البارت العشرين : عند امه يا ادهم 😡✋

314 15 13
                                    

كان الزائر يعلمه الجميع حتى ذياد .....

الزائر : السلام عليكم ...

الجميع : وعليكم السلام .....

ذياد(بندفاع) : انت ايه اللى جابك هنا ...

ادهم(يسحب ذياد) : ذياد اهدى ... اذيك يا دكتور معتصم ...

معتصم : الحمد لله يا سياده الرائد ..

ملك(بخجل) : اذيك يا معتصم عامل ايه ....

معتصم(ببتسامه) : بخير طلما انتى بخير ...

ذياد(بغيره) : لا والله ....

ياسين : اتفضلوا اقعودوا بقى ....

بعد جلوس الجميع ظل ذياد واقف بغضب ينظر الى ملك برجاء لكى ترفض التنفيذ ...

معتصم : فى الحقيقه زى ما انتم عارفين انا جاى اقرأ الفاتحه بتاعتى انا وملك وبعدين هخودها ونجيب الشبكه(ثم نظر الى ذياد) حالا ...

ياسين : دا يشرفنى طبعا يا معتصم ... بس دا بعد رأى ملك طبعا ...

معتصم : ايه رأيك يا ملك ...

كانت ملك غير منصته الى مايقولون بل تنظر الى ذياد بحزن وهو يبادلها نفس النظره ....

معتصم : ملك انتى معايا ....

ملك(بادراك) : ايه ... ها ها ...اه انا معاك ...

معتصم : ايه رايك ...

ملك(بحزن) : اللى يشوفه ياسين ...

ياسين : على بركه الله ...

معتصم : نقرأ الفاتحه ...

بدأ الجميع بقرائه الفاتحه ماعدا ذياد وملك وهنا ومريم وكذالك فاتن التى امتلئت عينها بالدموع على حزن فلذه كبدها ....

انتهى الجميع وتعالت صوت الزغاريط بعدها امطرت عين ملك بالدموع ذهب ياسين الى عندها ثم احتضنها بحب فبدلته نفس العناق ...

معتصم : يلا يا ملك نروح نجيب الدبل ...

ملك : بس انا هاخد البنات معايا ....

معتصم : طبعا طبعا دا يشرفنى ....

خرج معتصم متجهه الى السياره ... طلب ياسين من ادهم وذياد ان يأتوا معه فوافق ذياد على الفور ..

ركبت ملك مع معتصم فى السياره .... بينما ركبت الفتايات فى سياره ادهم وذياد ....

وصل الجميع الى محل الذهب فنزل الجميع ...

اختارت ملك دبله وخاتم ورفضت اى ذياده على هذا

ثم بدأ معتصم بلبسها شبكتها .... كانت هى تنظر الى ذياد ...لطلما تمنت ان يكون هو مكان معتصم .. لطلما تمنت ان تكون هى مكان تلك البنت التى كانت معه ذاك الصباح ....

(فالتأكيد الحب ليست روايه شرقيه بختامها يتزوج الابطال ... لكنه الابحار دون سفينه وشعور ان الوصول محال ...)

احذروا من حواءحيث تعيش القصص. اكتشف الآن