06 : pujuk

149 30 5
                                    

" eomma! hyejin nak keluar jap ambik angin! " aku keluar dari bilik dengan mood yang completely hilang, penat yang tak habis habis.

aku blah dari rumah dan lari ke 7e. makan je satu satu nya benda yang boleh buat mood aku elok.

-

" dia ada masalah kat sekolah ke harini ? " imeo ( makcik ) bertanya dengan rasa risau sambil menghulurkan semangkuk nasi.

aku memandang ke arah jam. dah pukul 8 lebih ni pun dia berani keluar sorang.

" wooseok tolong imeo boleh ? hyejin dari tadi takmakan sejak balik sekolah, lepas makan ni tolong pujuk dia balik rumah. imeo risau, dia tu perempuan, selalunya dia pergi 7e tapi still bahaya kan "

aku menggangguk. " nanti saya cuba "

-

ramyeon, cheese, triangle gimbap, banana uuyu. heh yeyey.

aku memasak ramyeon tersebut, ditambah dengan cheese. aku mula menjamah.

ting!

bunyi sensor di pintu menandakan manusia lain masuk kedengaran. aku yang tadi mengunyah macam tak makan sebulan, tercengang melihat makhluk tersebut.

aku memerhatikan gerak gerinya. dia mengambil tempat duduk di sebelah aku.

" kau buat apa kat sini ? " aku mengunyah semula.

" mak kau suruh aku teman kau sampai kau dah okay. kau penat siapkan kerja sekolah budak budak tu kan ? "

aku kaku.

dia tahu rupanya.

STRANGER. | ↬ 𝐤𝐢𝐦 𝐰𝐨𝐨𝐬𝐞𝐨𝐤.Where stories live. Discover now