The Truth Untold Ep. 4

38 2 0
                                    

Petangnya, mereka pulang.

"Annyeong Kookie!" aku senyum. "Annyeong" "Kookie dah makan?" soal Chim. "Belum.." "Jap ehh, Chim pula yang masak hari ni." Aku tersenyum sinis. "Kookie tolong?" "Boleh sangat!"

Chim memotong sayur. Jarinya terluka. "Ouch!" "Chim okay tak? Sini Kookie tengok" aku memegang tangan nya dan pisau. Aku tidak melepaskan peluang. Aku terus toleh pergelangan tangan Chim. Dia jatuh. Aku pura pura pengsan.

"Lambatnya Kookie dengan Chim" rungut Tae. "Jom pergi tengok kat dapur." Suga mengajak mereka. Mereka sampai di dapur. Aku dengar mereka jerit nama aku dan Chim. Aku dibawa ke bilik.

Beberapa jam kemudian,  aku bangun. "Mana Chim?" mereka senyap. "Chim mana?!" aku berdiri. "Chim dah takda Kookie..." Hobie sahut soalanku dengan nada yang sedih. Aku menangis. Aku masih dalam lakonan aku.

*SKIP*
Malamnya, semua tidur. Aku dengar Tae menangis. Aku simpati kerana aku tahu Tae paling sayangkan Chim. Tapi, eomma dan appa aku tiada sapa sapa yang boleh ganti. Aku pandang Tae. Mangsa ke-dua. Aku duduk di katilnya. "Dah la tu, Kookie tau Tae sayangkan Chim. Kalau Chim dapat tahu yang Tae nangis macam ni, mesti Chim sedih nanti." Tae peluk aku. Aku peluk dia balik. Pelukan terakhir sebagai bff. Oh tak. Sebagai manusia.

Tae baring. Aku menyelimutkan dia. Dengan segera aku mengambil bantal lalu menekup mukanya. Dia menggelupur. 1,2,3 kaku. Aku sentum dan tidur dengan nyenyak.

*SKIP*
Keesokkan harinya, sekolah bercuti selama seminggu. "Kookie! Bangunkan Tae! Dah pukul 9 ni" "Ok Namjoon hyung!!" aku melutut depan katil Tae. Aku menangis. Semua datang. "Kenapa Kookie?" aku funjuk arah Tae. Suga memeriksa nadi Tae. "Dia.. Dia dah tak da..." Suga menggigil. "Siapa punya angkara semua ni?!" Hobie menjerit. Aku tunduk. Mianhae hyung. Aku teruskan dendam ku.

*SKIP*
Petangnya, selepas menguruskan Tae, aku, Hobie, Namjoon, dan Suga duduk di rumah. Jin ke kedai. Aku teduskan rancangan aku. Bagus! Masing masing di dalam bilik. Aku mulakan dengan Hobie. "Tok! Tok! Tok!" aku ketuk pintu. Dia kaku. Kenapa? Aku tikam dia dengan pisau tepat pada jantung.

Aku beralih pada Suga yang sedang leka mendengar lagu menggunakan earphone di balkoni. Aku mendekati dia. Dengan sengaja akh menolak dia jatuh dari balkoni itu. Dia dilanggar dan digilis oleh lori.

Aku masih dengan dendam aku. Aku teruskan lagi dengan Namjoon. Kapak dihayunkan. Ya, kepala dan badannya terpisah.

Tiba tiba Jin hyung pulang. "Kookie!!! Apa kau buat ni?!" "Aku yang patut tanya kau!!" "Apa yang korang dah buat dengan family aku?! Kenapa mayat dorang ada dalam kotak kat bawah tanah?!" aku belum bunuh dia. Aku ingin tahu apa yang sebenarnya terjadi.

"Kau yang bunuh dorang!! Kau bunuh dorang sebab kau cakap dirang tak sayangkan kau lagi!" aku tersentak. "Kau tipu... Kau tipu!!!" bantahku. "Itulah kebenarannya!! Kitorang ysng bantu kau bunuh dorang!!" "Kau tipu!!" aku baling kapak ke arah Jin hyung. Tapi dia sempat mengelak dan terus bertindak memelukku. Aku menangis dalam dakapannya.

To be continue...

Adakah Kookie akan insaf? Adakah dia ingat,  dia yang sebenarnya membunuh kedua eomma dan appa nya? Jum tunggu ep. Terakhir. Jangan lupa vote, like and share!

[C]  [J. JUNGKOOK FF]  THE TRUTH UNTOLD Where stories live. Discover now