1

8.7K 127 3
                                    

Suasana di rumah kediaman Tansri Hasyim dan Puan Sri Zarah sangat bising kerana cucu² nya bermain dgn ank teruna nya Dato Adam Wira Tengku Hafiz. Cucu nya sgt rapat dgn ank bongsu nya itu,Puan Sri Zarah mlihat anak teruna nya dgn lama dia berfikir bila lah dpt melihat anak bongsu nya itu berkahwin dn dpt tinggalkn sifat buruk nya yng playboy tu...

"Ok pak su dh penat lah nanti lah kita sambung ok?" Adam berkata begitu kepada anak anak buahnya. Tapi kelihatan keruh muka anak anak buah nya kerana sudh mahu berhenti bermain...Tiba tiba salah seorang anak buah nya bersuara.....

"Pak su! Nanti belnja luth dgn 3 ekor ni ice cream sekali ok? Dont you said no"

"Iye tengku luthfian pak su beli petang nnti. Dh skrg Luthfia,Luthfian,Luthfiaz dan Dieyana mandi ok? Nnti dady and mumy korang balik keje marah plk"

"Aip² chip!!! Jom kita mandi!!!!!!!"

Adam menggeleng kepala melihat telatah anak buah nya. Dia bangun lalu ke arah Tansri Hasyim dan Puan Sri Zarah dn duduk. Tansri Hasyim bersuara sambil merenung anak nya...

"Adam Dady nk tnya kamu. Bila nk kahwin? Nak kasi dady menantu? Bila?"

"Huh... Dady mell tak sedia lagi mcm mne nak kahwin ha"

"Kalau macam tu dady and mumy kasi 1 minggu untuk kamu pujuk mell. Kalau x berhasil papa akn kahwinkan kamu dengan anak kawan lama papa. Muktamat tak da koma,takda tanda seru takda tanda seru cuma ade titik"

Adam melihat ke arah mumy nya supaya bangkang kata kata Tansri Hasyim tapi reaksi Puan Sri hanya menggeleng kepala tanda tidak berani bersuara... Adam menggambil keputusan untuk keluar berbincang pasal ni dengan kekasih nya anak Dato Fariz iaitu mellinda

Adam pergi ke sturbuck di mana di situ lah tempat mereka berjumpa.. Adam masuk ke dalam sturbuck dn duduk di hadapan kekasihnya itu.

"Sayang jom kawin... Dady asyik tanya ja pasal ni"

"Bie syg x sedia lagi lah.... Syg kn sibuk busy fotoshut sana sini sabar ye"

"Syg bie ada msa 5hari lagi untuk ajak u kawin kalau tak dady akan kawin kn i dgn anak kawan dia"

"Alah u kawin lps tu jdi kn maid or isteri simpanan u dn kita jalan kan hubungan cm biasa..."

"Betul juga tu syg. Pandai u, oder lh i belnja"

Mell tersrnyum fake.... Selepas habis bincang mereka pun pulang kr rumah... Semasa Adam pulang kelihatan ada sebuah kereta velfire di garaj rumah dn bNyak kasut di rumah nya. Siapa yg datang? Adam pun msuk dn menolak pintu. Srmua memandang kr arahnya

"Dady siapa ni?"

"Ini kawan lama dady Encik Rasyid dan itu isterinya Puan Sara dn tu anak mereka Ariana Khaisara"

Adam melihat gadis tu dengan pandangan menjengkelkan.... Eww kampunggg adam bersalaman dgan Puan Sara dan Encik Rasyid.. Lalu minta diri untuk msuk ke dalam bilik untuk bersihkan diri...

Bersambung

Isteri Simpanan Where stories live. Discover now