Jungkook adalah 'aku'. (Untuk pengetahuan semua, 'aku' dalam cerita ni adalah Jungkook)
Kabur. Pandangan aku kabur. Aku tak tahu aku siapa, aku kat mana dan semuanya... Aku tak tau.
"Weyh kau dah sedar?" Itulah ayat pertama yang aku dengar dari seorang jejaka. Bagi aku, dia sangat comel. "Aku dekat mana?" soalannya aku balas dengan soalan. "Kau dekat hospital, kau ingat tak?" Aku menggeleng. "Pabolah kau ni.. Dia kan amnesia... By the way Jungkook, aku Namjoon" ouh ya... Dia yang paling tinggi dalam ramai-ramai ni. "Aku Hobie". "Aku Chim". "Aku Tae your bff". "Aku Jin hyung kau yang paling hensem." Nak muntah aku dengar tapi tidak dinafikan dia memang hensem. "Aku Suga yang paling SWAG" aku hanya mengangguk.
Aku tau mereka chingu-chingu aku. Aku tau aku amnesia. Tapi setiap orang ada eomma appa kan?
"Korang.." sekaligus semua memandang aku. "Mana eomma dan appa aku?" "Ermm Kookie, Kookie dah boleh discharge. Jumlah Chim tolong." dia memegang tangan aku keluar dari hospital.
Sepanjang perjalanan, aku senyap. Chingu-chingu aku ada yang menegur aku tapi aku hanya balas dengan senyuman. Sekarang aku didepan sebuah rumah yang agak besar. "Jom masuk dulu" ajak Jin. "Ni rumah siapa?" soalku. "Rumah kita" aku angguk dan masuk ke dalam.
"Kookie, ni bilik Chim" Jin buka pintu bilik itu. "This kid.. Chim!" "Ya Jin hyung! Mwo?" Sepantas kilat Chim datang. "Kemas bilik" "Ay! Ay! Captain!" dia tabik. Aku hanya tersenyum. Aku dan Jin beralih ke bilik lain.
"Ni pulak bilik kau ngan Tae. Kau rehat la dulu." Jin ingin beredar tapi langkahnya terhenti apabila aku menarik tangannya. "Wae?" "Eomma dan appa aku mana?" soalku lagi. "Kejap lagi kau turun makan oky? Aku masak." sekali lagi mereka mengelak dari soalanku. Kenapa? Soalan itu tidak berhenti bermain di kepala ku.
Aku rehat dalam bilik. Aku ternampak sebuah diari yang terletak elok di atas meja. Aku ambil. "Jeon Jungkook", itu lah yang tertulis di muka hadapan buku itu. Aku tahu itu kepunyaan aku. Aku membaca helaian pertama.
17 June 2014
Kenapa eomma dan appa buat kookie macam ni... Eomma dan appa tak sayang kookie ke?Aku teruskan baca.
21 June 2014
Kookie duduk dengan kawan kawan kookie. Eomma dan appa jangan risau k? Dorang baik.To be continue...
Sorry pendek sangat Authir taknak cerita ni panjang sangat dalam satu part. Kang bosan. Tunggu Author update esok ok? Author janji. Saranghae!
YOU ARE READING
[C] [J. JUNGKOOK FF] THE TRUTH UNTOLD
Short StoryCerita ni pendek je, tapi dia best. Sapa yang suka benda seram² boleh baca la cerita ni. Kalau nak tau apa kebenaran yang tidak diberitahu tu, jum baca cerita ni.