Part 7

98 8 2
                                    

Akhirnya!! Cuti yg aku idamkan selama ni muncul jugak!! Bahagianya..

'Dara, cuti ni kau gi mne? '

Terus hilang lamunan aku tdi. Aku pandang Ara disebelah.

'Balik kampung lah. Jenguk ayah aku.Kenapa?'

Ara tunduk memandang lantai.

Seribu kerutan didahiku tengok dye mcm ni.Dye nmpak mcm sedih je. Orang lain happy nk cuti, dye sedih pulak.

'Kau kenapa ni? Sedih je aku tengok.'

Ara angkat muka dan lihat aku dengan bibir yg dijebik.

'X boleh lh aku jumpe doktor2 bae aku dah'

Terus tercengang aku. Biar betul budak ni. Aku risau bagai nk mam psl dye. Rupenye sebb ni dye sedih?

'Kepala hotak kau lh.' aku jeling Ara.

Terus dye ketawa terbahak bahak smbil tepuk meja.

'Hahahaha. Aduhh.. Saki perut aku tengok reaksi kau tdi. Amacam sandiwara aku? Boek x?'

Ara soal aku dengan kening yg diangkat berkali-kali.

'Boek angat ahh' lgi sekali, dye mkn jelingan aku. Boleh dye fikir psl adik beradik harimau tu.

Ye.. Sebelum ni aku panggil abang je harimau. Tapi lepas kejadian tempoh hari, terus aku tukr nama panggilan. Adik beradik harimau.Ok lah tu. Fuhaid bermaksud harimau,Har pulak namanya dh nk dekt mcm harimau.. Cuma tmbah imau je kt belakang.

'So, bile kau nk bertolak?'

Ikutkan hati aku petang ni aku nk bertolak, tpi disebabkan Dr.Fuhaid nk jmpe aku petang ni, terpaksa lah aku tunda pagi esok. Tah ape yg mustahak sngt smpai dye xleh wasap aku je.

'Pagi esok. Sebab petang ni doktor kesayangan kau nk jmpe aku.'

'Hah?! Kau biar btol Dara!'

Aku agak dh.. Mesti meletop pnye lh si mak tiri ni.

'Betollah.. Buat ape aku nk bongak kau?'

'Yg mne stu? Adik ke abang? Ish x aci.. Kenapalah dye x nak jmpe aku je.'

Tergelak aku tengok muka frust si Ara ni.

'Abang dye. Dr. Fuhaid.. Tah aku pn x tau npe dye nk jmpe aku. Tpi bagus jugak dye nk jmpe aku petang ni.. Lagipun kg aku kt perak.. Klw gerak petang ni, malam bru smpai.'

'Ouh... Kau jangan menggatal ngn buah hti aku plak ek.'

'Eee.. Mcm aku xde taste nk ngorat dye.'

Aku tau Ara cuma bergurau.. Tpi gurauan dye tu mintak kene smash.
Sakan Ara gelakkan aku sekarang ni. Huh!!

'Ok lah Dara. Kalau mcm tu aku balik dulu lah. Aku dh janji ngn mak aku nk smpai sebelum pukul 3.Ni pn dh pukul 12..dh lh lama nk gi sne.Jaga diri elok2 tau. Have a save journey.Bye!'

'Okay. Kau pun. Bawak kereta leklok.. Kalau ngantuk berhenti tepi jalan dulu. Sediakan makanan n minuman dlm kereta kau tu.Kirim  slm  kt mak ayah kau.'

'Okay!'

Aku lihat susuk tubuh Ara yg kian menghilang dri pandangan.

Situasi mcm ni lh yg paling aku x suka. Mendu! Ape aku nk buat sorang2 ni? Nak ajak member lain lepak, semua dh balik kg masing2.

'Dara.'

Aku berpaling kebelakang melihat suara yg seru nama aku.

Kaku.Automatik kaki berundur kebelakang tanda jaga2.

He Is Panthera TigrisWhere stories live. Discover now