☾037

460 44 27
                                    

CHAPTER THIRTY SEVEN

≫ ──── ≪•◦ ❈ ◦•≫ ──── ≪

Myeongwol POV

Kaunter tetamu

" cik Myeongwol? Cik Myeongwol ok?" tanya Mikyong. Aku menggeleng gelengkan kepala dengan mata yang masih lagi tertutup.

" cik perlu buka mata. Macam mana cik nak melayan tetamu dengan mata tertutup?" soal Joochan yang berada di tepiku.

" aku takut! Aku tak berani nak lihat wajah mereka. Menggerikan! Kenapalah tuan Kim suruh aku melayan hantu hantu kat sini," soalku dengan nada takut.

Seumur hidup aku bekerja, aku hanya melayan manusia bukannya hantu. Memanglah aku takut, lebih lebih mereka adalah hantu!

" shuh! Jangan kuat sangat bercakap! Nanti hantu hantu tu dengar apa yang cik katakan tadi. Tak pasal pasal nanti, hantu hantu tu mengamuk!" ujar Joochan, menyuruh aku memperlahankan suara.

" cik... cik tak perlu takut. Kyong dan Joochan kan ada di sini menemani cik Myeongwol bekerja. Lagipun kalau hantu hantu tu tahu cik ni penakut orangnya, mereka akan kacau cik nanti," ujar Mikyong.

Aku menganggukkan kepala. Betul apa yang Kyong katakan, aku tak perlu takut dengan mereka! Aku harus kuat kalau nak hidup.

"Hwaiting! Kita boleh! " kata Joochan memberikan kata kata semangat

****

Bilik Mesyuarat Hotel Del Luna

" what?" suara husky tu mula naik seoktaf.

" itu yang Luna Dalnim katakan. Nak tak nak kita perlu juga terima mereka sebagai tetamu kita," asap vape dihembus sehingga asapnya menebal sampai keluar macam macam bentuk.

" berhenti hisap vape tu! sejak bila kau hisap vape ni? Raymond Kim Namjoon? " kening Yoongi terjungkit sebelah.

" entahlah... aku pun tak ingat. Ku stress sangat sebab itu aku hisap vape! Jangan risau ... nanti aku berhenti hisap vape " Namjoon kembali menghisap semula vapenya.

Langsung tak ingat kempen "love myself, love yourself" dia. Memang sah nak minta penampar dari Organisasi Kesihatan Sedunia!

" Aku bantah! kenapa kita perlu ikut arahan Dalnim? Itu dah melanggar polisi hotel kita. Hotel kita hanya menerima mereka yang berstatus tinggi sebagai tetamu!! Menerima mereka sama seperti melanggar polisi kita sendiri!"

Chris Park Jimin mula bersuara.

" baby no no... we cant never do that," lelaki yang ditepi Jimin menidakkannya sambil menghirup banana milk.

***

Miss me?

Sorry lama tak update hehe. Entah kenapa aku suka letak nama english kat nama bts. Mcm cool.

Raymond Kim Namjoon

Jayden Kim Seokjin

Davien Min Yoongi

Aelius Jung Hoseok

Chris Park Jimin

Asher Kim Taehyung

Justin Jeon Jungkook

Itu dia nama nama english abe abe bts. Yuhuuu. Cantik sik?

Thanks for reading and voting.

TEMBAKBONTOTCHIMCHIM ( tbc )

Bride Of Death God : KTH ✅Where stories live. Discover now