❤❤❤الحلقة الثلاثين ❤❤❤
فى السيارة تجلس جميع الفتيات بصمت خوفا من الأشخاص الجالسين أمامهم حاملين الاسلاحه ولكن تفاجأه الجميع بتفكيك أجسامهم قطعة قطعة حتى تم تفكيكهم بالكامل ليكتشفوا بعد ذلك انهم حرس روبورت ثم توقفت السيارة لينزلوا منها جميعا ليتم تبدلهم بأشخاص آخريين كلهم الا ماعدا أسوة التى ظنت أنها خدعة حتى يتم اقصاءها من المهمه ولكن تفاجأت انها الوحيد التى ستذهب معهم ومعها بعض من فتيات العرب الاتى كان يدرسا فى الجامعه..
أسوة:رنا هو فى ايه.
رنا:معرفش.
جانا:اطمنى اختى أسوة انا ضابط وبشتغل فى السفارة الفلسطينيه جاى هون كرمال البنات لى نخطفت ومش بس انا هادول البنات كمان ماهن كلايتهم ضابطات فى السفارات اصل البنات متعددين الجنسيه واحنا كان لازم نتحرك بعد الاتصالات الذى حدثت من السيد جان الهاشمى ليبلغنا بالخطة ففكرنا بعملية التبديل حتى يتم إنقاذهم ويكونوا بأمان.
أسوة:اوك تمام.
ديمه:بس الخطه مو كامله السيد جان بلغنا انك هتخبرينا بالخطة وانك هتكون قولتها لبعض الأشخاص لى معاك.
أسوة:ايوة صح طب بصى الخطة كالتالى...
وشددت لهم جميع الخطة من لحظت الدخول للحظت الخروج....
أسوة:فهمتى يا رنا.
رنا :اه فهمت بس انا خايفه اوى.
أسوة:متخافيش لازم تنقذى نفسك قبل مايعملوا فيكى حاجه انتى والبنات.
رنا: انا والبنات هندارى عليكى لحد متالقى الحاجه لى محتاجها وهنسهيهم عنك ولو فى حاجه هنخبط على أى حاجه عشان نلفت انتباهك.
أسوة:ربنا معانا.
رنا:آميييين.
أسوة:اهم حاجه السكاكين تكونوا خفينها فى هدومكم وهما ميشوفهاش.
رنا:متخافيش انا امنت كل حاجه.
جانا:لى عرفتوا انهم بشغلوهم ويتعبوهم وبعد كده بيتم اغتصابهم على نفس الأرض لى بينضفوها عشان يزلوهم اكتر وبعد كده يايموتوا يتباعوا...
رنا:انتوا بتخوفنى ليه.
أسوة:اهدى ربنا معانا بس انتى حاول انك متبينيش خوفك وكونى قويه وركزى انا عرفتك فين الاماكن المميته بالظبط عشان ميقدرش يقومك.
رنا:ان شاء الله اقدر أنفذ...
تتوقف السيارة عند مدخل بوابة القصر وتنزل كل واحدة تلو الأخرى حتى غلق عليهم الابواب ليبدأنا بالتنظيف والمهمات المأمورين بها من قبل الخاطفين ليضللنا على وجود أسوة لتذهب بعد البحث إلى غرفة مكتب رأفى لتجنب الملفات المهمه الخاصه بالمافيا ليذهب سليمان بعد أن تم توصلهن ليخرج خارج القصر لملاقات الشباب ..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
عند الشباب..
تاج:تفتكر أسوة هتنفذ لى انطلب منها.
سليمان:أسوة بلغتنى انها اتفقت مع البنات انهم يساعدوها تدخل مكتب رأفى وتجيب المطلوب منها وده حصل اما دخولها للمكتب انا خايف تتكشف.
سليم:لازم تطمن عشان أسوة لأنك هتدخل مع الحرس جوا ولازم لما تشوفك تتقوى بيك عشان تقدر تنفذ الباقى.
سليمان بتفاجأ:يعنى انا هدخل جوا.
تاج:ايوة ودى مهمة انجى هتساعدك فيها لأنها لى عملت المستحيل عشان خاطر أسوة.
سليمان وهو ينظر بامتنان لإنجى:انا مش عارف اشكرك ازاى.
انجى:مفيش داعى انت زاى أخويا وأسوة انا اعتبرتها هى كمان اختى عشان كده من واجب الأخوه انهم يقفون جمب بعض.
سليمان:شرف ليا بجد انك تكونى اختى انا سعيد بيكى جدا.
انجى:انا اسعد يلا اجهز عشان تدخل..
ليذهب ليجهز نفسه ليضع له تاج مسك على وجه حتى لا يتم كشفه وبدل ملابسه لملابس أحد الحراس الداخلين وتساعده انجى فى الدخول والانضمام لهم..
❤❤❤❤❤❤❤
عند أسوة..
ظلت تدور كثيرا فى الغرفه تبحث بين الاوراق وتفتش فى المكتب ومكتبة الكتب فلم تعثر على شئ فتملك منها اليأس ولكن فى لحظه لمحت شئ فى المكتبه لتجده زر لتضغط عليه لتتفاجأ بالمكتبه تفتح ليظهر خلفها غرفه تعتبر مثل الخزانه تحتوى على اوراق كثيرة وأموال أكثر لتترك اندهاشها على جنب وتبدأ بالتفتيش حتى وصلت لمبتغاها فتسمع صوت بالخارج يدل على قدوم احدهم .....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
فى الخارج....
انا بعض الحراس يصرخون فى الفتيات ليقفنا واعلنوا عن قدوم احد ما وكانوا على علم به فأسوة نبهتهم بأنه قادم وما هو الا رأفى ليفتعلن دوشه حيث أخذوا يضربون على الأرض وعلى الأشياء التى كانوا يستخدمونها فى التنظيف ليصرخ فيهم الحرس ليتوقفنا عن افتعال الدوشه ويقفنا صفين بانتظام ليدخل عليهن رأفى ومعه مجموعه من الحرس وكان من ضمنه سليمان الذى اخذ يبحث عن معشوقته ليطمئن عليها ولكن عينه لم تعثر عليها لينقبض فؤاده لحدوث مكروه قد أصابها ولكن مافجاه هو أن رأفى وقع اختياره على أسوة ليجدها تنظر لها بقوة وشموخ وتسير معه صوب غرفته ليختار كل واحد من الحرس واحدة حتى باقيه فتاة تقف منزويه على نفسها والرعب يخرج من أعينها فذهب إليها وتحدث معها بهدوء...
سليمان:متقلقيش انا مش هأذيكى.
الفتاه:انت بتتكلم عربى.
سليمان:ايوة اطمنى انا سليمان الهاشمى.
الفتاه:زوج أسوة.
سليمان:ايوة.
الفتاه:وانا رنا كنت مع أسوة.
سليمان:تعالى معايا اخرجك من هنا مفيش وقت.
رنا بدموع وخوف:بس انا خايفه.
سليمان:قولتلك اطمنى يلا بس تعالى.
رنا:اوك...
يأخذها ويخرج من القصر فتتافجأ بان جميع الحرس تم تفكيكهم فتستغرب ذلك لتقف تطلع ببلاهه له قائلا:ازاى ده حرس مقطوع من غير ولا نقطت دم ازاى.
....هو انتى غبيه يا بنتى انتى مش كنتى معاهم واكيد عارفه انهم حرس روبورت.
رنا بدموع:على فكرة انا مش غبيه انا بس خايفه وانا لما بخاف مش بعرف افكر...
لتنفجر فى البكاء فيصعب اسكاتها....
سليمان بنفاذ صبر:انا داخل.
تاج:لا مش هتدخل.
سليمان:ليه.
تاج:دلوقتى دخولك هيكون خطر عليهم فحضرتك هتتطر انك تنتظر معانا هنا لحد ما تيجى الإشارة لينا ونهجم ثم التفت إلى سليم قائلا:دلوقتى تقدر تاخد مكانك وجان ورياض حاليا فى مواقعهم اتفضل...
لينصرف سليم ليتوجه إلى مكانه المحدد ليلتفت تاج لسليمان قائلا:يلا بينا احنا كمان وانتى يا انسه اتفضلى معانا.
رنا:حاضر ..
ليذهبن حيث تواجد انجى ليروا ما يحدث فى الداخل فثياب أسوة تحتوى على كامير تصور كل شئ ويخرج منها إشعاع قاتل....
❤❤❤❤❤❤❤
عند أسوة....
رأفى:اقلعى ثيابك.
لتخلع أسوة الجاكت وتخرج من بين يدها سكين حاد ولم تعطى له فرصه حيث شجت رقبته فوقع صريع فى الحال ولكن يدخل عليها احد ما لينادى على رأفى ليتفاجى بما فعلته أسوة فأخرج سلاحه حتى يضربها بالنار ولكن كانت الأسرع حيث قذفت السكين فى رقبته فيقع فى الأرض يطالع فى الروح لتخرج من الغرفه لتتفاجى بأحد ما فى طريقها لتتحارب معه فتسقطه أرضا وكسرت رقبته فجاء آخر لتقاتله ليقع ميت أثر ضربه على النخاع الشوكي وآخر وآخر حتى وقع خلفها أكثر من خمسة عشر رجلا ليظهر شخص آخر لتتحارب معه بالسيف فقتله أثر ضربه فى القلب لأنى آخر ليطلق عليها النار لتقذفه بالسيف وتمسكه من الخلف حيث آتي آخر ليضربه بالنار ليستقر الطلقات فى جسد صاحبه لتطلق عليه النار فيموتان الاثنين .....
❤❤❤❤❤❤❤
عند الفتيات...
لتنفذ كل منهما ما سردته عليهم أسوة من الخطه بتقول كل واحدة منهم الرجل الذى اختارها ولكن جانا ظلت تركض خلفه لتطعنه أكثر من ٤٠ طعنه حيث حاول الهروب منها كثير ولكن لم تشفع لها بل اوقعته أرضا وجثت فوقه تطعنه طعنات متتاليه حين مات لتنهض من عليه لتركض للخارج لتتقابل الفتيات عند الممر ولكن بإشارة من أسوة اوقفتهم وحملت سلاح من نوع الكلاشنكوف لتدعو الله لتستمد القوى لتخرج لهم حملا السلاح وذلك لدخول عدد من الحرس الذى كان وقفا فى الخارج لتطلق عليهم الطلقات وتأشر للفتيات ليمروا إلى الخارج وهى تسير أمامهم لتقتل جميع الحرس ولكن لفت انتباه وجود كاميرا تصور ما حدث لتطلق على النار لتنفجر ولم يعد قصر رأفى يوجد بيه أحد أصبح المتواجدين مقتولون لتأخذ أسوة الاوراق وتخرج ومن معها من الفتيات إلى الخارج بعد أن أشعلت النيران فى أنحاء القصر لينفجر لتصل لمكانهم حيث قابلها سليمان بالأحضان فحبيبته اثبتت انها تستحق لقب العاصى بجدارة ليصعدنا جميعا إلى السيارات لينفجر القصر بمن فيه فنظروا لأسوة جميعا فهم إلى الآن لم يتوقعوا منها هذه القوة ..
أسوة :الاول..
جان:جبروت.
أسوة بهمس:ديف.......
❤❤❤❤
❤❤❤كاااااااااااات ❤❤❤
انتهينا من الاول فياترى ايه لى هيحصل فى التانى والتالت والرابع للوصول لآلبرت ...
كل ده فى الحلقات الاخيره من ❤جبروت أسوة❤...
❤❤مع السلامه❤❤
❤❤دمتم سالمين❤❤
أنت تقرأ
جبروت اسوه
Romanceهى العنيدة القوية المتمردة الضعيه المطيعه العصبيه المجنونه هى مزيج بين كل صفه وضددها تظهر كانها طفله وديعه خجوله وعند اللزوم تتحول لجبروت لا يقدر علي مواجهتها احد لاتهاب مخلوق خاصة "سليمان" تكره الظلم ولا تسكت عن الحق هى المتواضعه المحبوبه بين الكل...