"Betul ke ni kedai yang boss cakap? Mcm takde pekerja je?" Monolog Imin dalam hati sambil mendorong motobike miliknya hingga ke depan kedai moto.Setelah memakir motobike nya di de pempat parkir Imin masok kedalam kedai untuk mencari pekerja. Masuk punya masuk satu pekerja pun dia tak nampak.
Imin berusaha terus masuk lebih dalam ada satu ruangan bilik. Mungkin ada orang di dalam terdetik hatinya ingin masuk dan mencarik.Sewaktu ingin mencuba memulas tombol pintu tiba tiba Imin di kejutkan dengan suara.
" Cik buat ape tu?" Tanya Ren.
Imin terus memusingkan badannya kearah suara itu.
" A... a... ak..ku cari pekerja kat sini sunyi sangat tu yang aku redah masuk. Aku nak hantar mo.. too.. ade kat depan ," kata Imin sambil tergagap gagap.
" Saye tak nampak pulak kereta lain kat depan sana," kata Ren yang kehairaan.
Tiba tiba dia berkata kembali
" Maksud kau RZ25?"tanya Ren kepada imin
Imin menganggukkan."Oh moto kau rupanya.. kenape ye dengan moto tu," tanya Ren sambil berjaln ke arah moto milik Imin.
Imin membontoti Ren.
" ehh kalau aku tahu kenapa aku tak hantar moto gi bengkel," kata Imin denga jelas.
Ren yang mendengar terus terdiam nak menoleh.
"Hmm kau tunggu lah dulu. Kejap lagi aku suruh budak lain," kata Ren lalu mengambil sebuah buku.
" Nah tolong tinggalkan nomber telefon. Kau boleh lah gi mana mana yang kau nak. Nanti dah siap ade yang telefon kau," kata Ren.Imin hanya menurut sahaja. Selepas selesai dia terus mengambil langkah untuk pergi kekedai mamak yang berdekatan.Sewaktu perjalan untuk menuju ke kedai mamak. Satu insiden yang telah berlaku apabila ada seorang lelaki dengan tiba tiba mengambil beg milik Imin tidak semena mena Imin jatuh ke lantai..
Baru sahaja ingin bangun untuk mengejar perompak itu. Ada seorang laki telah mengejar perompak tersebut.Imin di kerumuni ramai orang awam yang ada di situ.
" Cik? Cik okey ke ? Tak apa-apa? ," tanya seorang perempuan sambil memegang Imin.Imin hanya menggelengkan kepala sambil mengambil jaket nya yang terjatuh ke lantai.
Tidak lama kemudia datang lah seseorang lelaki ke arahnya.
Imim seakan terpukau dengan pernampilan dan gaya lelaki itu. Cukup membuat Imin terkelu."Lama aku tak rasa perasaan macam ni," monoloh hati Imin..Sungguh janggal yang dia rasa kan ketika itu.
Lelaki itu meraup muka dan menyisir rambutnya kebelakang menggunakan tangan.
" Nah beg," kata lelaki itu dengan ringkas.Imin masih terkaku di hadapan lelaki itu
"Eh asal minah ni. Dah pekak ke?" Lelaki itu bermonolog.
"Hensem, badboy, macho and mengancam"monolog hati Iman
" Hoi!" Tegur lelaki itu dengan nada yang agak kuat.
Imim tersedar daripada realiti. Dia memandang kearah lelaki itu dengan tanda tanya.
"Beg kau. Tak nak? Kalau tak nak aku boleh je bagi sedekat kat orang tepi jalan? Nak?," kata lelaki itu.
Imin yang mendengar terus merampas beg itu."Terima kasih" kata Imin ringkas.
Lelaki itu hanya menganggukkan kepala dan berlau pergi. Sewaktu lelaki itu berjalan lelaki itu sempat berhenti dan berpesan
" Cik adik lain kali hati hati tau hero tak sentiasa ada di sisi," kata Lelaki itu dengan memberi wing kearah Imin dan si selangi ketawa sedikit
Imin yang melihat terus kaku. Tak mampu berkata apa apa selain daripada diam dan tersenyum.
Sewaktu berjalan menuju ke kedai mamak. Imin sempat berfikir.
Kenapa dia boleh tiba tiba berkelakuan pelik?
Kenapa dirinya merasakan benda yang aneh?
Kenapa perasaan itu hampir sudah sekian lama tidak di rasai olehnya?Dan berbagai bagai lagi pertanyaan yang keluar daripada otaknya.
"Eh nak fikir untuk ape. Buka boleh menyenangkan aku pun," rungut Imin dan meneruskan perjalanan ke kedai mamak.Dato Mustafa Idris sedang berehat di ruang tamu bersama isterinya Datin Athirah Grace sambil menjamu minum petang yang di buat oleh Datin Athirah Grace sendiri.
"Awak ade Call anak kite?" Tanya Dato Mustafa Idris.
" Ohh ade.. dia sihat je dia cakap dia masih busy dengan kerja dia. Entah bila nak balik.. biar lah bang. Yang penting di boleh jaha diri dia kan.. kawan lawan dia pun ade nak tlg dia."ujur Datin Athirah Grace
"Hmm saya bukan nya apa saye risau.. dia tu sorang je anal kite jadi ape ape nanti susah pulak. Kite kene pantau selalu diam" kata Dato Mustafa Idris.
"Abang kan dah upah org untuk tengok tengokkan anak kita.. sudahlh bang jangan di kongkong sangat jangan risau tahu lah dia menjaga diriknya nanti" kata Datin Athirah Grace lagi.
Dato Mustafa idris hanya diam dan memahami kata kata isterinya.
Tiba tiba Datin Athirah teringat. " Abang 2 minggu lagi kan Majlis Perasmian Syarikat Pangeran Shahiskhandar kah? Abang tak lupa kan?"
" Yelah Abang hampir terlupa lah.. nanti lah abang tempah tiket brunei," kata Dato Mustafa.
Datin menggelengkan kepala" nasib baik saya ingatkan," kata Datin Athirah Grace.Sejak kebelakangan ni asyik dia hairan dengan sikap suaminya yang cepat lupa. Kadang kadang itu sakit kepalanya terlalu teruk.
Ieqa, lina dan qhai duduk rehat di ruang tamu setelah semua kerja mengemas selesai petang itu. Sudah lama rasanya lina dan qhai tak mengemas rumah. Semua kerha mereka serahkan kepada ieqa. Ieqa bagaikan kakak mereka melakukan kerja kerja di rumah ini. Dengan bebelannya yang tak boleh di pisahkan.
" nah aku ada bawakkan kek semalam dari kedai "kata ieqa yang baru saja dari dapur membawa dulang beri minum petang
Lina dan qhai terus menyambar air dan kek tersebut..
"Qhai baca doa lah," kata ieqa.
Qhai yang baru saja mahu masukkan kek kedalam mulut terus terbantut perbuatannya.. dia hanya senyum dah membaca doa."Ieqa, Iman pukul berapa balik?" Tanya lina.
"Urmm pukul 6 petang. knp?" Kata ieqa
" takde lah cuma aku plan nak keluar malam ni. Korang nak join tak?" Kata lina
"On!" Jawab qhai dengan mulut yang penuh.
" Qhai habiskan dulu makanan dalam mulut tu lah." Kata ieqa.
Qhai cuma tersengih sambil menyambung makan.
" korang nak gi mane?" Tanya ieqa.
"Tengok wayang."kata lina
Ieqa diam dan mula berfikir."Okey,"kata ieqa. Lina hanya menganggukkan kepala.
Imin masuk kedalam bengkel dan menghampiri Ren. Ren yang dari jauh sudah melihat Imin.. dia mengambil kunci moto dan juga menuju ke arah Imin
" baru nak call tadi," kata Ren dahulu sambil memberi
Kunci kepada Iman.Iman hanya senyum dan cuba menghidupkan motonya dan berjaya dia lega.
" berapa ye?" Tanya imin.
Ren pun menjawab" RM 50 je".Iman mengeluarkan sekeping wang ringgit 50 menghulurkan ke arah Ren dan berlalu pergi.
Tanpa dirinya sedar ada yang melihat dan memerhatinya.
"Cantik, menarik, brutal, and cute,"itu sahaja yang di katakan oleh lelaki itu.Hai semua.
Please vote and komen ye.
Jangan lupa sokong tau.
YOU ARE READING
Bad boy in love
RomanceSinopsis Pertemuan kedua mengubah hidup Imin setelah ditakdirkan hidupnya bertemu dengan seorang jejaka idamannya. Hidup bagaikan mimpi yang cukup indah. Walaupun pada awalnya hanya kenalan biasa, tetapi bak kata pepatah kalau sudah jodoh tak kemana...