Episod 3: Stay together?

742 62 25
                                    

Taehyung bangun daripada tempat tidurnya dan mendapati dirinya di biliknya.

"Apa yang terjadi semalam? Kenapa aku tak ingat apa-apa"

Dia memegang kepalanya yang sakit.

"Argh it's hurt"

Dia turun dari katilnya lalu keluar daripada biliknya. Dia menuruni anak tangga dan terlihat semua ahli keluarganya sudahpun berada di meja makan untuk makan sarapan. Jinyoung yang melihat Taehyung menuruni tangga segera bangun daripada tempat duduknya lalu mendekati abang tirinya.

"Hyung okay?"

"Hyung okay, just a headache..not a big deal"

Jinyoung memapah abangnya mendekati meja makan.

Taehyung duduk di meja makan dan mengalihkan pandangan dari appanya.

Appanya memandangnya dengan tajam.

"Kamu pergi mana semalam?"

"Why do you want to know? U never care about where i was or what i'm doing before"

"Sebab kamu anak Appa, kamu satu-satunya yang akan menjadi wa-"

Sebelum ayahnya sempat menghabiskan kata-katanya, Taehyung segera bangun daripada tempat duduknya lalu meninggalkan meja makan.

"Kamu nak pergi mana tu? Appa belum habis bercakap dengan kamu!"

"Can you just stop bothering my fucking life?! You tried to interfere my life but you never care about Eomma! Because of this girl you married, Appa is ignoring Eomma! You don't even fucking see what did you do to Eomma! Don't you know that Eomma love you so much? Do you ever saw it?! Because of this bitch,Eomma died!!"

"Kamu dah melampau!"

Kemudian, satu tamparan hinggap di pipi Taehyung.

"Hahaha Appa sanggup tampar anak kandung Appa sendiri sebab bitch ni?"

Mrs Soyoung yang melihat perkara itu tersenyum lalu cuba memujuk Mr Kim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mrs Soyoung yang melihat perkara itu tersenyum lalu cuba memujuk Mr Kim.

"Abang, jangan lah marah dia. Semua Tae cakap tu memang betul. Disebabkan sayang, isteri kesayangan abang mati"

Ibu tirinya mula menitiskan air mata.

"Honey, janganlah cakap macam tu. That's not true! Janganlah ambil hati dengan kata-kata Tae tu,he just need a little time to accept the truth"

Taehyung memandang mereka dengan jijik dan menyambung perjalanannya untuk naik ke atas.

"Tae, apologize to your Eomma right now!"

"Tskk, that's just a dream. And she's not my real mom. I will never do it, until i die!"

Dia naik anak tangga tanpa mengedahkan ayahnya.

"Kim Tae Hyung!"

Taehyung memasuki biliknya dan menghempas pintu.

Taehyung berdiri di belakang pintu dan mula menitiskan air mata.

Cintaku untuk Dia | Vkook Malay |Where stories live. Discover now