Osobnosti

32 3 0
                                    

Alexander Dubček: Hlavní osobnost ,,Pražského Jara" = ,,povolování" komunistického režimu před rokem 1968, bylo přerušeno příjezdem okupačních sovětských vojsk, kterým se v politické hantýrce říkalo ,,spřátelená". Slovák. Kandidát na post prezidenta federace po roce 1989, předseda federálního shromáždění. Zemřel 7. 11. 1992 při autonehodě na D1, jel nepřipoutaný. Proto se, milá dítka, musíte vždy v autě připoutat!

Marián Čalfa: Pověřený předseda vlády ČSSR, předseda vlády ČSFR (vláda národního porozumění i vláda národní oběti, tedy od vzniku až k volbám v roce 1992) 

Vladimír Mečiar: Slovenský politik, člen KSČ (z této strany byl vyhozen, avšak jeho spisy se podle všeho záhadně ztratily), člen Verejnosť proti nasiliu (VPN), později si založil odnož VPN - Za demokratické Slovensko a z ní pak Hnutí za demokratické Slovensko. První a třetí premiér Slovenské republiky, tedy slovenské části federace (27. června 1990 – 23. dubna 1991, potom 24. června 1992 – 14. března 1994) . V mezičase působil ve Federálním shromáždění.

Petr Pithart: V období únor 1990 až červenec 1992 byl předsedou české vlády v rámci federace. Historik a spisovatel.  Btw, prý je možné, že bude kandidovat na prezidenta v roce 2023. To mám z Wikipedie. Ale kdo by byl pro?

František Vlasák: Ekonom, člen reformní části KSČ, po okupaci 1968 byl se strany vyloučen. byl místopředsedou české vlády Petra Pitharta (6. února 1990 – 31. května 1991). Pokoušel se prosadit jinou majetkovou reformu než Václav Klaus.

Václav Klaus: Český ekonom a politik, spoluzakladatel ODS. Ministr financí ČSSR / ČSFR (10. prosince 1989 – 2. července 1992). Místopředseda druhé vlády Mariána Čalfy (3. října 1991 – 2. července 1992, vláda národní oběti). Od 2. července 1992 předseda české vlády. Autor ekonomické transformace (zavedení restriktivní finanční a měnové politiky státu,liberalizace cen a zahraničního obchodu, místní směnitelnost koruny, malá a velká privatizace a restituce, daňová reforma) Nestěžujte si, že to nechápete, protože já to taky nechápu. Druhý prezident samostatné ČR. 

Dalších dvacet minut dokumentu, další osobnosti... Jsem v polovině. Gratulace přijímám jen pokud obsahují alkohol/čokoládu/obojí.

ČSFR v letech 1991-1992Kde žijí příběhy. Začni objevovat