☾003

928 122 35
                                    

**

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

**

Myeongwol Pov

" Selamat hari jadi. Pengantinku. Jumpa lagi. Nikmati hadiah hari jadi awak tu ye."

Masih lagi terngiang ngiang kata katanya tadi di fikiran aku. Hadiah? Hadiah apa yang dia maksudkan itu.

Ah peduli apa ku dengan hadiah tu. Yang penting sekarang, aku perlu cari jalan untuk larikan diri daripada dia. Aku tak mahu jadi pengantin tanpa rela dia.

Kalau mahu kahwin, perlu pastikan yang kita kahwin dengan orang yang betul betul kita cintai bukan dengan orang yang kita tidak cintai. Sudah pasti perkahwinan aku nanti tak bahagia sebab tak ada perasaan cinta antara kami berdua.

Tanpa berfikir panjang, aku mengemas semua barang milik ku dalam bagasiku. Aku telah mengambil keputusan untuk melarikan diri ke Kanada. Aku akan selamat jika berada di sana.

" jadi awak nak larikan diri daripada saya. Sayang?"

Aku terkejut bila mendengar suara berat yang tiba tiba bergema di bilik aku. Aku tahu itu suara dia. Aku yakin itu ialah dia.

" Sayang~ awak tak boleh larikan diri dari bakal suami awak. Awak tahu kan yang awak adalah pengantin saya dan saya takkan biar pengantinku larikan diri dari saya."

Pipiku dielus dengan lembut. Belakang tengkuk ku dikucup perlahan. Dahiku berkerut, rasa tak selesa. Pinggangku dipeluk dari belakang dengan kedua dua tangannya yang sasa.

Lepaskan aku. Jangan kacau aku boleh tak?

Hanya itu saja yang mampu ku jerit dalam hati. Pelik. Aku tak dapat keluarkan sebarang suara seolah olah mulut ku terkunci.

" Moon Myeongwol. Aku ada hak atas kamu termasuk tubuh awak. Dan aku akan jadikan awak sepenuhnya milik aku tak lama lagi. Kalau ikutkan hati, mahu saja aku tanamkan zuriatku dalam perut kau supaya kau tak dapat lari daripada aku. Sayang. "

Aku cuba meronta ronta untuk melepaskan diri dari pelukannya. Namun, gagal. Sekuat mana pun aku cuba untuk lepaskan diri, selemah tu juga tubuhku tak dapat bergerak seolah olah dikakukan.

" ingat. Myeongwol. Kau akan jadi isteri aku seperti yang dijanjikan. Kalau kau larikan diri, aku tak teragak agak untuk cabut nyawa awak. "

Leherku dikucup sebelum dia melepaskan pelukan dia.

" pastikan awak hadir esok. Saya akan tunggu awak. Sayang "

Dia berbisik di telingaku sebelum pipi ku dicium.

Aku cuba menggerakkan tubuhku, dapat juga aku bergerak. Sebelum sempat aku mengatakan sesuatu, dia dah hilang begitu saja. Langsung tak ada kelibat dia.

Ini gila. Aku perlu larikan diri kali ni tak kira apa pun terjadi.

***











Double update on weekend? Yes or No. Terima kasih kerana sudi baca ff ni. Terharu saya. Hiks. I love y'all * lap hingus * but u know i love bts more😂.

Bebanyak terima kasih kepada mereka yang selalu vote dan komen. Hoho, author nk spam komen bebanyak blh?

Stream Chicken Noodle Soup. Chicken Noodle Soup ~ chicken noodle soup with soda at side.

Bride Of Death God : KTH ✅Where stories live. Discover now