6. The Greys

466 50 7
                                    

RHOOmicron Death EaterOmicron : Anak keturunan werewolf dan manusia sejati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RHO
Omicron Death Eater
Omicron : Anak keturunan werewolf dan manusia sejati

TERANG. Mata terasa perit ditikam mentari siang yang mula terik namun angin dingin masih setia menyelubungi. Tangan menyokong tubuhnya duduk di atas hamparan dedaunan hijau keperangan. Sekelilingnya direndangi dahan merimbun seakan sebuah tempat berteduh.

Hujung jari menyentuh balutan pada lengan kiri. Aneh. Kesakitan yang terasa membunuh lenyap bagaikan tiada apa yang pernah berlaku. Satu persatu peristiwa malam pertarungan itu melintasi gambaran memori.

"Ayah..." sepintas bibirnya berbisik. Entah di mana dia sekarang.

Perhatiannya teralih pada bunyi di luar sana. Dedaunan merimbun diselak sedikit. Kelihatan kawanan serigala sedang berlegar-legar di situ. Dia tahu itu serigala biasa, bukan jadian kerana bentuk fizikal mereka yang berbeza. Suara kasar yang tertawa kecil menarik perhatian. Perlahan-lahan dia keluar dari tempat berlindung itu, berhadapan dengan kawasan lembah yang berpadang. Kabus nipis mendinginkan suasana.

Tubuh seorang lelaki kelihatan berlari-lari anak bersama beberapa ekor serigala muda. Nampak seperti mereka sedang bergurau senda. Lelaki itulah kelibat yang muncul di tengah-tengah hutan! Malah orang yang sama memerhatikannya di pinggir sekolah. Aneh, kelihatan serigala dewasa menurunkan ekor mereka saat berpapasan dengan lelaki itu. Bukankah itu tanda hormat seekor serigala kepada Alpha mereka? Tak mungkin lelaki itu seorang Alpha!

Saat kerudungnya dilepaskan ke tanah, terserlah tubuhnya yang mirip manusia biasa. Ada kedutan halus di hujung mata setiap kali dia senyum dan ketawa. Kulitnya putih pucat, rambutnya kelabu kehitaman, anak matanya tajam sekali.

Lisa terkaku saat mata mereka bertentang. Lama lelaki itu merenung matanya seiring dengan senyuman yang memudar di bibirnya. Wajahnya berubah serius serta merta. Lisa berundur setapak apabila lelaki itu mara menghampiri.

"Kau tak patut keluar. Kau perlu rehat sekarang." Tegas nadanya mencengkam pendengaran.

"Siapa kau? Kenapa kau bawa aku ke sini?" Tanpa gentar, Lisa membalas.

"Ah, aku benci katakan begini tapi kau mungkin mati kalau bukan sebab aku yang selamatkan kau."

"Orang asing," desis Lisa.

"Kami bukan orang asing bagi kamu, Lisa."

Lisa tergamam memandang seekor serigala dewasa mendekati mereka dan berhenti di sisi lelaki itu. Entah bagaimana dia memahami apa yang serigala itu katakan. Nafasnya mula tak keruan apabila seluruh kawanan mula mampir bersama, memandangnya dengan mata kelabu kebiruan mereka.

Lisa menggosok tengkuknya sambil tertawa hambar. Mungkin dia cedera teruk hingga menjadi gila begini. Atau mungkin dia sedang bermimpi.

"Kau tak bermimpi," lelaki itu bersuara bagaikan boleh membaca apa yang difikirkan Lisa.

Lisa : The Grey Eyes (Completed)Where stories live. Discover now