Sekarang ni aku berdiri btol2 depan bilik Dr.Har.Pehal aku rse berdebar semacam ni. Dr.Har je pun. Ahh bedal lh..Ape nk jdi, jdi lh. Ape je yg dye bole buat kan? Tumbuk aku? Dye x dayus.. Paling teruk pun kne marah je.
Tok!! Tok!! Tok!!
'Masuk!'
Kaki masih pegun di tempat ku berdiri tdi.Aku telan liur sekali sebelum memulas tombol pintu.
Aku lihat dye sedang bersandar pada kerusi empuknya smbil memejamkan mata.
Dye stress? Ke penat? Tah lah.
Aku berjalan mendekati mejanya sebelum berdehem untuk sedarkan dye.
'Duduk.'
Dye.. Sruh aku duduk kan? Teragak-agak aku tarik kerusi didepannya dan duduk bertentangan dengan Dr.Har.
'Explain.'
'Haa?'
Dye ni dri tdi sepatah sepatah perkataan je yg keluar dri mulut dye.And,aku x paham. Tetibe je suruh aku explain. Nk explain ape?
Dye mengeluh sebelum membuka matanya. Dye merenung aku tajam smbil menggenggam kedua belah tangan diatas meja.
Bile dye buat mcmtu, aku lihat seakan Dr.Fuhaid yg berada depan aku sekarang ni.
'Explain to me why you are not ready to send your assignment to me?'
Ouh.. Pasal tu ke.. Aduh.. Aku nk jwab ape ni.. Baik kau jujur jelh Dara. Tdi dh lh kantoi menipu.
'Sorry doktor.Saya lupa assignment yg doktor bgi. Saya btol2 terlupa.'
'Pergi dating dengan pensyarah sendiri smpai lupa assignment yg saya bgi?'
Deg!!
Ape dye mengarut ni? Dating? Bile mse aku prgi dating hah?!
'Doktor jngn nk main tuduh2 saya. Bile masa pulak saya pergi dating? Dengan pensyarah sendiri pulak tu?'
Aku tau lh dye mrh sebb aku x siap assignment dye, tpi x perlu lh nk tuduh2 cmni.
'Ouh yah? Then? Ni ape?'
Dye keluarkan Iphonenya dan tunjukkan gambar didalamnya pada aku.Terbuntang luas mata aku tengok gambar tu.Gambar ketika aku dan Dr.Fuhaid sedang masuk ke dalam panggung wayang.Aku pun terlupa yg aku pernah keluar dengan abang dye. Tpi ptutnya haritu Ara ikut ye. Dye ni stalker ke?
'Mana doktor dpt gmbr ni?'
Iphonenya cuba aku rampas tpi dye lebih cept menjauhkan iphonenya driku.
'Heh. Saya ingt awak ni lain, Dara. Well, pompuan semuanya sama.Pantang tengok laki berduit,maruah semua tergadai.'
PAP!!
Dr.Har pegang pipinya yg telah jdi mangsa tamparan aku. Dye lihat aku seakan x percaya yg aku berani tampar dye.
'Doktor ingt doktor spe hah?! Senang2 nk judge orang. Saya tau lah yang doktor ni kaya. Tpi duit tu x bawa smpai ke mati pun lah. Orang kaya memang suka tuduh melulu ke? Heh. Nama je pensyarah tpi fikiran kolot.'
'What?! Betul kan yg kau keluar dengan abang aku!Dah ade bukti lh Dara!Kau sanggup keluar dengan dye sebb kau nk extra mark kan?!'
Dye tengking aku balik? Tetibe tekak ku terasa sakit. Air mata yang dri tdi aku tahan,akhirnya mengalir juga.Pandangan Dr.Har berubah menjadi sayu apabila melihat aku menangis.
'Saya tau yg saya ni jahat. Tpi sejahat saya ni, saya x buat benda terkutuk tu.Ingat saya ni ape? Xde maruah? Doktor hina saya tanpa usul periksa.Kalau nk tau cerita sebenar sngat, tnyelah abang doktor.Terima kasih sangat2 sebab dh hina saya.Lepasni saya akan siapkan assignment yg doktor bgi. Assalamualaikum.'
YOU ARE READING
He Is Panthera Tigris
Romance'Woii!! Penculik!! X padan dengan perempuan nk menculik. Kau ni x laku sangat ke smpai nk kne ambil perhatian dengan cara ni?'- Tristan Fuhaid 'Aku? Penculik? Tengok muka lh weyh. Lain lah muka kau tu. Bukan takat penculik, dah mcm pembunuh bersiri...