Exiloví a samizdatoví autoři

16 1 0
                                    

Ladislav Mňačko:

Slovák s židovskými kořeny. Hrdinové jsou ,,správní, dobří" komunisté. Smrt si říká Engelchen (vyvrácení mýtů o slovenském národním povstání.). Jak chutná moc.

Pavel Tigrid:

Židovský původ, dvakrát emigroval. Poradce prezidenta Václava Havla. Exilový časopis Svědectví (USA, poté Paříž.)Kapesní průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu (Vyprávění o naší novodobé historii.).

Arnošt Lustig:

Prošel koncentračními tábory. Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou (Židovka před plynovou komorou uzme němcům pistoli a v symbnolickém gestu jednoho zabije a jednoho postřelí. Kruté vydírání předtím ve vlaku.)

Karel Pecka: Motáky nezvěstnému

Josef Škvorecký:

Zbabělci (Osvobození Náchoda v roce 1945 očima mladé generace, především Dannyho.). Prima sezóna (Danny za protektorátu.). Tankový prapor. Sixty eight publishers.

Zdena Salivarová: Vedla nakladatelství v Torontu.

Ludvík Vaculík:

Edice PetliceNová česká světiceAle velký makový,Jenom Ludvík Vaculík!

Fejetony, Dva tisíce slov. Politická a společenská angažovanost. Morčata (deprimovaný bankovní úředník se chová ke svým morčatům stejně (sadisticky, krutě) jako systém k němu.).

Milan Kundera:

Žert. Nesnesitelná lehkost bytí (Normalizace. Milostný patvar Tomáš-Tereza-Sabina-Franz. Všichni kromě Sabiny umřou.).

ČSFR v letech 1991-1992Kde žijí příběhy. Začni objevovat