4

22.1K 428 5
                                    

الحلقة الرابعة
مغادرة نور إلى غرفتها تبكى بنحيب ..
نور بهمس:يارب انت عالم بحالى و رحمتك واسعه ارحمنى...
لازم اتكلم مع رياض ولازم يعرف انا ليه بأجل كل شويه الفرح وخرجت بعد أن وضعت حجابها على رأسها وذهبت حيث غرفه رياض واخذت تطرق على باب الغرفه ولكن لم تجد رد  ففتح الباب بسرعه ولهفه ولكن لم تجده فى الغرفه بأكملها فخرجت سريعا وهى تصرخ باسمه ..
نور ببكاء وصريخ:رياض ..رياض
جدى رياض رياض فين انا محتاجه وعاوزه اتكلم معاه هو فين هو هو مشى سافر تانى ولا ايه .
عمران:وبدورى عليه ليه مش انتى بتقهرى كل شويه .
  نور بغضب ولاول مرة   :حرام عليكم ليه بتعملوا فيا ليه كل واحد جاى عليا خلاص انا مش عاوزكم فى حياتى بس عاوزة جوزى هو لى هيفهم وجعى هو لى هيحس بيا هو فين واخذت تصيح باسمه ....
نور:رياض رياض انت فين انا بحبك اوى اظهر انت فين تعال الحقنى بدل ماضيع اكتر من  كده رياض ..
رياض بخوف من هيئة نور:نور حبيبتى مالك.
نور بابتسامة ضعيفه:كنت فين انا عاوزة اقولك على خوفى من الفرح  مش انت عاوز تعرف..
رياض بمراوده:طب تعالى معايا احكيلى كل لى عاوزة ولى مخوفك كده.
نور بتعب:يعنى لو حكيتلك مش هتبعد عنى.
رياض:لا يا قلبى مستحيل ابعد عنك دا انا اموت لو بعد .
نور وهى تقاوم الاغماء :هحكيلك ليه بحاول ااجل الفرح ... ولم تعد تتحمل أى شئ فتترك العنان لقدامها  ويختفى بريق عيونها ولم تعد تدرى ماحولها ولكن كل ما سمعته صراخ رياض باسمها 
رياض بصريخ وضخه:نور حاسبى .....
وتغلق عيناه بعد انا اطمنت انا فى حضن حبيبها..
عمران:شيلها يا ولدى على غرفتها وانت يا سليمان اتصل بالحكيمه خاليها تاجى اهنه بسرعه ..
سليمان وهو يحاول أن يستجمع نفسه:حا حاضر ياجدى..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ليان بتشويق:ها يا بنتى احكيلى بقى فشار وجبنا مكسرات وشبسى وببسى وجبنا احيكلى انا متشوقه عاوزة اعرف مين المز ده...
أسوة:اسمعى ياختى ...
الحوار ده بدء لما كان عمرى ١٨ سنه
قبل 8سنين
محمد بشوق:اخيرا يا احمد قدرت اوصلك بعد غياب ١٩ سنه .
احمد:انت لى قررت تبعد يا محمد.
محمد:يارتنى كنت سمعت كلامكم و لا انى اظلم نفسى واظلم بنتى كده . 
أسوة بقوة: وليه تظلمنى يا بابا.
ينتفض محمد واحمد من أماكنهم..
احمد:هى دى.
محمد:ايوة هى أسوة بنتى .
احمد بضحك:هههههههه شكلها معلمك الادب.
محمد بضحك هو الاخر:ههههههه انت بتقول فيها ميغركش شوية البراء لى فى عيونها هو اساسا عمران الهاشمى فى عصبيته وشدته.
أسوة:ايوة بقى العب عليا وتوه فى الموضوع محمد ياهاشمى انت قولت بدل ماظلمت نفسى وظلمت بنتى ايه بقى الظلم ده بدل والله هعلن غضبى وعصيانى عليكى وهخاليك تشوف  بجد معنى غضب بنت الهاشمى .
احمد بإعجاب:بنتك شكلها قويه .
محمد :هههههه عشان تعرف معانتى عمران الهاشمى هناك وعمران الهاشمى هنا.
.......بس مش قويه اوى يعنى وخدين فيها مقلب جامد.
أسوة بغضب:انت مين انت وازاى تدخل كده من غير استأذن وازاى تتكلم اصلا.
....انا اتكلم براحتى وانا حر وبعدين ابعدى كده وانتى عمله شبه المتطلقه تمن مرات كده .
أسوة بصدمه:انتى بتهزر انا شبه المطلقة انت انت ...
...هو ايه انت انت انتى مش عرفه تجمعى جملة اتلهى واقعديلنا على جنب .
محمد لأحمد:شكلها هتولع بس ابنك ده الوحيد لى قدر يخرصها .
احمد:طب ايه رأيك نجوزهم لبعض اهو ترتاح من همها وتطمن عليها بدل الخوف والقلق ده.
محمد بتفكير:انا موافق بس أسوة مش سهلة وصعب حد يفرض عليها حاجه .
أحمد:احنا ممكن نجوزهم فى السفارة من غير متعرف وخصوصا ان بنتك مولده فى مصر فده هيسهل علينا كتير .
محمد:ازاى ماهر معاها الجنسيه الروسيه كمان .
احمد:هفهمك احنا هنكتب كتابهم فى السفارة بتاعتنا وانت هتكون طبعا وكيلها فالسفارة هنا هتسجل  عقد الجواز هنا وفى مصر بالتالى جنسيتها مش هتنفع بحاجه .
محمد بإعجاب:انا موافق .
يفيق الاتنين حينما سمعوا صوت صريخ قوى من أسوة وسليمان.
أسوة بعصبيه:انت مفكر نفسك مين يا حيوان.
سليمان :حيوان اما ياكلك يابهيمه انتى.
أسوة وهى تقذف مزهريه فى اتجاهه قائلة بغضب ليس له مثيل:انا بهيمه ياكلاف يا بتاع البهائم كانت اصلا واحد بهيم.
ومحمد وهو يحاول تهدئة ابنته:خلاص ياأسوة كفايه كده المكان كله بينفرج علينا .
أسوة:ماهو من الحيوان ده.
سليمان بغضب وهو يحاول الفكاك من يد ابيه:والله انا لو مسكتك لموتك ماهو انتى لو بنت رجل صحيح تعاليلى هنا .
أسوة وهى تحاول دفع ابيها:انا بنت رجل غصب عنك انتى لى مش رجل عشان لوكنت رجل ...
يكمم محمد فم أسوة وينهرها على حديثها: انتى قليلة الأدب وانا فعلا مش رجل عشان بجد لوكنت رجل كنت ربيتك يلا روحى على وانا لما ارجع ليا تصرف تانى معاكى .
أسوة بصوت باكى تحول اخفائه:يا بابى هو لى عصبنى وهو لى....
يقطع محمد كلامها بصرامه لم تعهدها منه:خلاص الكلام على البيت وأخذ ينادى على مايكل السائق ..
محمد:مايكل وصل الهانم على البيت.
احمد بلهجه لا يقبل النقاش:لا سليمان وصل بنت عمك .
سليمان: يا بابا انا...
احمد:انا قولت كلمة ايه هتردنى فيها دى كمان.
سليمان:العفو يا بابا حاضر .
واكمل بلهجة تريقه وسخريه اتفضلى يا بنت عمى قدامى.
ذهبت معاه أسوة دون أى كلمة .
محمد:وهما دول ينفع نجوزهم لبعض .
احمد:ايوة الاتنين دول لازم نجوزهم لبعض وصدقنى سليمان هو لى ينفع لأسوة وهو لى هيكسر شوقتها وعندها وفى نفس الوقت هى لى هتربى ابنى وتعرفه ان الله حق .
محمد بقتنع:ماشى بس الاول نقول لسليمان يمكن يكون بيحب واحدة ولكن كده وساعتها نكون كسرا قلبه.
احمد بابتسامه:متقلقش هو مش بيحب غير وحده بس ونفسه يتجوزها النهاردة قبل بكرة.
محمد بإستغراب:بيحب واحدة وعاوزه يتجوز بنتى انت بتهزر يا احمد.
احمد بمكر:ماهى لى بيحبها دى تبقى بنتك أسوة .
محمد بصدمه:ازاى وهو شافها امتى دول لسه متعرفين على بعض وزاى ما شوفت رحبوا ببعض ازاى دول كان ناقص يقتلوا بعض .
احمد:انا هقولك بس بداية الحكاية من عند عمران الهاشمى
........
كاااااات ..
يا ترى ايه سر نور؟وامتى سليمان شاف أسوة؟وايه علاقة عمران الهاشمى بجوز أسوة وسليمان؟

جبروت اسوهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن