jaket

96 3 0
                                    

Kelas sejarah dengan  cikgu Malik . Serious bosan and biasanya masa sejarah is my time to sleep. Perlahan-lahan aku letak kepala aku untuk tidur.

"Vi.. viana,...". Aku dengar orang panggil nama aku .argh mimpi .

"VIANA SOFEA!!!!!" .Aku terbangun dari tidur.
  
" Apa bah kau mau,sana aku tidur sana kau kacau aku" marah ? Memang lah viana marah orang kena kacau tidur siapa tak marah.

"Marah je kau tau ,dah lah tidur masa cikgu Malik sampai habis kelas tau, nasib cikgu baik kalau tak memang habis lah kau. Kau tak kalau dalam majlis ilmu malaikat bukak sayap dia untuk lindungi kita,kau senang je tidur"

  Tu dia kena kau ceramah ustaz danish. Oh lupa for you information danish bestfriend aku kami kawan dari kecik lagi. Mesti kamu pelik kan bahasa aku Sabah yes aku orang sabah,mummy daddy aku sabah kami pindah kl ni pun gara-gara daddy aku terpaksa posting pi kl ni.

Kenapa bahasa aku still sabah? Aku pun nda tau.

Dengan lambat-lambat aku bangun "ya lah ustzaz danish"

Danish ketawa melihat tudung viana yang rosak tu.

"Something wrong?" Kening aku angkat ala ziana zain

Dia geleng tiba-tiba dia jalan dekat ke arah viana. Dia mengusai tuduhg viana. Jantung tak betul dahh.

"Dah .jom balik.  tudung kau tak betul tadi."

"Lepastu kau mau tau ka dia pegi tarik tudung aku sebab aku hina dia minah sengal" viana sudah menarik muncungnya bila danish masih ketawa berdekah-dekah.

PAP.

Lengan danish jadi sasaran viana pukul

"Sakitlah vi kau ni" danish mengusap lengan yang dipukul viana

"Yang kau ketawa nda ingat dunia kenapa?"

"Cerita kau lah, lawak sangat ,kau ni pun satu kang aku tak ketawa kau marah aku ketawa pun kau marah kau ni kenapa, something happened cik viana?"

"Tedalah aku teda mood, aku pun ndatau kenapa"

'Eh jap biasanya kalau vi macam ni ada dua sebab,first ada orang cari pasal nak cakap minah sengal yang viana cerita tu dah lepas,second... ha aku tau kenapa.' Danish bermonolog sendiri dalam hati.

"Nish"

"Ha.ha awat"

"Kau termenung ni kenapa?,eih kau ni penat lah aku ,aku jalan dulu" viana jalan mendahului danish dengan tanpa dia sedar danish tiba-tiba menarik lengannya.

"Kenapa?" Viana memandang danish pelik

Danish mendekatkan mulutnya ke telinga viana,viana pelik aduh dia ni jangan buat aku berdegup

"Kau ABC eh?" Tanya danish dalam keadaan berbisik .

Viana terkejut " jangan cakap aku tembus" . Malangnya danish angguk

Viana menangis malu kot mesti ramai nampak sepanjang perjalanannya dari sekolah tadi. malunya aku danish lagi tu yang nampak eeee

"Vi janganlah nangis takpe nah ambik ni" danish menghulurkan jaketnya

"Sejak bila kau bawak jaket ni"

"Aku pun tak tau memang ni kut aku ditakdirkan bawak jaket"

Viana ketawa,kadang-kadang sikap danish yang caring terhadap viana mengundang rasa suka terhadapnya tapi dia perlu merahsiakan perasaanya demi persahabatan mereka.

Mereka meneruskan perjalanan mereka sambil bercerita sakan danish ni nama je lelaki tapi kalau membawang kalah- kalah perempuan memang betul lah kan lelaki kalau mengumpat lagi teruk dari perempuan

Jangan Benci CintakuWhere stories live. Discover now