" biar aku ambikkan " wooseok mencelah setelah melihat aku yang struggle nakmati nak ambik buku kat atas.
aih, susah jadi pendek ni.
wooseok menghulurkan buku tersebut. aku mengucapkan terima kasih.
dia ni .....
makin lama makin aneh aku tengok. kat rumah baik semacam, kat sekolah pun sama je.
siap offer balik sama sama.
aku takboleh tolak la sebab memang satu rumah pun so balik jela sama sama en.
TAPI TETAP ANEH LA BAGI AKU HHHHHHHHHH
-
" esok cuti eh " wooseok bertanya sejurus selepas dia keluar dari bilik. aku mengangguk. dia berjalan menuju ke sofa sambil memegang satu pendrive.
" movie ? " aku bertanya untuk kepastian. dia mengangguk dengan excited.
" jom teman aku beli barang for midnight movie "
maka aku pun diheret keluar dari rumah.
-
" oh, ada sale " aku memandang sendu tempat yang dipenuhi orang tu.
eish, fav ramyeon tengah on sale harga borong. tempat tu full sangat so aku taksure aku boleh rembat sekurang kurangnya dua ke tak ╥_╥
" jom " wooseok yang agaknya dari tadi memerhatikan aku, mula menarik tangan aku menuju ke arah tempat sale tersebut.
and aku end up beli 5 bungkus terus gaes sebab harga borong punya pasal sghshsshhs.
oh tidak, adakah wooseok sedang cuba nak membuka hati aku untuk terima stranger sekarang ni ?
-
" kau sure ke boleh habiskan semua ni satu malam ? " aku bertanya sambil memerhatikan segala snacks yang memenuhi ruang di atas meja.
" kalau tak habis sambung la esok " dia menghulurkan semangkuk ramyeon.
movie bermula. aku menyelesakan diri dengan bersandar. TANPA SEDAR YANG WOOSEOK TENGAH LETAKKAN TANGAN DIA KAT SITU. lepas dia alihkan baru aku sedar hhhhhhh aih bicheosseo.
half movie, aku dah mula mengantuk. sebabkan aku dah tengok cerita ni berulang kali, aku dah boleh hafal jalan cerita macam mana.
ez, batu infinity tah jadah tu hilang, dorang cari balik, end up half of them hilang. ah lame.
aku cuba menghilangkan ngantuk dengan berborak.
" kenapa kau baik sangat dengan aku lately ni eh ? " aku bertanya. lantakla kacau dia ke apa. aku taknak rasa mengantuk.
" dahnak masuk bulan nov ni, baik aku layan kau elok elok sebelum masuk bulan december kan ? "
aku terdiam.
ah, lupa. tempoh dia tinggal sini 3 bulan je.
kenapa aku rasa berat hati ni ?
YOU ARE READING
STRANGER. | ↬ 𝐤𝐢𝐦 𝐰𝐨𝐨𝐬𝐞𝐨𝐤.
Conto『 COMPLETED. 』 started : 21 Oct 2019 <3 ended : 24 Oct 2019. ©️ HW4YOUTH