Jungkook sedang lena tidur di biliknya. Dia sedang senyum sendiri di alam mimpinya. Dia memeluk bantal peluknya dan mula mendekatkan bibirnya...
"JUNGKOOK BANGUNNNNNNNNNN!!!!"
Eommanya menjerit dari bawah dan membuatkan dia tersedar daripada tidurnya. Jungkook melihat keadaan sekeliling dan mengosok matanya.
"Eomma ni kacau daun la. Baru je sampai part best"
Jungkook bangun terduduk dan matanya masih layu.
"JUNGKOOK!!"
Jungkook membeliakkan matanya dan turun daripada katilnya.
"Kejap eomma!"
Dia mengambil tuala dan masuk kebilik airnya. Dia menghadap ke depan sinki dan melihat mukanya. Dia mengedip matanya dan mengambil berus gigi dan ubat gigi yang ada di dalam cawan yang berdekatan dengan paip sinki. Dia meletakkan ubat gigi itu di berus giginya dan masukkan ke dalam mulut.
🌸🌸🌸
Jungkook sedang melihat luar jendela sambil bermain dengan penselnya. Dia teringat perkara yang berlaku pagi tadi.
"Aishhhh Jinjjaa!"
Jungkook mengusutkan kepalanya. Semua murid melihat dirinya..begitu juga dengan cikgunya.
"Jungkook ssi?"
"Eo?"
"Awak okay ke? Tiba-tiba menjerit, ada masalah ke?"
Jungkook memandang sekelilingnya dengan muka yang awkward. Dia terlupa yang dia masih berada di sekolah.
Jungkook memandang cikgunya dan senyum.
"A-aniya"
Semua kembali fokus belajar.
'Malunya aku! Pabo!'
Skip
Jungkook, Namjoon dan Hoseok sedang makan di kantin. Jungkook hanya memainkan makanannya dengan garpu. Namjoon dan Hoseok memandangnya.
"Yah Jungkook, makanlah makanan tu!"
"Aku takda selera"
"Kalau macam tu, kau bagilah aku"
Namjoon menampar Hoseok di lengannya.
"Ishh kau ni, tak nampak ke dia sedih tu?"
"Aku cakap nak makanan dia je..tak salah pun kan?"
Namjoon hanya mengeluh.
"Jungkook kau ok tak? Dari tadi aku tengok kau kusut dalam kelas tadi..cuba kau cita ape jadi?"
"Aku okay je tpi eomma aku.."
"Huh? Kenapa dengan eomma kau? Dia okay ke?"
"Pantang betul dengar pasal omma dia ea?" Hoseok mencelah.
Namjoon memandangnya dengan menunjukkan muka 'diam lah kau'.
"Omma aku okay cuma dia pengsan tadi pagi"
"Kenapa kau tak bagitahu aku awal-awal?"
Namjoon mengoncang Jungkook.
"Yahh eomma aku okaylah..dia pengsan je!"
Namjoon memberhentikan kelakuannya.
"Kalau dia okay, kau pun okay..kenapa kau sedih?"
"Aku okay je la..cuma aku rasa kan aku nak cari kerja la..aku rasa kesian pulak tengok eomma aku macam tu"
YOU ARE READING
Cintaku untuk Dia | Vkook Malay |
Romance"Aku suka kat kau" "H-hah?" "Bukan Mast- "aku betul-betul suka kat kau Jungkook" Hai taekookers, yg berminat tu blh la baca..maaflah author masih kurg berpengalaman tpi author harap korang enjoy la dngn citer ni..yg homophobic blh skip ya..okay byee