Chapter 6

15 6 0
                                    

            [ Keesokkan Harinya- Di Kelas ]
 
    'Uwahhh.. tak sangka..semalam, aq tertidur macam tuje?! Yang aq tak boleh nak habis fikir, macam manalah Minjae tu boleh ada kat sebelah aq bila aq bangun dan..kenapa aq tengah peluk dia pula?!!!'  Dia rasa marah dan malu pada dirinya.

     " Bo young, selamat pagi!" So Hyun berlari ke arah Bo young dan memeluknya.  "Kau ni kan, Bo young..tak pernah tak comel! Geram aq!" Bo young memberikan senyuman manisnya kepada So Hyun yang duduk di sebelahnya.  "Selamat pagi, So Hyun. Kau pula, tak pernah tak hyper. " Mereka ketawa kecil.
 
     So Hyun duduk di tempatnya, disebelah Bo young. " Bo young, kau nak tau tak, aq dengar khabar Minjae...akan berkahwin sebelum pergi ke luar negara untuk uruskan syarikat appa dia. Cerita ni sekarang tengah hangat dikalangan semua pelajar. Tapi, yang jadi tanda tanya sekarang ni...siapalah perempuan bertuah yang dah berjaya curi hati dia. Walaupun aq takde hati dengan dia, tapi cerita ni buat akan rasa tertanya dan tertarik! "

      " Apa? Ka..kahwin..?!" Pertama kali Bo young mendengarnya.  'Baru umur 17 tahun dah nak kahwin?!! Eh, bila cakap pasal umur, baru aq ingat, birthday Minjae lagi seminggu. Hmmm...tak taulah kenapa tetiba teringat pasal birthday dia..'

      "Oii, tak payahlah nak terkejut sangat. Benda tu biasalah bagi orang macam dia tu. Ah, Bo young! Aq ada dengar cerita yang syarikat appa kau muflis. Betul ke? Macam mana kau nak bayar yuran? Kau kena berhenti sekolah ke? Woahhh, aq taknak kau berhenti sekolah! Kita chingu so, kita kena sentiasa bersama! Kenapa kau tak bagitahu aq?"  So Hyun memegang kedua-dua tangan Bo young.

      Bo young berasa rimas dan pening untuk menjawab semua pertanyaan sahabat baiknya itu. Dia perlukan masa dan ruang untuk memberitahunya.

      "Bo young, apa dah jadi? Kau okay tak? Tadi, tak silap aq kau kata kau tak sihat, kan? Jom, kita pergi ke bilik rawatan." Secara tiba-tiba Minjae muncul untuk  menyelamatkan Bo young. Dia menarik tangan Bo young meninggalkan kelas tersebut.

     

    

《Please Be My Doll♡》  [(On Going)2k19]Where stories live. Discover now