmaz halde karışık olduğunu neden savaşlar var olduğunu neden çocuklar öldürüldüğünü düşünüyordum.Ozaman daha aklım almıyor yada kimse bana telkin etmiyor Bu Dünya Allah tarafından var edildi ve Dünyanın yalnızca Allahın kanunlarıyla yaşanırsa Dünya güzel ve yaşanır olacağını Kur'anı öğrendikten sonra anladım.(Okumak demiyorum çünkü Kur'anı sadece okumakla anlaşılacak bir seviyede Kur'an inmemiştir,Kur'anın Rabbani dili var ve onu anlamak için önce hidayet gerekiyor) Dünyanın yalnızca Allahın koyduğu nizamda yönetilirse ozaman herkez felaha ereceğini anladım zira ancak yaratan bilir onun nasıl yönetileceğini ve bu sayede Allahu tealanın bize göndermiş olduğu hayat nizamının (Kuranın) ne kadar bizim için değerli olduğunu anladım.Bizler müslüman aileler içinde büyüdük,bizlere örf adet gibi yerleşmiş bir şekilde islam ile tanıştık.İslam dini ile sonradan müşerref olanları gördüğümüzde onların daha çok çalıştıklarını daha çok hizmet ehli olduklarını görüyoruz,peki neden? Onlar islamı anladıkları için,araştırdıkları için,Kuranı sacede okumakla Ramazan ayında hatim etmekle sevab kaynağı olarak görmedikleri için onlar Kuranı iyi kavradıkları için bu seviyeye geldiler..Tıpkı Sahabiler gibi,onlar da islam ile sonradan müşerref oldular ama Allahın ipine sarıldıkları için Allah onları hem dünyada hem de ahiret saadetiyle müjdeledi.Rabbim bizleri Kur'anı anlayan,onunla amel eden,Kur'an ile yaşayanlardan eylesin..

Rabbimin rizasi..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin