Bo Young berjalan-jalan di kaki lima sambil memegang sampul berisi surat berhenti sekolah.
"Aq dah x boleh nak sekolah kat sini lagi.... Tapi, xpelah..nanti bila dah pindah sekolah lain, aq akan cari kerja untuk bayar yuran sekolah tu walau macam mans pun...Aishh, kesiannya So Hyun aq ,sebab aq xde..Hmm..kesian kat aq gak sebab dia xde ngan aq.." Bo Young menggumam bersendirian meratapi masalah mengusutkannya yang dihadapi dia tika ini.
"Pasti dia dah lupa pasal aq...." Tiba-tiba dia dipeluk dari belakang. Dia menoleh ke belakang dan.. "Lamanya kita x jumpa, Bo Young~ Siapa cakap aq dah x ingat pasal kau? Patutnya tu ayat aq." Terkejut Bo Young dibuatnya dengan kemunculan Minjae yang secara tiba-tiba muncul dari belakang. 'Minjae?! Dia...dia masih ingat aq lagi....' Bagaikan dipukau, mata Bo Young x dapat lari dari memerhatikan setiap inci muka Minjae. Rupa lelaki yang digilai ramai perempuan. Baru satu hari datang sekolah, satu sekolah dah kecoh pasal dia.
Cubitan Minjae yang hinggap di pipi gebunya membuatkan dia tersedar dan dia segera mengalihkan pandangannya ke arah lain. "Janganlah main cubit-cubit , Minjae...Aq bukan budak kecil lagi tau x... Apa yang kau nak ? Bukan ke kau dah lupakan aq? Sebab, kau nampak bahagia." Dia x memandang Minjae yang x lepas merenungnya sedari tadi.
"Lahai, kau merajuk ea? Ke...kau tengah marah? Sebab....aq x layan kau?" Minjae tergelak kecil melihat muka Bo Young yang semakin memerah. Bo Young melepaskan pelukan Minjae yang erat itu. " Mana ada ! Aq x merajuk ataupun marah, jangan salah faham!... Kau kan dah dewasa dan popular so, x peliklah kalau kau x layan orang macam aq ni.." Dia menafikan kata-kata Minjae yang masih mentertawakan dirinya.
"Kau still macam dulu , Bo Young. Marah-marah pun tetap comel! Aq...Aq gembira sangat bila dapat tahu aku akan bersekolah dengan kau." Wajah Bo Young berubah riak bila mendengar kata-kata tersebut. Dia memandang Minjae yang tersenyum gembira dengan wajahnya yang sedih.
"Minjae, aq dah x boleh sekolah kat sini lagi. Sorry sebab kita x dapat sekolah sama-sama. Bye, Minjae." Minjae merampas sampul surat dari tangan Bo Young. Dia memandang Bo Young dengan wajah yang serius.
YOU ARE READING
《Please Be My Doll♡》 [(On Going)2k19]
Hayran KurguDisebabkan syarikat ayahnya muflis, Bo Young terpaksa berhenti sekolah tapi, tak disangka kawan sejak kecilnya, Minjae muncul secara tiba- tiba untuk menyelamatkannya. Tapi, sebagai pertukaran, dia kena tinggal dengan lelaki tu dan jadi anak patu...