'Arghh!!!'
Aku terjerit di dalam panggung wayang apabila hantu keluar di panggung.Aku terus menekup muka menggunakan kedua tanganku.
'Hey, Dara. It's just Valak.You will be fine as long as I still with you.'
Megat memujuk aku disebelah.Terus aku turunkan tangan dan menatap wajahnya.Walaupun di dalam tu gelap tpi aku msih dpt melihat raut wajahnya yang menenangkan aku.
'ermm.. Lepasni x nak tengok citer hantu dh.. Creepy sngt..'
Megat hanya tersenyum melihat aku yg sedang ketakutan.
Perlahan-lahan air mata ku jatuh... It's hurt you know.. Aku rindu memori aku dengan Megat.Aku rindu saat tu. Tapi dye? Aku x pernah duga yg dye akan curang n berpaling dekt pompuan lain. Someone yg kau syg, khianati kau..
'Hah!!'
Terus aku berpaling kebelakang melihat orang yg terkejutkan aku tdi.
'Ish kau ni Ara.Terkejut aku!'
'Heheheh.. Eh jap. Dara, kau nangis ek? Kau nangis psl Megat lgi kan?! '
Terus aku lap air mata apabila dye mrah aku.Adehhh cmne ni.. Kantoii.. Ara paling benci bile aku menangis disebabkan Megat. Habislah aku kne beletiaq dengan nenek ahli sihir ni.
'Mana ade aku nangis psl Megat lah. Buang masa aku je.'
Buang masa ye? Hmm ok lh tu sekadar nak tutup kebodohan aku ni. Dan nk selindung dri dengar dye membebel.
'Dh tu? Asal nangis?Kau jangan nak tipu aku ek Dara.'
Ara berkata smbil menunjuk aku gaya mak tiri mrah Cinderella.Hmm tpi ni bkn mak tiri..ni lebih ngeri dri mak tiri cinderella..
'Aku teringat kt arwah mama aku.'
Arghh!!Kau pergunakan mama kau sendiri Dara.Xpe..kalini kau terlepas.. Tpi lepsni jngn ulang lgi.Paham?!
'Paham..'
Eh! Asal aku jwab plak ni. Terus aku pandang Ara.
'Ape yang kau paham tetiba ni?'
Gadis berkaca mata memandang aku dengan riak pelik.
'Nothinglh.Dah jom gi kels. Kang lmbat x psl je kne mrah. Kau kte arini kite dpt pensyarah bru kan? Haa xkan hri pertama pensyarah tu kite dh nk buat hal?'
'Haah lah! Weyh aku terlupa. Dh lh pensyarah tu hensem namatey.Mcm mne lh aku boleh lupe kt prince aku tu?'
Ara berkata gedik sambil menggigit jarinya. Eee minah ni. Aku debik kang! Terus lenyap semua jari dye telan.
'Haah putera. Putera katak.' balasku dan terus menjeling Ara. Meluat! Haih.. Meluat meluat pn aku still sayang. Ara tertawa kecil dan terus menarik tangan aku pergi ke kelas.
🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞🐞
'Weyh Dara!! Pensyarah tu dh smpai lh! Awalnya dye. Ke kite yg lmbat?'
Terus aku melihat ke dlm dewan kuliah yg mempunyai rmai pelajar di dalamnya.Aku melihat jam tangan yg berada di pergelangan kiri ku.
'Mak aii!Daddy aii! Atuk aii!! Kite yg lmbat 20 minit lh Ara.Aduh..mcm mne ni?'
Okay serious, aku cemas gile kot! Gile x cemas? Tengok dri tepi je dh dpt aki rsekan aura pensyarah tu. Tpi bile lama² aku tengok muka dye dri tepi, mcm aku pernah nmpak.. Tpi di mana ya?
'Oii Dara!! Aku panggil kau ni!'
'Haa? Ouh sori2 x perasan. Dh lh kite redah jelh. Minx maaf then ckplah yg kite lmbat sebb ade pensyarah minx tolong.'
YOU ARE READING
He Is Panthera Tigris
Romance'Woii!! Penculik!! X padan dengan perempuan nk menculik. Kau ni x laku sangat ke smpai nk kne ambil perhatian dengan cara ni?'- Tristan Fuhaid 'Aku? Penculik? Tengok muka lh weyh. Lain lah muka kau tu. Bukan takat penculik, dah mcm pembunuh bersiri...