I'll be there for u

332 20 3
                                    


Bintang adalah free , sila tekan
                              ****

Jimin duduk dengan gelisah di kerusi hospital bersama dengan pakaian yang disimbahi dengan peluh . Selepas diberitahu bahawa eommanya pengsan dirumah , jimin yang berada di sekolah bergegas ke hospital. Menunggu dengan keadaan gelisah . Jejak air mata tercetak jelas di mukanya, matanya yang indah bengkak kerana terlalu banyak menangis ketakutan.

Dap... dap.... dap...

"JIMINIE !" Jerit seorang lelaki tua , diikuti seorang lelaki muda dibelakangnya.

Jimin yang mendengar nama nya dipanggil mengangkat kepalanya. Dapat dia lihat wajah appa dan hyungnya yang resah. Jimin terus bangun dan belari memeluk appanya. Menangis meraung memanggil eommanya.

"Appa.. hiks- eomma , appa hiks-" nangis jimin memeluk appanya lebih erat

" shusshh minnie jangan menangis sayang, eomma akan baik-baik sahaja. Kita sama - sama berdoa . Hm ?" Ucap tuan park sambil mengeratkan pelukan anaknya.

Klek !"

"Keluarga puan park hyojin?" Kata seorang doktor

"Ya , saya suaminya" sahut tuan park. Jujur dia juga ketakutan. Isterinya, hidupnya di dalam sana .

"Maafkan kami, saya dah cuba sedaya upaya saya untuk menyelamatkan puan park. Tapi tuhan lebih menyayangi dirinya. Maafkan saya" kata doktor tersebut lalu membungkukkan badannya.

Deg!

"Aniyeo ! Hiks-eomma !" Raung jimin berlari membuka pintu wad. Jimin hanya mampu mematung memandang dua orang nurse menyelimutkan ibunya di atas katil.

"Aniya ! Eomma !  Hiks- jangan tinggalkan minnie eomma ! Eomma dah janji nak buatkan kek hari jadi minnie minggu depan! Wae ? Hiks- waeyeo eomma ! Andwae !!!" Jerit jimin histeria memeluk tubuh kaku ibunya

"Minnie ?"

"Chanie hyung ! Eomma hanya penat bukan ? Itu sebabnya dia taknak hiks- bangun ? Betulkan kan hiks ? ."

Chanyeol yang memandang muka bengkak adiknya buat hatinga terciut.
Dia bergerak merengkuh badan kecil adiknya. Memeluk jimin dengan erat .

" minnie ah , jangan begini sayang. Nanti eomma sedih kalau tengok anak kesayangannya menangis begini. Hm?"

"Hyung.... eomma dah janji hiks- takkan tinggalkan minnie . Minggu depan birthday jimin , hyung hiks.... Eomma dah janji, jimin benci eomma! Eomma tak sayang jimin hiks"

"Jangan begini minnie ah . Kita balik hurm ?"

------------

Seluruh keluarga park masih dalam keadaan berduka selepas pemergian puan park hyojin. Sudah 3 hari jimin hanya mengurungkan dirinya di dalam bilik, tanpa makan atau minum. Dia hanya menangis setiap malam menyebut nama eommanya.

"Minnie ah, sayang ? Mari turun makan . Hyung ada bawa makanan kegemaran minie . Meh makan sama-sama. Sayang"

Untuk sekian kalinya sahutan chanyeol tidak mendapat respond oleh jimin.

Tok... tok..

"Sekejap !" Chanyeol yang mendengar pintu rumah diketuk meletakkan mangkuk yang diisi makan lalu menhampiri pintu rumahnya

Cleck !

"Nuguse- eoh ? Jungkook ah ! Kau sudah pulang?. Masuk lah " Sapa chanyeol dan memeluk orang yang berada  dihadapannya

SPEAK YOURSELF ( KOOKMIN) Where stories live. Discover now