Pada hari yang indah, seorang jejaka yang berpakaian sut sedang menuju ke keretanya. Dia baru sahaja habis bercuti di luar negara. Dia sedang berada di airport.
Apabila sampai di hadapan keretanya, pemandu keretanya membukakan pintu kepadanya. Dia segera memasuki kereta tersebut lalu menyuruh pemandunya meletakkan bagasinya di belakang.
Selesai meletakkan bagasinya di bonet kereta, pemandunya segera memasuki kereta di tempat memandu.
"Master Taehyung, mahu singgah ke mana-mana ke?"
"I just want to go home right now"
"Baiklah Master"
Itulah Kim Tae hyung, anak kepada Mr Kim Tae Hoon iaitu CEO yang paling kaya di South Korea.
Tidak lama kemudian, dia telahpun sampai di hadapan rumahnya. Pemandunya segera keluar lalu membukakan pintu Taehyung.
Dia melangkahkan kakinya keluar daripada kereta.
"Mr Choi, tolong angkatkan bagasi saya di bilik saya ya"
"Baiklah Master"
Di hadapan rumahnya, sudah terdampar orang gajinya yang sudah bersedia menyambut kepulangan Masternya. Taehyung menghembuskan nafasnya lalu berjalan ke arah rumahnya.
"Selamat pulang Master"
Taehyung hanya memberikan senyuman. Dia melihat sekeliling rumahnya. Dia menanyakan soalan kepada orang gajinya.
"Tuan Kim takde kat rumah ke?"
"Takde Master, dia ada mesyuarat penting hari ini, jadi dia tidak dapat menyambut kepulangan Master"
Taehyung menarik nafas lega.
'Nasib baiklah orang tua tu takde, kalau tak mati aku'
"Macam mana dengan Mrs.So young?"
"Dia keluar bersama kawannya Master"
"Ooo...okay gomawo"
"Sama-sama Master"
Taehyung mula berubah dingin.
'Perempuan tak guna, dia mesti habiskan duit appa dengan barang shopping dia.'
Taehyung segera menaiki anak tangga dan memasuki biliknya. Dia duduk dia atas katilnya dan termenung. Dia menoleh ke arah kabinetnya di kanan dan terdapat bingkai gambar ibunya yang tersenyum manis. Dia mengambil bingkai gambar itu dan mengusapnya. Dia mengukirkan senyuman.
"Nampaknya eomma sorang je yang sambut Tae balik. Tae rindu omma, omma tak rindu Tae ke?"
Senyumannya berubah menjadi sedih. Dia menundukkan kepalanya dan air matanya mula berguguran di bingkai gambar ibunya.
"Kenapa eomma pergi? Sejak omma pergi, hidup Tae tak tenang. Keluarga kita dah tak bahagia macam dulu. Tae nak eomma balik.Wae?!"
"Eomma..hiks..hiks"
Taehyung membaringkan dirinya dengan mengiring sambil memeluk bingkai gambar ibunya.
"Tae...rindu...omma"
Selesai dia mengungkap ayat itu, dia telah tertidur.
....
Jungkook sedang berusaha menyiapkan kerja sekolahnya yang telah diberi oleh cikgunya semalam.
YOU ARE READING
Cintaku untuk Dia | Vkook Malay |
Romance"Aku suka kat kau" "H-hah?" "Bukan Mast- "aku betul-betul suka kat kau Jungkook" Hai taekookers, yg berminat tu blh la baca..maaflah author masih kurg berpengalaman tpi author harap korang enjoy la dngn citer ni..yg homophobic blh skip ya..okay byee