Takže, toto dielo píšu dve autorky: nataliaa10 a SimsiSoo. Všetko sme to vymýšľali a šperkovali celkom dlho, takže dúfame, že sa vám náš prvý spoločný príbeh bude páčiť (PS: nataliaa10 je iniciátorom návrhov a SimsiSoo je prekladačom jej predstáv do slovnej formy) Prajeme príjemné fantasy čítanie! :)
Za posledných mesiacov sa toho stalo príšerne veľa a chcem si to navždy zapamätať do najmenších detailov. Preto som sa rozhodla všetko spísať. A možno tým aj odovzdať náš príbeh budúcim generáciám. Takže...
Náš svet je rozdelený už od nepamäti na osem klanov. Týchto osem klanov malo spolu nažívať v harmónii, no spory medzi Vodou a Ohňom rozdelil klany na dva tábory. Prvý tábor pozostával z klanu Ohňa, Zeme, Premeny a Tieňov. Proti nim stál klan Vody, Ľadu, Liečiteľstva a Vzduchu. Každý klan mal vlastného vládcu, ale hlavnými vodcami týchto dvoch táborov boli vládca Ohňa Balos a vládkyňa Vody Linmay. Začali sa neprestajné boje medzi nimi, ktoré trvajú až dodnes. Vo veku, ktorý si už nikto nepamätá, sa na svete objavil nový gén, ktorý ľuďom daroval jedinečné schopnosti. Gén sa neprejavil celému ľudstvu, ale tá väčšina, ktorá tento dar dostala, sa rozdelila na územia podľa druhu prejavených schopností. Ľudia, ktorí zostali obyčajnými ľuďmi, žili s nimi na týchto územiach, alebo zakladali vlastné mestá a dediny. Ich život sa takmer nezmenil, až na pár výnimiek. Pracovali ručne a podliehali príkazom vyšších, Obdarených. Chodili do normálnych škôl a nikdy nezastávali vysoké pozície. Obdarení navštevovali špeciálne školy zamerané na výcvik a rozvoj schopností. Deti Obdarených boli vždy Obdarení a normálnych ľudí boli vždy normálnymi ľuďmi, nazývaní aj Verali. Týmto slovom sa Obdarení vždy normálnym vysmievali. Malo to pripomínať, že sú niečo menej ako oni. Po svojich rodičoch som nezdedila žiadne schopnosti typické pre náš klan, takže aj ja sama som bola Veralom. Volám sa Ravel a mám sedemnásť. Žijem so svojou rodinou na území klanu Liečiteľstva. Každodenne nám niekto pripomína, kde je naše miesto.
Všetci sa riadime celosvetovo uznanými zákonmi, ktoré sa nesmú porušovať. Tým najhlavnejším je, že Verali s Obdarenými nesmú mať viac než priateľský vzťah. Mať dieťa s Veralom, ak ste Obdarený, je trestným činom. Miešanci sú likvidovaní. Takisto sa Obdarení nesmú miešať medzi klanmi. Nikto okrem najvyšších hodnostárov klanov nevedel, aké dieťa sa narodí zmiešaním dvoch klanov. Všetci miešanci, ktorí sa kedy narodili, boli zabití. Prečo, to sa nikto nepýtal. Nikto z nás nemá priezvisko. Pri narodení dostáva každý originálne meno.
Obdarení sa od nás odlišovali ešte dvomi vecami. Každý klan mal typickú farbu očí. Oheň - oranžová, Voda - tmavomodrá, Zem - zelená, Vzduch - biela, Ľad - slabomodrá, Tiene - čierna, Premena - hnedá, Liečitelia - červená. Verali mali oči šedé. Každý z Obdarených ovládal teleportáciu. Čím mali dvojnásobne uľahčený život narozdiel od Veralov.
Klan Premeny bol klanom ľudí, ktorí sa dokázali premieňať na zvieratá. S vyšším vekom a silou jedinca sa vyvíjali aj jeho schopnosti. Čím silnejším sa jedinec stal, tým väčšie zviera dokázal napodobiť. Rozumejú reči zvierat a od naozajstných zvierat sa dajú odlíšiť veľkosťou a očami. Premenený člen klanu bol oveľa väčším, než by bolo skutočné zviera.
Klan Tieňa ovládal búrky, telekinézu a tiene. Obrátiť váš vlastný tieň proti vám alebo vás do tieňa lapiť. Chodili väčšinou oblečení v tmavom a neboli práve najspoločenskejší.
Liečitelia dokázali vyliečiť väčšinu chorôb, dožívali sa vysokého veku, vedeli oddialiť smrť alebo zastaviť účinky jedu. Mali v povahe nutkanie pomôcť každému, kto ich potreboval.
Oheň snáď ani nemusím opisovať. Vytvoriť plameň z ničoho alebo nechať zbĺknuť váš dom, to boli ich špeciality. Zbrane hromadného... pálenia. Nemali veľa pochopenia s Veralmi. Boli najčastejšími vyvolávačmi hádok, tyranmi a zločincami. Zabiť Verala pre nich nebol žiadny problém. Považovali nás za odpad, ktorý bolo treba vyhladiť, aby svet mohol patriť čistému génu.
Zem mala na starosť poľnohospodárstvo a povinnosť udržovať prírodu v rovnováhe. Ale aj keď to znie nevinne, neboli neškodní. Ich sila mohla byť poriadne nebezpečná, čo radi ukazovali v bojoch s inými klanmi. Mali zem v malíčku. Rastliny s ich pomocou vyrastali v priebehu pár sekúnd a objatie tŕnistých konárov určite nebolo práve najpríjemnejším, výbuchy sopiek, zemetrasenia, trhliny v zemskej kôre, obrovské steny hliny vyrastajúce za pár sekúnd.
Voda ovládala, ako inak, vodu. Nepotrebovali mať pri sebe stály prísun tekutín, dokázali ju čerpať z podzemných zásob, z vlhkosti vzduchu alebo mnoha ďalších zdrojov. Voda bola prirodzeným protivníkom Ohňa. Dokázali vytvárať tsunami, dažde, mohli vás lapiť do vodnej bubliny, ale aj zachrániť vás pred letiacou guľou ohňa. Tým Linmay rada provokovala Balosa.
Klan vzduchu bol jednoduchým klanom, ktorý ale dokázal ovplyvniť svojou silou väčšinu ostatných schopností. No nezapájali sa do bitiek príliš často. Väčšinou sa radšej držali v úzadí. Svojou silou zabil celý klan dokopy tak málo ľudí, že by sa dali zrátať na prstoch dvoch párov rúk.
Ľad bol najsilnejším spojencom klanu Vody, keďže aj ich schopnosti boli úzko prepojené. Ale ich najväčším triumfom bol fakt, že dokázali zmraziť aj krv v tele. Okrem znehybnenia to znamenalo aj okamžitú smrť.
Obdarení mohli mať všetko čo chceli. Život pre nich ani nemohol byť ľahší. Ale bolo tu niečo, čoho sa vládnuca strana obávala viac, než čohokoľvek iného. Gén nebol kompletný a život mohol byť ešte oveľa dokonalejší, než bol doteraz. A tu začína môj príbeh. A príbeh nás, menšiny z menšiny, o ktorých doteraz vedeli len hlavní predstavitelia klanov. Mysleli si, že všetkých vyhubili a ponechali čistý status. Opak bol pravdou a medzi Veralmi sa stále schovávala nádej pre dokonalosť.
ESTÁS LEYENDO
Cordesquel - Vojna klanov
FantasíaNáš svet je rozdelený už od nepamäti na osem klanov. Týchto osem klanov malo spolu nažívať v harmónii, no spory medzi vodou a ohňom rozdelil klany na dva tábory. Začali sa neprestajné boje medzi nimi, ktoré trvajú až dodnes. Volám sa Ravel a mám 17...