idea 5 : The Bachelor Korea

24 5 0
                                    

Based on the reality dating series "The Bachelor Japan"

Jungkook's Pov.

Aku memandang cermin melihat diriku dalam tuxedo. Rasa gementar dalam dada semakin rancak, apabila aku melihat jam dipergelangan tanganku. Tinggal 30 minit sahaja lagi sebelum yeoja-yeoja yang akan menawan hatiku datang kesini bersamaku sekejap lagi.

Butang dibaju aku perkemaskan, rambutku yang beralun aku selak kebelakang supaya nampak sedikit macho.

Aku cuba berlatih dihadapan cermin bagi salam perkenalanku kepada yeoja-yeoja itu nanti. Senyumanku dimaniskan lagi agar nampak keserian mukaku.

Setelah berpuas hati aku keluar daripada bilik persalinan dan menuju kearah platform yang berhampiran dengan 25 tangkai bunga rose segar. Aku memberikan senyuman manis kepada para staf disitu.

Seoyun's Situation.

"Manager oppa, perluke Yoon ikut program leceh ni? Malaslah! Banyak masa terbuang tahu tak? Ish bencilah! Oppalah ni suka hati je letak nama Yoon dalam list! Tahu tak menyusahkan--"

"Dah kau jangan membebel, kau ikut je lah program ni lagipun si bujang tu kawan baik aku juga. Lagipun aku tengok korang sesuai apa, takpe aku beri kau keizinan untuk korang dua bersama-sama hingga ke jannah-"

"WOI YONKI HYUNG! BENDE CAKAP CAMTU KAT ORANG?!" Seoyun menjerit sekilas ditelinga Min Yoongi.

Yoongi segera menutup telinganya.

"OPPA LA SETAN, KAU KENAPA NAK JADI TOMBOY LAK NI, TETIBE PANGGIL ORANG HYUNG, AKU LUCUTKAN JAWATAN KAU SEBAGAI MODEL ANTARABANGSA BARU TAHU!"

Dan bermulalah adik-beradik Min bergaduh. Manager Kim melihat mereka bosan sambil menyirup air bubble teanya.

"DAH! DAH! WAHAI MODEL DAN RAPPER BERJAYA KORANG BERHENTI SEKARANG JUGA KALAU TAK, AKU BAGITAHU CEO BANG!" Manager Kim bercekak pinggang sambil cuba menajamkan pandangan matanya.

Seoyun dan Yoongi terdiam melihat manager mereka.

Seminit lepas itu mereka ketawa terbahak-bahak sambil bertepuk tampar.

"HALAMAK SI BOTAK SURUH KITA DIAM AH DIK! AHAHAHAHA-"

"Ehem!" Seseorang dibelakang Manager Kim berdehem.

Kali ini, Seoyun dan Yoongi betul-betul terdiam.

Manager Kim senyum bangga, tahu takut dengan aku heh!

"Ha tahu takut, baru ugut sikit dah macam nak terberak, ha ha ha!"

"Ehem!" Sekali lagi orang itu berdehem.

Manager Kim segera berpusing, setelah melihat orang itu dia sendiri segera bow kepada orang itu.

"omo! S-selamat petang ceo-nim!" Manager Kim tergagap.

Ceo Bang menggelengkan kepala. Dia masuk kedalam bilik persalinan Seoyun sambil tersenyum.

"Uri goddess Seoyunie, how are you?"

Seoyun senyum manis. "I'm doing fine sir."

SKIP

Seoyun's Gown:

Since dia model, so badan dia memang sesuai dengan semua jenis baju walaupun baju tu simple, ianya tetap nampak elegant

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Since dia model, so badan dia memang sesuai dengan semua jenis baju walaupun baju tu simple, ianya tetap nampak elegant.

S K I P / F A S T  F O R W A R D

25 wanita keluar daripada kereta limousines, jalan ke arah si bujang dan memperkenalkan diri mereka.

Dari jauh sudah boleh lihat Jungkook sedang tersenyum sambil menayangkan gigi arnabnya. Pengacara memulakan bicara perkenalannya.

"Hello dan Selamat Pagi kepada semua para peserta yang cantik-cantik belaka dan Hello juga si bujang! Seperti yang kita semua sudah tahu, diakhir rancangan ini, salah satu daripada yeoja-yeoja ini akan memiliki hati si bujang, Jeon Jungkook. Mereka akan berkahwin dan hidup bahagia selamanya. Rancangan ini dibuat untuk membuat Jungkook merasai kasih sayang dan cinta yang tulus daripada para peserta sebelum mereka pergi keperingkat yang seterusnya. Sebelum kita memperkenalkan para yeoja kita, baiklah dulu kita memperkenalkan diri budiman si bujang!"

"Annyeong yeoreobun!! Saya Jeon Jungkook"

Skip

Selama 3 bulan bersama si bujang hanya tinggal tiga orang sahaja yang berjaya ke peringkat akhir. Catheline, Aurora dan Seoyun. Seoyun masih belum meminati Jungkook sepenuhnya, tapi sikit-sikit tu adalah.

Seoyun digelar tidak matang dan tidak layak untuk Jeon Jungkook.

Tapi siapa tahu, disebabkan perangai tidak matang dia tu lah yang menarik minat Jungkook terhadapnya, tidak seperti yeoja-yeoja lain yang clingy semacam.

Ha kau pandai-pandailah buat ayat sendiri dah.


Title : The Bachelor Korea

Genre : Romcom




𝖘𝖙𝖔𝖗𝖞 𝖎𝖉𝖊𝖆𝖘Where stories live. Discover now