'Pucat'

20 0 0
                                    

(Dalam part ni macam biasa ada sikit bahasa dusun .. So hope kamu dapat belajar sikit²)

PAP!!

Satu kelas terkejut. Matilah nak,rupa-rupanya meja danish yang menjadi mangsa cikgu..

"Danish haikal kamu berdiri luar kelas. SEKARANG!!"

Satu kelas ketawakan danish. Aku? Ketawa ka nda? Hahaha. Kesian jugak lah aku tengok dia berdiri dekat luar kelas. Murid yang lalu lalang pun kasi ketawa dia. Danish...danish padah kau lah siapa suruh tidur masa kelas cikgu vanessa.

"K class pay attention. Saya taknak kamu semua tak fokus. Spm kamu bukan bertahun bukan berbulan tapi tinggal dua hari lagi,saya nak kamu fokus boleh kelas"

"Bo-boleh cikgu" kami gagap bukan apa,tapi gara-gara ton suara cikgu vanessa tegur kami tu. Jarang dia pakai bukan jarang tapi lansung nda pernah pakai.

"Danish masuk kelas " aku terkejut bukan aku jak classmate aku pun terkejut. Danish pun masuk dengan slowmotion  "cikg saya minta maaf saya janji lepas ni saya tak tidur lagi dalam kelas" ujar sambil tangan kanannya diangkat separas dada ,berjanji lah kononya. Cikgu vanessa senyum.

Kelas pun diteruskan macam biasa..

KRINGGGG!!

Loceng yang berbunyi menandakan tama persekolahan kami. Tapi tidak bagi form5 . Sebab lepas ni ada kelas tambahan. Sementara kelas tambahan belum bermula aku mengatur langkah ke arah surau . Inilah perintah yang diturunkan oleh allah kepada nabi muhammad. Usai solat aku terus ke kantin .

Tiba-tiba.. Bukk!!

Aku terduduk kerana bahu orang yang melanggar aku.

"Aduhhh" 

"Eh .sorry-sorry saya tak sengaja "

"Eh nda pa aku ok jak" sambil aku cuba untuk bangun

"So kau sabah lah ni"

Aduh aku lupa pulak kehadiran mamat ni , aku terus tengok muka dia. Terkejut . Terpana. Gembira. Teruja. Tidak dapat aku gambarkan sekarang ni ya allah indah sungguh ciptaan mu handsome wehhh .

"Handsome sangat ke aku ni sampai nak ditenungkan"

Aku kembali tersedar

"Hishh perasan"

"Haizen. Haizen zulhaissac" dia memperkenalkan namanya sambil menghulurkan tangannya.

"Vi.viana sofea"jawabku pula tanpa membalas huluran tangannya .mungkin dia faham dia tarik balik tangannya. Aku tengok jam aku 1.30 alamak.. Aku dah lambat kelas.

"Err zen sorry tapi aku lambat mau pi kelas ni. Bye"

🍉🍉🍉🍉🍉🍉

Haizen termenung di kelas sambil tersenyum mengenangkan gelagat vi yang kalut itu

"Oi zack"

Haizen melilau mencari suara itu oh faiz rupanya. Teman tapi munafik. Ceh gurau jer faiz.

"Pe kau?"

"Takdelah tengok kau termenung tu macam kena sampuk malaikat jer kau dok senyum-senyum."

"Eh kau kenal vi tak? Tanyaku penuh semangat.

"Vi?"

Aku angguk dengan penuh bersemangat

"Vi? Victoria secret?..."

PUK!!

"Sakit lah sh*t" faiz mengusap-usap kepala yang menjadi mangsa hentaman pencilcase haizen

Jangan Benci CintakuWhere stories live. Discover now