⊰⊶ 16 ⊷⊱

461 60 7
                                    

Jihyo tidak mahu terlalu melayan perasaan sedihnya.dia juga sudah terlalu penat untuk menanggis.Jam dia telefonnya dipandang sekali imbas.cukup untuk dia mengetahui waktu ketika itu,

1.45 pagi

Jihyo begerak kearah bilik stor yang bersebelahan laluan ke dapur.Pintu dibukanya.

aik? kenapa Jihyo masuk ke bilik stor?takkan dia nak mengemas rumah pada waktu macam nie?

sehelai tilam yang lusuh dan nipis bersama sebiji bantal menyapa pandangan matanya.ya,itulah bilik tidurnya sejak seminggu yang lalu.

Jihyo bergerak masuk..dia menepuk-nepuk bantalnya sebelum membaringkan badannya diatas tilamnya.Apalah salahnya sehingga jungkook memperlakukan dirinya seperti ini..oh ya..mungkin atas sebab kematian hyungnya..baru jihyo teringat tentang satu itu.

seminggu lepas..

"eh,kau!sapa suruh kau tidur atas katil aku ha?!" tengking jungkook.

Pada ketika itu jihyo baru sahaja bersiap sedia mahu membaringkan badannya.

"kan memang sebelum nie saya tidur sini."

"mulai sekarang ,kau...tidur dekat stor!kau faham?"dahi jihyo ditunjalnya.

"tapi wae.."

"kau tak payah duk tapi-tapi sangat la.Aku kata tidur stor,tidor stor la."

"tapi stor tu kotor..'

"lantak la kotor ke apa ka.Kau yang nak tidur bukan aku.lagipon tempat kotor baru layak untuk perempuan macam kau.Dah blah.." halau jungkook.

jihyo berfikir-fikir mahu ikut kata jungkook atau tidak.

"kau tunggu apa lagi !blah la.Aku nak tidor nie."

"Saya tak nak.." sayu jihyo bersuara.

"Apa?! tak nak? hmmmm..kalau kau tak nak takpa la..aku mana boleh paksa kau kan.."

jihyo yang mendengar terus berasa gembira.Tak sangka yang jungkook mengalah dengannya.Jihyo memandang jungkook yang berdiri tiba- tiba.

" no aniya..takkan la dia nak seret aku.."

tangannya dipegang oleh jungkook tapi lembut.

"Ish kau nie jihyo..suami kau kot.Takkan la dia nak seret kau.."jihyo bersangka baik.

"jom ikut saya..Teman saya bancuh air.."

"nae.."

jihyo mengikut jungkook sambil tangannya dipegang oleh suaminya.Bahagia hatinya kerana tangannya digenggam oleh sang suami tercinta.

"Awak..gomawo sebab mengalah dengan saya tadi.."

"benda kecil jer.."

tiba tiba dirinya ditolak dengan kuat keluar dari pintu bilik.terkejut dirinya diperlaku seperti itu.

"benda kecil jer sebab......aku boleh buat benda yang lagi besar!Apa?kau kata kau tak nak tidor dekat stor?kalau kau tak nak tidor stor kau pergi tidor dekat dapur.kau faham?Jangan sesekali kau masuk bilik aku dan tidor dekat sofa ataupun bilik-bilik lain kau faham?!"tengking jungkook sambil memandang tajam kearah jihyo.

"awak..saya..."

pang!

Pintu dihempas kuat oleh jungkook tanpa sempat jihyo berkata-kata.

Arh!! Kenapa dia perlu ingat balik kejadian tu? At the end, hati dia akan sakit balik.

"Better aku tidur.." bisik hati jihyo.Matanya terus dipejamkan selepas menilik telefonnya beberapa minit.

.............

Keesokkan paginya..

"Aduh... asal la pagi-pagi macam nie la orang tua tu nak datang.. kalau nk datang, datang jer la esok ke, lusa ke takkan pon tak payah datang terus lagi aku suka. Nie tak, Nak datang baru bagitahu. Pening aku dengan orang tua nie." Bebel jungkook.

"Nie satu hal lagi nk kena handle"

Bung... bung.. bung...

"Oi bukak laa.. takkan kau dah mampos kot dalam tu.."

Bung... bung.. Bung..

Pintu bilik stor diketuknya bertalu-talu.

"Ya.. awak nak apa..." ujar jihyo sebaik sahaja pintu dibukanya. Kalau dia tak bukak selagi itu lah jungkook akan mengetuk pintu biliknya. Silap haribulan pecah pintu itu dibuatnya.

"Kau kemas baju kau apa semua naik bilik aku... now!" Arah jungkook bagaikan komander.

"Kau jangan banyak tanya.. buat jer ikut arahan aku.." ujar jongkook pantas sebaik sahaja dia nampak yang jihyo cuba mahu menanyakan soalan kepadanya.

Dia juga terus berlalu naik ke biliknya tanpa menunggu jihyo.

"Aduh.. apalah nasib aku.." keluh jihyo. Tangannya juga laju mengambil segala pakaian miliknya dan menuju kebilik jungkook yang berada di tingkat atas.

[✓] 𝙅𝙀𝙊𝙉 𝘿𝙀𝙑𝙄𝙇Where stories live. Discover now