Salih Ameller

7 1 0
                                    

Insan ne kadar aciz bir varlik! Insan nekadar da bencil! Insan nasil da ben yaptim ben ettim diyen fakat Allahin iradesi disinda kollarini dahi kaldiramayan bir varlik! Dusunsene bir sabah uyandin gozlerini actin fakat bedenini kimildatamiyorsun ve sesin dahi cikmiyor birilerine bana yardim edin dahi diyemiyorsun ne yapardin? Gozyaslarin akar da Rabbine siginirmiydin sahi? Iste oyuzden basimiza birsey gelmeden kaza bela gelmeden Allaha donmeliyiz yalniz Allahtan istemeliyiz ihtiyaclari gideren tak odur cunku.. Olum kacinilmaz bir son,olume olmeden hazirlanmak gerekir,her gun bize verilmis bir firsat,her yeni gun Rabbimiz bize gecmis gunun yenisini bahsediyor,insan bunu fark etmeli idrak etmeli Rabbimizin nimetlerine her daim sukur etmeli,bunlari okurken dahi her saniyede Allahin iradesi gerceklesiyor Rabbimiz her an yaratma halinde Oma hicbirsey zorluk olmaz,yorulmaz,susamaz acikmaz hasa! Biz insanlara mahsusutur hep bunlar.Rabbimiz kulunu gormek ister Amel ederken,birsey ile ugrasirken Onun rizasni kazanma cabasina girisecekmiyiz,onun rizasi icin Ameller edecek miyiz diye.Her an Yaratma halinde olan Rabbimiz bizim bos oturmamizdan razi olur mu hic? Tabiki de hayir,ozaman Fe izâ feragte fensab.Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.(insirah 7.ayet)

Amel-i saliha, Rabbimizin kullarından razı ve hoşnut olduğu, neticesi ihsan-ı İlahiye ve saadet-i ebediye olan amellerin tamamıdır.

İman edip salih amelde bulunanların, saadetli dünya hayatı yanında, ahirette de ebedi Cenneti kazanacakları birçok Kuran ayeti ve Efendimizin (asm) hadisleriyle müjdelenmiştir:

Hiç şüphesiz ki Allah, iman edenleri ve salih amellerde bulunanları altından ırmaklar akan Cennetlere sokar, orada altından bileziklerle ve incilerle süslenirler; ordaki elbiseleri ipek(ten)tir.(Hac suresi 28.ayet)

İman edip salih amellerde bulunanlar; onları, içinde ebedî kalıcılar olarak, altından ırmaklar akan Cennetin yüksek köşklerine muhakkak yerleştireceğiz. (Salih) Amellerde bulunanların ecri ne güzeldir.(Ankebut suresi 58.ayet)

Salih Ameller bir nevi Cennetin meyveleridir.dunyada tohumlari olan Ahirette ise bir yemislere meyvelere donusen.Rabbimiz okadar merhametli ki onun tecellilerini her an hissedebiliyoruz,o takdir etmezse biz Amel edemeyiz,ondan her zaman Ameli salihler islememizi istememiz temenni etmemiz gerekir,cunku Allah Amellerin salih olanini ihlasli olanini yalniz kabul eder.Nedemek ihlasli? Ihlasli bir Amel gosteristen uzak,riadan uzak bir amel.Kul bir nevi bununla da imtihanda,niyetlerimize baskalarida karisacakmi? Ornegin bir ameli islerken bunun icine biraz da ria gosteris kactimi isin ucu gitti demektir,demek istedigim seitan bizi bu konuda da ele almis maalesef..Son zamanlarda artik insanlar ornek olayim bir kardesime faydam dokunsun derken bile maalesef ucunu kacirmis oluyor! Rabbimiz bizleri muhafaza etsin.Her daim niyetlerimizi yenilememiz gerekir,dusman pusuda bizi gafil avlamak istiyor Musluman uyanik olmalidir! Evet,ameller niyetlere goredir,muslumanlar yasadigimiz bu cagda bunu diline dolamislar iste tam bu noktada seitan bizi oyaliyor heybemizi bosaltmaya topladiklarimizi yani amellerimizi zayi etmeye calisiyor,bunda cok dikkat etmemiz gerekir!..

O halde salih amelin vücut bulabilmesi için şart olanlar;

* Sadece Allah rızası için yapılıyor olması,

* İmandan kaynaklanması,

* Riya ve gösterişten zinhar uzak olması,

* Niyetin has ve salih olması,

* Akıl ve kalbin selim olması,

* Menfaat, başkaca rıza, karşılık beklenmemesi,

* Kuranın emir ve yasaklarına uygunluğu,

* Başlıca başkalarına ve Allaha yardımı içermesi,

* Sadece iyilik üretmeye değil aynı zamanda kötülüğe mani olmaya da imkan tanıması,

* Kalıcı, devamlı ve samimi yani gerçek olmasıdır.

Bu hallerde eda edilecek salih amellerin, sevap kazandırması, imanı kuvvetlendirmesi, huşuyu yakalaması, huzur vermesi, bereketi artırması ve sağlıklı uzun ömürler vermesi inşallah mümkün olacaktır.

Rabbimin rizasi..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin