Yıl 2082.
Dünya daki su orani ciddi derecede azaldı.Dünya susuzluk için savaşıyor,Dünya çöle dönüşüyordu.İnsanlar ölüyor,ağaçlar kurudugu için Dünya daki kirli hava artıyordu.Yapay ağaçlar yapılmaya çalışıldı ama tam verim alınamadığı için çalışma iptal edildi.Su için ülkeler gizli ordularını hazırlamaya başladı.Ama bir umut...
James konusmasını bitirdi.Astronot kaskını taktı.Ortam degisti.Nefesi kesildi, ama sırtındaki hava tüpü sayesinde kaskı havayla doldu ve tekrar nefesi düzene girdi.Kendisini bulduğu yer Ay a yakın bir yerde uzay istasyon uydu."James yanima gel!Yaşam yolundaki sorunu buldum."James etrafında üç yüz altmış derece döndü,Sally' i zorda olsa gördü.Sally,James'in yaklaşık elli metre, sağ çaprazında Yaşam Yolu'nun arkasında James'e elini kaldırıyordu.Zaten James Yaşam Yolun un büyüklüğünden dolayı sadece Sally'nin kaldırdığı elini görebiliyordu.
Yaşam yolu,Dünya daki susuzluğu gidermek için 2052 yılında baslatılan bir projeydi.2047 yılında Dünya ya benzer bir gezegen bulundu.Yaşam Yolu projesindeki profesörler bu gezegeni inceleme altına aldılar.Gezegende ki suyu keşfettiler.Ama hiçbir canlı belirtisi yoktu.Bu gezegene,gezegeni keşfeden Profesör Kerpel in ismi verildi.Kerpel gezegenini Dünya daki insanlara bildirdiler.Bazı kişiler bu haberi bir umut olarak gördü.Bazıları ise "Bilmem kaç ışık yılı uzaklıktaki bir gezegenin bize ne yararı olur ?"dediler.Doğru insanları Kerpel e taşıyamazlardı ama başka bir yol üzerinde çalışıyorlardı bilim adamları .Bilim adamları büyük uğraşlarının sonucunda ışık hızında giden bir robot icat ettiler.Işık hızından dolayı robotun dış yüzeyi yüksek sıcaklığa dayanamayıp eriyordu.Bu sorunuda ortadan kaldırdılar. Yüzeyin erimemesi için yeni bir madde keşfetmişlerdi.Şimdi yapmaları gereken ise kafalarındaki fikri yani Yaşam Yolu Projesi ni hayata geçirmekti.Bu robotdan yaklaşık elliye yakın ürettiler.Sadece bir tanesi dev gibiydi.Bu robotun önündeki boşluğa gerekli malzemeleri yüklediler.Tabi onun kadar büyük olmayan diğer robotlara da malzemeleri yüklediler.Yeteri kadar malzeme yüklenince Kerpel gezegenine gönderildiler.Hepsinin fırlatışını canlı yayınla televizyon aracılığıyla tüm Dünya ya gösterildi.Olağanüstüydü.İkişerli ikişerli Dünya nın dışına fırlatılışları...Bütün robotlar Kerpele 3 ay sonra vardı.Robotları uzaktan kumandayla görüntülü şekilde kontrol ediyorlardı.Tüm robotların iki kolu vardı.Bu kollar sayesinde malzemeleri yani, büyük, yuvarlak,kalın,sağlam demirleri Kerpel'e indirdiler.Kerpel in tamamı neredeyse sudan oluşuyordu ve Kerpel in büyüklüğü yaklaşık Ay kadardı.Bütün robotlar takım halinde işlerini yapmaya başlamışlardı.Profesörlerin planı şuydu ; Kerpel den Dünya'ya büyük bir yol yapmaktı.(Bu yolun adını Yaşam Yolu adı vermişlerdi).Yaşam Yolun un içinden de Kerpel de ki suları Dünya ya aktarmaktı.Bir pipetle kolayı, havayı içimize çekerek nasıl içiyorsak Dünya ya da böyle bir hava çekiş düzeneği lazımdı Kerpel deki suları Dünya'ya aktarmak için ve düzeneğin yapımına başlanmıştı.Bu Yaşam Proje si üzerinde 150 ye yakın bilim adamı çalışıyordu.Bilim adamları tüm bunların bitiş tarihi olarak 30 yıl sonrasını yani 2082 yılını söylemişlerdi.İnsanlar sabırsızlanıyordu.İleriki yıllarda su problemlerinin olucağını biliyorlardı.Çoğu kişi bu projeden ümitliydi.Ama ya proje başarılı olmazsa ? İnsanlığın sonu gelecekti.
Lütfen beğendiyseniz vote verin.İyi veya kötü yorumlarınızı yazabilirsiniz.Devamı kısa süre içerisinde gelecektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Son Umut:Yaşam Yolu
AdventureYıl 2082. Dünyada ki su oranı ciddi derecede azalmış durumda.Dünya çöle dönüşüyor.İnsanların ve diğer canlıların soyu hızla tükeniyor.Ülkeler Dünya daki kalan son sular için gizlice ordularını kuruyorlar.Ama bir umut... Bu hikayeyi okurken şaşıraca...