"Jungkook?"
J-hope terkejut apabila dia melihat gerangan tersebut apabila pintu rumahnya dibuka.Matanya digosok gosok.
Patut la bertalu talu loceng bunyi, rupa rupanya jungkook yang datang."Asal kau datang rumah aku pagi pagi nie? "
"Saja. Lagipon aku rimas la dengan eomma aku. Asyik cakap benda yang sama ja setiap pagi".
Balasnya setelah punggungnya dihenyakkn diatas sofa."Pasal syarikat ke?"
"Hmm.. pasal apa lagi? Appa aku tu selalu sangat suruh aku gantikan tempat dia kat syarikat."
"Aku nk kata kau bodoh, tak.. pandai ja. Asal la kau tak terima je. Kau tak fikir ke yang kau akan dapat banyak kebaikkan kalau kau jadi CEO." jelas J-hope sambil menekankan perkataan ceo.
"Kau fikir eh, kalau kau jadi CEO Persona's holding mesti gempak punya. Aku berani kerat jari pasti ramai perempuan perempuan kat luar sana yang nak kan kau. Semua dijamin perempuan yang urmmm... lagi satu, kita orang nie pon boleh tumpang kekayaan kau sikit. Hahaha"
"Kalau pasal perempuan, aku tak jadi CEO pon still dapat perempuan yang urmm la kau tahu. Aku cuma tak nk serabutkan kepala aku dengan kerja kau tahu tak? Lagipon korang tahu kan yang aku nie jenis tak suka kalau terikat dengan kerja sampai tak boleh nak enjoy."
"Ikut suka kau la Jungkook, aku malas nak kata apa dah."
"Wei, kau nie tak pandai hormat tetamu ke?" Marah junhkook tiba tiba.
"Hah?" Binggung J-hope.
"Air mana air? Takkn la nk suruh tetamu ambil air sendiri.!"
"Kau.. jungkook....selama nie kau buat rumah aku mcm rumah kau boleh je, asal harinie tiba ii ada perkataan 'tetamu' pula."
J-hope membuat tanda koma dengan jari peacenya apabila perkataan tetamu disebut.Dalam keadaan marah, J-hope tetap juga pergi ke dapur untuk mendapatkan minuman untuk kawannya.
"Nah..."
"Air kosong jer kau bagi aku...? "
"Kau tak mintak pon nak air apa kan? So air kosong jer la"
"Air kosong pon kosong la"
Jungkook terus melanggah air kosong tersebut tetapi sejurus sahaja air kosong itu memenuhi mulutnya terus dihamburkan keluar."Hahahhah...." J-hope ketawa sambil memegang perutnya yang sakit akibat ketawa terlalu banyak. Lawak sangat la tu.
"Bodoh kau J-hope.. kau nak bunuh aku ke..!!!"
Kelam kabut jungkook berlari ketandas."Rasakan penangan air bujang J-hope yang diberi nama J sky juice. Bahan bahan yang digunakan ialah air kosong dan garam. Itu sahaja simple kan? Jadi anda dirumah boleh membuatnya. Sempat pula J-hope mengiklankan dirinya.
................
(Jihyo pov's)
"Aduh, asal la malang sangat kau nie jihyo. Kalau bab lain kau memang jauh dari malang tapi kalau melibatkan kerja.... perh... malang sampai tak leh bawa bincang.." bebel jihyo pada diri sendiri.
YOU ARE READING
[✓] 𝙅𝙀𝙊𝙉 𝘿𝙀𝙑𝙄𝙇
Fanfic𝗦𝘁𝗮𝗿𝗶𝗻𝗴 : Song Jihyo with Jeon Jungkook 𝗧𝗵𝗲𝗺𝗲 : Romance Thriller Fanfiction 𝗦𝘁𝗮𝘁𝘂𝘀 : Completed + Jeon devil ! itulah julukkan yang sesuai dengan dirinya apabila dia sanggup menghabiskan sisa usia 20-annya dengan mengahwini seorang...