في محافظة القاهره في داخل ڤيلا محمود المغربي وبالتحديد في داخل غرفه من غرفها...تجلس فتاة ذات شعر اسود قاتم وخصلات ناعمه وعيون ناعسه وفم كريزي وانف صغير وبشرتها بيضاء ترتدي خمار طويل لم تتجاوز الثامنة عشر من عمرها بعد...تتذكر ما حدث من سنوات وما زال يحدث...
Flash back....عندما كانت حور( البطله ) في الخامسة من عمرها وكانت في غرفتها تلعب بدميتها المفضله سنووايت التي تشبها كثيرا في تفاصيلها وجمالها ورقتها...دخل والد حور محمود المغربي غرفة ابنته ليحدثها...
(محمود المغربي والد حور..يبلغ من العمر ٥٠ عاما متزوج من امرأة جميله وبسيطه وهي والدة حور السيده رانيا....يمتلك شركات عديده في جميع محافظات مصر للتصدير وصناعة الملابس والاحذيه وغيرها.... لدية ثلاث ابناء وحور الابنة الوسطي )
محمود :- بنوتي الجميله بتعمل ايه!
حور بسعادة طفله صغيره ذهبت اليه وتعلقة بقدمه:- بابا... باباضحك محمود لكن سرعان ما تلاشت ابتسامته عندما تذكر ما حدث منذ قليل..
محمود بحنان لابنته:- ريري حبيبتي انتي عارفه انا بحبك كتير صح
حور بابتسامه سعيده وعينان تنطق بالفرحه والبهجه:- اكيد يا بابي وانا كمان بحبك جدا
محمود :- وعارفه كمان اني ممكن اعمل اي حاجه عاشان خاطر تكوني بخير انتي واخواتك
حور:- ايوه يا باباي انت جميل اوي وبتحبنا واحنا بنحبك عاشان انت بتلعب معانا حاجات جميله اوي وبتجبلنا اللي احنا عاوزينه علي طول.
فرت دمعه هاربه من عين محمود لم تلاحظها حور كانت تتكلم بحماس عن صديقاتها ودميتهاا المفضله
محمود :- لو في كلمه تعبر عن اللي جوايا اكتر من كلمة اسف كنت قولتها..ثم اقترب من حوريته الصغيره وقبلها اعلي شعرها واحتضنها بشده ودموعه تنهمر علي وجهه وهو يتذكر كلامه مع طبيبه المفضل.
Flash Back
دكتور زياد:- حضرتك للاسف عندك مرض في القلب وبسبب اكتشافه متاخر ف مش حينفع تتعالج بأدوية للاسف لازم عملية وبسرعه..
محمود بقلق:- والعمليه ديه نسبة نجاحها قد ايه
دكتور زياد بأسف :- ٤٠٪ ..محمود بجمود وصدمه:- مش حعملها.
دكتور زياد بصدمه:- كده حياتك في خطر..انتي معرض في اي وقت قلبك يقف وتنتهي حياتك..لازم تعملها يا استاذ محمود مينفعش
محمود بعنف:- متنساش نفسك يا دكتور مش انا اللي يتقاله كده ..
دكتور زياد:- يا فندم مش قصدي بس انت بالنسبالي مريضي مش استاذ محمود المغربي ابن المغربي.
محمود:- بص يا دكتور عاشان ننهي النقاش..انا مش حعمل عملية نجاحها مش مضمون واستغني عن ولادي ..يا ريت متفتحش الموضوع تاني انا حاخد مسكنات تطول في عمري شويه .
دكتور زياد بقلة حيله:- براحتك يا فندم انا حذرت وده واجبي كطبيب وان شاء الله الادويه كلها حتلقيها عندك بعد بكره لاننا حنجبها من بره مش من هنا.
End flash..
تذكر محمود حديثه مع الطبيب.. وشعر ببعض الرهبه..ليس من الموت ولكن..من فكرة ترك ابناءة لمخالب عزرائيل وهو لا يستطيع حمايتهم...لكن لحظه.. استطيع ...ما فعلته منذ قليل سوف يحمي حور وبالتاكيد ابراهيم لا يحتاج لحمايه هو اسدي الاكبر انا اعلم وهو يحفظ ليلة تحت جناحيه .. لكن..صغيرتي حور ..انها رقيقه وهشه اخاف ان تنكسر عندما تواجه هذا العالم المظلم..والحقيقه المؤلمه
أنت تقرأ
عشقتُ حورية ... بقلم ( وعد الشرقيه )
Randomادم وحور💙 حقيقيه تجلس في غرفتها الواسعه ..علي طرف فراشها الكبير تتمسك بطرفه بشده ..نعم انه صديق دموعها ورفيق حزنها ..هذا الفراش الذي تحمل انتفاضتها ونهر دموعها ..قطع تفكيرها الباب ودخول احدهم بحده ونظراته تكاد تقتلها ..لو لم تكن قد فعلت وشرارات الغ...