aku mengetuk pintu bilik wooseok dengan perlahan. setelah mendapatkan izin, aku masuk ke dalam.
" kau dah siap packing baju ? " aku bertanya. yang peliknya asal nada aku sedih sangat.
dia mengangguk. " eomma aku otw dah "
" oh " aku mengangguk lemah.
suasana awkward memenuhi ruang lagi.
" ah kenapa feel dia macam aku takdapat jumpa kau lagi dah lepasni haha padahal kat sekolah jumpa lagi kan " aku bersuara.
" tula haha "
awkwardnya.
" lepasni kalau aku nak balik sini lagi boleh kan ? " wooseok bertanya.
" bo- "
" mestilah boleh! " eomma dan kawannya yang aku takperasan ntah bila dia datang tiba tiba muncul disebalik pintu yang tak tertutup rapat.
" eomma! " serentak kami berdua memanggil.
-
" nampaknya hyejin dah jaga wooseok elok elok ye masa imeo takda "
aku dipuji. ah aku nak kembang ke tak ni.
" wooseok pun dah banyak tolong hyejin belajar terima orang luar " kali ni eomma pulak memuji wooseok.
aku dan wooseok memandang sesama sendiri sambil mengangkat bahu lalu tergelak.
haih macam mana la dalam masa yang singkat ni kiteorang boleh jadi rapat.
" annyeonghigaseyo " aku menunduk dan wooseok juga mengucapkan terima kasih dan selamat tinggal.
pintu ditutup.
aku masuk ke bilik dengan perasaan yang bercampur baur.
ah kenapa aku rasa pelik ni ?
YOU ARE READING
STRANGER. | ↬ 𝐤𝐢𝐦 𝐰𝐨𝐨𝐬𝐞𝐨𝐤.
Short Story『 COMPLETED. 』 started : 21 Oct 2019 <3 ended : 24 Oct 2019. ©️ HW4YOUTH