idea 4 : Dance Partner

28 5 0
                                    

"Namjoon dan Minah team satu, lagu korang ialah Hola Hola"

Minah sudah tersipu-sipu malu, manakala Namjoon pula ternganga. HolaHola? Gilake apa? Susahlah tarian tu! Ah sudah!

"Seokjin dan Sojung team dua, Playing With Fire"

"Saem! Tu lagu yeojalah! Takkanlah worldwide handsome macam saya nak menari lagu tu?"

"Eh ada saya kisah, lagu yeoja ke pondan ke serai ke, ada kau nampak muka aku ni kisah tak?" Saem Etoile bercekak pinggang.

Jin tertunduk.

"Ha seterusnya, Yoongi dan Jennie team three, Baby Don't Stop"

Yoongi mula smirk ke arah Jennie, Jennie turut melakukan benda yang sama kepada Yoongi.

"Hoseok dan Tzuyu team keempat, Attention"

"HA HABISLAH! HAPPY GO-LUCKY DAN INNOCENT GIRL BERGABUNG!!" Jiyoung selaku ketua kelas mula melalak.

"Eh habau, kau diam sikit, aku cilikan mulut tu baru tau!" Kata Saem Etoile yang sedang memegang selipar. Sedia untuk melempar ke arah Jiyoung.

Jiyoung terus kecut perut dan mendiamkan diri.

"Jimin dan Lisa team kelima, lagu Swalla lah, cause aku tau Lisa boleh catch up lagu ni and Jimin pula cukup sexy untuk lagu ni, So I'll wait for you two."

"Okay next, Taehyung dan Hanee, Senorita."

"WHAT?! SENORITA?! PALABAN- I love it when I call Saem Senorita~ hehe" Hanee mula berubah perangai apabila ternampak singa sedia untuk terkam dia.

Taehyung ketawa kecil dan menggeleng kepalanya.

"Jungkook dan y/n, erase"

Jungkook dan y/n berpandangan, diorang perlu bersama-sama? HEH, DIORANG ENEMYLAH, macam mana boleh??

"Seterusnya, blablabla"

"Okay, semua dah ada pasangan kan? Saya bagi masa kamu 1 bulan untuk lakukan projek kamu, kalau kamu tak buat projek ni secara sengaja atau tidak sengaja, kamu boleh keluar dari kelas saya ataupun kamu boleh cari sekolah lain yang tidak tawarkan kelas tarian percuma, dan nama kamu dari sekolah tinggi yang cemerlang ini serta merta akan terpadam di masa hadapan. Saya tidak mahu ada alasan yang tidak munasabah daripada setiap kumpulan, saya harapkan kamu semua berdisiplin. Okay bersurai."

"Class! Good Evening Saem!"

---

SKIP [Kau pandai-pandailah buat cerita dekat sini]

1 Month later,

Semua pelajar dari kelas 2A-1-3 menepuk tangan dengan gemuruh. Semua berdebar-debar, apa yang akan berlaku sebentar lagi. Semuanya juga sudah bertukar pakaian sejak Saem mereka membuat projek ini diluar sekolah. Maka ramai yang akan melihat persembahan mereka nanti.

Sekolah-sekolah lain juga turut akan menyaksikan persembahan mereka.

Y/n yang dari tadi bermundar-mandir membuatkan Jungkook pening melihatnya.

"Hei, relekla, kau bukannye mati pun buat performance ni. Sekali dalam seumur hidup je kot."

Y/n menoleh kearah Jungkook dan memandangnya tajam.

"Kau cakap senanglah, bukan kau yang pakai baju yang tak cukup kain ni, habis semua orang tengok badan aku yang terdedah ni. Ha lagi satu, Jeon Jungkook please be professional this time, tolong jangan dapat boner lak nanti. Aku tendang kalau aku ternampak."

Gulp.

"W-woi, apa kau ni? Cakap macam tu pula" Jungkook memandang lain, dan pipinya mula membahang.

𝖘𝖙𝖔𝖗𝖞 𝖎𝖉𝖊𝖆𝖘Where stories live. Discover now