Beberapa minggu kemudian syarah masih lagi belum kesekolah..
Syira: wehhh korang petang nanti nak x kita pergi rumah syiraa
Syana: aku ok je
Sofea: aku pun ok je
Petang*
Dirumah Syarahsyana: Assalammualaikum..
Ibu syarah(mak cik siti)
Mak cik siti: waalaikumussalam...ehh sofea,syana,syira buat apa kemari ni?
Syana: kami datang nak tau kenapa syarah x datang...
Mak cik siti: masuk dululah anak anak..
Syana,sofea,syira: terima kasih mak cik...
Mak cik siti: hmmm..Syarah menghidap sakit kanser otak..sekarang dia ditahap 3..Syarah sekarang x da Dirumah..dia dibawa kehospital new york sebab hospital tu shaja dapat merawat segala penyakit yang teruk..Syarah kat sana pun agak lama jadi mak cik harap kamu semua bersabarlah dengan ujian yang kamu semua dapat,mak cik dapat dan jugak apa yang syarah dapat..sekarang dia tengah buat pembedahan..kita sama sama mampu berdoa je..
Syana: ya allah?!
Syira: allahuakhbar?!
Sofea: hahhh?!
Masing masing terkejut akan apa yang dialami oleh syarah dan keluarganya
Syira: macam mna boleh jadi macam ni mak cik..
Mak cik siti: dokter cakap haritu dia kerap sangat belajar setiap hari,setiap masa sehinggakan kepalanya sakit...awalnya dia nak hafal formula dia dapat hafal dia gembira..sampai 1 tahap dia x ada pegang telefon dia belajaarr je sebab dia nak pandai tibalah 1 hari ni dia ckap kat mak cik.. "mak,kepala syarah sakit..macam kena cucuk dengan pisau yang tajam.."
Mak cik pun bawa dia pergi hospital..kemudian doktor pun cakap apa yang terjadi...Syana: ya allah.. Sedih sya dengar mak cik..
Sofea: sama sama lah kita berdoa ye..
Syira: terima kasih mak cik sebab bagitahu apa yang Dah terjadi..
Syana: Assalammualaikum..
Mak cik siti: waalaikumussalam
Masing masing pulang
kerumah sendiri2 tahun kemudian..
Nantikan episode seterusnya makesure uols semua vote,comment n follow supaya sya bertambah semangat lagi nak buat cerita ni..
YOU ARE READING
Sayang KAU sorang❤
عاطفيةHii aku syiraa nak tau apa kesah aku? Haaaa baca dulu jangan limpas jeee