Osmanlı herzaman ki gibi günün ağır baskılarında kaçmak için sığındığı izmir dağlarının birçok kisinin gitmediği daha uzak yerlere gitti. Bu uzun yolun satya olan yolu birkaç gün uzatıyordu.Ama bu yolda osmanlı herzaman en sevdiği 3 şeyi görmesini sağlıyordu.1.si Pembesine bakıp doyamadığı nergisler 2.si Dağlardan gelen ve yüzüne vuran temiz rüzgar 3.si ise her gün aralıksız hergün izmirde bulunan iki dağın arasında olan temiz pınara gelen ve ilk önce eli ni doldurduğu suyu içen sonra beline bağladığı camdan yapılma kabını su doldurduktan sonra pınarın arkasında bulunan ormana girer ve birdaha asla çıkmayan şey.
Osmanlı' nın en çok dikkatini çeken bu şeyin gördüğü hiçbir hayvanda olmayan uzun siyah ve kahve rengi kabarık tüylere sahipti.Çok hızlı kaçıyordu.Ve arkasında güvercinin tüylerini benziyen altın renkli daha büyük tüylere bırakıyordu.
Osmanlı atından indi ve deriden yapılma eğeri iki kat yapıp avuç içinde sıkıca tuttu.Atı rahatsız etmemek için hem yavaşça hemde at kafasını baska yere çekince az bir kuvvetle eğeri çekiyordu. Ve atı kontrolünden tutuyordu.En sonunda pınara gide bildi.
Pınarın kenara gitti. Maş mavi suda oluşan yansımasına baktı. Birkaç dakika boyunca yansımasına bakan pahdişa birşey fark eti. Ormanlık bölgede bir elini çürümüş ağaç kobuna koymus varlığı gördü.Varlık sanki gitmesini bekliyormus gibi ona bakıyor ama saldırgan bir harekete bulunmuyor sakin sakin bekliyordu.Asıl tuhaf yanı her yanı kahve rengi ve sihay tüylerle kaplı olduğu halde ağaçtaki ev yeşildi.Bunu gören osmanlı pınarın suyunu kirletmemek için uzun olan döneçten gitti.Bunu gören varlık biraz gerilsede pahdişahın gidmek için dönüp dönmediğine bakmak için orda kaldı.
Ta ki pahdişa birden ortadan kaybolana kadar.Omuzunda kalın eli hisseti ve sola doğru büyük bir kuvet.Bu kuvetin hızı kürdü düşürdü.Ve gerçek ortaya çıktı.Bu kadın kahve rengi ve boğazında,altında pamuk koylumus sık bir elbisesi olan.Bayrak olarak flamengo ve bir deseni olan, heryeri çatlamış olan bir ülke.
(osmanlı)_ sende kimsin?
Kadın utaçla bir ayağını diğer ayağındaki dizine yerlestirdi. Ve elini omuzuna koydu.
(gazneli) §= ben....Ben gazneli.
Osmanlı şaşırdı.Çünkü o sudan cennetle olması lazımdı ama onun yerine büyük bir acıyla devletsiz bir ülke olarak kalmıstı.
_ ama...Ama
§= biliyorum ölmem gerekiyordu.Ama ben ölmek istemedim.Yasamak iştedim.
Bunaları şöylerken gözleri yaslandı.Ta ki yanağında bir el hissedene kadar.Bu el ona gülen diğer türke ayeti.