Orang yang terdekat saja yang menghadiri majlis mereka. Aryn daripada awal majlis hinggalah tamat majlis mengalir saja air matanya. Kecewa dengan dirinya. Otaknya masih memikirkan tentang semalam bagaimana ia boleh terperangkap bersama lelaki itu.
"Aryn tak makan?"soal Tengku Hamidah. Aryn hanya tersenyum tipis saja.
"Aryn makanlah. Nanti nenda yang susah macam mana? Makan ye? Nenda nak ke dapur dahulu"Aryn hanya mengangguk saja. Aryn mengambil keputusan untuk pergi ke halaman rumah ini.
Tapi langkahnya terhenti apabila melihat pasangan sedang bertengkar. Siapa lagi kalau bukan Syed bersama kekasihnya.
"Hey baby i promise i tak sentuh dia okey"pujuknya. Alisa masih mencebik lagi.
"Janji? Kalau i dapat tahu siap you!"ugutnya. Aryn yang tidak dapat menahan lagi mendengar kata kata mereka terus bergerak ke bilik Syed.
Kenapa harus aku? Ya allah. Aku tidak dapat menahan segala ini. Kau berikanlah jalan yang benar buat aku
Bunyi seretan pintu mengejutkan Aryn yang sedang berdoa.
"Kau jangan acah alim depan aku. Aku benci orang talam muka macam kau"hinanya. Aryn mampu bersabar saja. Dia melipat semula sejadah dan telekung dan masukkan ke dalam almari.
Aryn mencapai bantal dan meletakkan bantal itu di atas lantai tanpa beralaskan apa apa dia terus baring. Baginya sudah cukup buatnya sekadar bantal.
Seusai Syed keluar dari tandas, Syed bergerak ke Aryn di atas lantai. Melihat saja bantal kesayangannya diguna oleh Aryn terus disergahnya gadis itu.
"Hoi! Kau pahal guna bantal kesayangan aku. Kau bangun sekarang!"berang Syed. Aryn mengeliat kecil dan terus menghalakan pandangan ke arah lain.
"Kau dah kenapa? Mereng dah? Lepas baring atas bantal kesayangan aku?"perlinya. Aryn tidak menjawab malah terus keluar daripada bilik itu.
Eleh acah malu konon padahal suka
🍭🍭🍭🍭
Aryn bergerak ke dapur bagi melegakan tekaknya yang kering. Tiba tiba seorang lelaki menyergahnya dari belakang.
"Hye!"ujar lelaki itu. Aryn tidak membalas malah dia terus ke luar untuk membuat apa yang patut. Taknaklah digelar kaki goyang dan kaki lelaki semua nak dikebasnya. Mampoi Aryn kalau macamtu.
Lelaki itu mengejarnya sampailah ke taman mini milik nenda.
"Hey! Wait i just want friend with you"laungnya dari jauh. Aryn masih diam dan dia sudah mengambil paip untuk menyiram bunga bunga di situ.
"My name Syed Luqman Faiz"dia menghulurkan tangan tapi Aryn hanya memandang sepi saja huluran itu dan menyambung kerjanya menyiram bunga.
"Janganlah macam ini. Saya pun nak tahu nama awak"rengek Luqman seperti budak kecil. Aryn tergelak kecil, dia mematikan air dan meletakkan paip ke tepi.
"Sorry buat Luqman terkejar kejar. Nama saya Aryna Sofea just call me Aryn"sopan saja ia tutur. Mana lelaki tak melting? Luqman mengangguk dan menghadiahkan senyuman kepadanya.
"So welcome to family Syed Tengku"ujarnya dan disertai ketawa dihujung ayat.
"Thankyou"ucap Aryn dan menundukkan badannya sedikit seperti cinderella.
Syed yang daripada tadi berada di koridor biliknya hanya memerhati saja adengan Aryn bersama Luqman, abangnya.
"Bukan main mesra lagi betullah apa aku kata kau perempuan sundal. Tak dapat aku, pergi dekat dia pulak"menolong Luqman dengan perasaan benci.
🍭🍭🍭🍭
"Eyy Aryn ini comellah"puji Luqman sambil memerhati bintang di langit yang gelap.
"Mana ada. Ada ada je Luqman ini"balasnya malu. Luqman menghembuskan nafas, penat daripada pagi hingga ke malam menolong Aryn di taman mini milik nendanya.
"Kenapa bukan Luqman yang jumpa Aryn dulu? Syed itu bukan boleh diharap entah entah kalau korang berdua pindah habis Aryn kena dera"rintih Luqman kecewa.
"Luqman mungkin bukan jodoh kita. Insyaallah kita boleh jadi kawankan. Saya ini bersyukur sangat. Saya fikir tak ada orang nak kawan dengan saya dekat sini" Aryn memeluk tubuh kerana kesejukkan.
"Tapi kalau awak kena cerai dengan Syed. Awak nak tak dengan saya?" Aryn terdiam. Dia tidak mahu berjanji apa apa ataupun memberi harapan palsu.
"Ermm jom masuk dalam. Dah malam sejuk"ajak Aryn. Mereka memasuki rumah bersama sama.
YOU ARE READING
Gadis Kampung Isteri Aku
ActionTak pernah dijangka oleh Syed bahawa dirinya dikahwinkan oleh gadis kampung yang paling dia benci dan jijik. Tapi semua berubah apabila gadis itu dapat mencuri hatinya.