27

10.2K 223 1
                                    

الحلقه السابعة وعشرون....
فى روسيا...
ليان:تعرفوا رحيم وحشنى اوى.
جنا وهى تقطم الخيار :والمنيل على عينو وحشنى والله.
أسوة بضحك:ههه بقى جان الهاشمى لى كان موقف المافيا على رجل بقى منيل.
نور بضحك:ههه لوسمحتى منيل على عينو ووحشنى والاتنين فى جمله واحده.
ليان:انا عاوزة يا جوجو اسألك سؤال.
جنا وهى تقطم فى السندوتش:قولى .
ليان بقرف:يخربيت قرفك ابلعى الاول.
جنا:انجزى انا جعانه من ساعة ما جيت من بره وانتوا عاملين تاكلونى خيار وجبنه ان ماحد فيكم عبرنى بحتة لحمه ولا فرخه ولا اى حاجه ايه عاملين رجيم وانا مش واخده بالى .
أسوة:يا بنتى اهو بنطبخ والاكل قرب يخلص وبعدين حضرتك الساعه ٢ منتصف الليل ومخلينى اعملك مكرونه بالبشامل وبانيه عاوزة ايه تانى. 
ليان:الله يكون فى عون جان هيلاحق على الاكل ده كلوا منين.
نور:بس يابت منك ليها سبيها تأكل لى هى عاوزه محدش ليه دعوه.
جنا وترسل بوسه بالهواء لنور:حبيبتى يا نور والله انتى الحته لى فى الشمال والله.
ليان بخبث:طب وجان .
جنا بخجل:جان جان ايه هو الواحد فاضى.
أسوة بمكر: بت يا ليان فكرة البت جيرمين .
ليان:اه مش دى لى كانت معجبه بجان وبتقولك عارفين عليه عشان اتجوزة.
جنا بشرشحه:نعم ياختى هى مين دى الصدمان العتمانه ام شعر عيره ولون خميره والبيئه المعفنه الجربانه لى عاوزة تتجوزه دى.
نور بصدمه:مين دى.
ليان بصدمه:صحيح مين دى.
أسوة بصدمه هى الاخره:انتوا تعرفوها.
لينظر الثلاثة فتيات لبعضهن بصدمه لينفجروا بعدها فى الضحك لتسقط ليان على الأرض من كثرت الضحك وأسوة تمدد على الأرض وهى ممسكه بطنها من الضحك اما نور فوقفت محنيه ممسكه ببطنها لتسقط فوقهم أثر دفعه من جنا لها ليصرخن الفتيات فى حين أن جنا تنهال عليهم بالضرب بكل ما نالته ايدها....
جنا بغيظ:بقى تضحكوا عليا يا جزمه منك ليها.
ليان وتكاد تتنفس من شدة الضحك:مانتى لى شرشوحه اوى .
نور:دا انتى شلفطى البت من قبل ماتشوفها.
أسوة بضحك:وبعدين أخويا من وكل البنات بتحبه.
نور:آه.
ليان:كل البنات حلوين.
نور:آه.
جنا وهى تقذف عليهم الدقيق :طب والله لعملكم عجينه.
لينهض الثلاثه ويركضون خلف بعضهم وتبدا حرب الدقيق...
😂😜😂😜😂😜😂😜
عند الشباب...
رياض:تعرفوا الحياة من غير بنات راحه.
جان:اه والله تتفسح وتاكل وتشرب من غير ماحد يحسبك ويقولك رايح فين ولا جاى منين.
رحيم:بس والله البت ليان برغم لى عملتوا فيا ولى بتعملوا وهتعملوا بس وحشانى بنت الايه.
سليمان:هى من ناحيه وحشانى فهى وحشانى بس للأسف مش هنعرف نشوفهم عشان المهمه الزفت دى.
جان بمكر:طب ولى يخليكم تشوفهم.
رياض باندفع:دا انا ابوس امه.
جان بسخريه:امه بس امه ماتت ياخويا.
رياض:خلاص امرى لله بقى ابوس اخته.
سليمان وهو يقبض على قفاه:وحياة امك انت هتهزر.
رياض بضحك:هو الواحد ميعرفش يهزر معاكم الله بهزر يا رمضان يعنى مابتهزرش.
سليمان وهو يضربه على قفاه:لا ياخويا بهزر.
رياض:اه انت عارف بس عشان انت اخو مرأتى وجوز بنت عمى وابن عمى مش عمد أيدى عليك.
رحيم:راجل يالا.
جان:واضح اوى.
رياض بخنقه:ماشى ماشى ليكم يوم.
رحيم:جان سيبك منو وقولى هنشوفهم ازاى.
جان:يلا بينا.
رحيم:ازاى بس انت ناسى انهم متراقبين.
جان:انت مش ليك تشوف مراتك هخليك تشوفها من غير ماحد يعرف يلا بقى .
ليخرجوا من المنزل متجهين إلى السيارة ليصل كل منهم إلى زوجته ومجنونته....
😜😂😯😜😂😯😜😂😯
فى ألمانيا......
عمر:متخافيش انا جنبك اهو.
يثرب:انا مرعوبه اوى ياعمر خايفه.
عمر بإطمانن:اهدى خالص العمليه مش هتاخد اكتر من نص ساعه وهتطلعى وتشوفنى من تانى ونتجوز ونخلف ياسين ويامن ويثرب صغيرة زى ماكن متفاقين.
يثرب بدموع:عندك امل انى ارجع اشوف من تانى على الرغم ان نسبة نجاحه ٨%بس.
عمر وبصوت حزين:ولو ١%هنعملها وهترجعى تشوفى من تانى وبعدين الامل فى الله يا حبيبتى ان شاء الله خير وكل لى يجى من ربنا خير هنعترض.
يثرب:اعوذ بالله انا عندى ثقه فى ربنا ان شاء الله انوا مش هيخذلنى بس للأسف الشيطان بيدخل للأنسان من ثغرة وهو دخلى.
عمر:وانتى بإمانك بالله هتتغلبى عليه.
يثرب:ان شاء الله.
......معذرتنا سيدى لا يستطيع لك الدخول معها إلى الداخل هنا يكفئ.
عمر:بعتذر لكن انا قلق بشأن زوجتى لهذا لم أنتبه.
.....لا تقلق هناك آخرون فعلوها وكانت نسبة العمليه اقل من ذلك بكثير ولكن كان عندهم ثقه فى الرب ليشفهم واستجاب لهم.
عمر:أشكرك سيدتى ولكن ارجو منك ان تديرى بالك عليها لأنها خايفه جدا.
....لا تقلق سأدير بالى عليها استأذن منك.
ليتف عمر إلى يثرب التى تقف خلفه خايفه من الدخول ليقبل رأسها ويمسح بيده الدموع من على وجنتيها قائلا:انا هفضل جانبك حتى لو مش هأكون معاكى جوا متخافيش وخلى ثقتك بربك قويه متضعفيش للشيطان سامعنى استقوى بربنا.
يثرب:ونعم بالله.
لتتركه ليخرج وهى تدخل لتمدد على الفراش المتخصص لإجراء العمليه التى تسترد من خلالها بصرها ولكن بأمر الله.....
😯😯😯😯❤😍❤😍😯😯😯😯
عند الشباب ....
رحيم:انا مش فاهمك ازاى هندخل من الشباك انت مجنون انت عارف احنا فى الدور الكام.
جان:استغفر الله العظيم قولتلك دى أمن حاجه هما حطين كاميرات قدام باب الشقه فطبيعى هيشوفنا منها.
رياض:هما حطين قدام باب الشقه بس ولا فى اماكن تانيه.
جان:لا حطين قدام الباب وكمان قدام باب المطبخ وكمان حطين فى الأسانسير بالعربى كده العمارة بأكملها كلها متلغمه كاميرات.
سليمان بسخريه:يعنى هما حطين كاميرات قصاد ده كله وسيبين البلكونات ومش حطين فيها.
جان:اه صح طب وبعدين هنعمل ايه.
رحيم:وهى دى فيها عمل طبعا هنرجع مطرح ماجينا.
رياض وهو يفكر:لا مش هنرجع.
سليمان:انت بتفكر فى ايه.
رياض :انتوا ناسين انى ضابط فى الجيش واكيد مدربين على حاجات زاى كده وممكن  اعطلكم الكاميرات دى فى ثانيه بس كل لى هحتاجه نوع الكاميرات ايه مش اكتر.
جان:الكاميرات دى من أحداث الأنواع وصعب اختراقها بس كل لى اقدر افيدك به انى الكاميرات دى مع الضوء القوى ممكن تتعطل لمدة دقيقه وترجع تشتغل من تانى.
رحيم:طب والضوء القوى ده هنجيبه منين.
رياض:اه صحيح هنجيبه منين.
سليمان:طلعوا كشافات الموبايلات بتعتكم.
رحيم:اشمعنا.
سليمان :مش هما عاوزين ضوء هنعملهم ضوء.
رياض:ازاى.
سليمان وهو يخرج مداليه من بنطاله:بدى.
جان:مداليه.
سليمان:الميداليه دى عبارة عن مرأيه لو كلنا سلط الضوء بتاع كشافات الفون هتعمل انعكاس قوى وقتها هنسلطها على الكاميرا وبكده هنوقفه لمدة دقيقه.
جان:يخربيت الدماغ ايه الدماغ دى .
رياض:دماغ متكلفه...
بينزل الشباب على الدرج ليفعلوا كما املئ عليهم سليمان لتتعطل الكاميرات ليركضون امام الباب ليطرق عليه بقوة ليفتحوا لهم قبل انتهاء الدقيقه.
😍❤😂😜🤗🐵😍❤😂😜🐵
عند الفتيات...
جنا:بالهوى دى مناظر دى لو كل واحده جوزها شافها كده هيطلع يجرى ويقول يامه عفريته.
أسوة بضيق من مظهرها:اف انا هروح اخد شاور ويلا كل واحده تاخد شاور عشان بعدها تطفحوا ومشفش واحده تقول انا جعانه تانى انتوا سامعين.
ليان:تمام يا فندم.
ليذهبوا للأستحمام وبعد برهه من الوقت التفت الفتيات حول المائده ليتناول الطعام ولكن يفزعهم طرق الباب ليقفوا خائفين من الطارق لتتقدم أسوة وخلفها جميع الفتيات كل منهما تحمل شئ لتدافع به عن نفسها لتنظر أسوة من العين السحريه لتجد أمامها زوجها ومعشوقها ومعه الجميع لتفتح الباب سريعا لهم ليدخلوا بسرعه وتغلق الباب لتلتفت لهم لتجد كل منهم فى حضن معشوقها وسليمان يفتح لها زرعه لتركض إليه وتحتضنه بقوة.....
😜😂😜😂😜😂😜🙂
.....كفايه بس خلاص انا تعبت .....
كااااااااااااااات
سورى على التاخير بس والله انشغلت بالكليه ولسه فتحه النهاردة الفيس من آخر حلقه انا نزلتها ....
دلوقتى اكيد عاوزين تعرفوا امتى سفروا وامتى جان وجنا اتجوزا  وامتى عمر رجع ليثرب...
كل ده الحلقه القادمه بإذن الله ...
مع السلامه 🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

جبروت اسوهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن