Ladislav Fuks:
Psychicky deformovaní hrdinové. Spalovač mrtvol (Psychologický horor. Přeměna člověka ve vraha. 2. sv. válka. Pracovník krematoria s německými kořeny chladnokrevně vraždí židovské přátele a známé.). Pan Theodor Mundstock (2. sv. válka. Židovský hrdina se schizofrenií. Paranoidní a připravený na koncentrační tábor umírá pod koly okolo jedoucího vozu.).
Bohumil Hrabal:
Pražská imaginace - jednostranná cháska!Jen Bohumila Hrabala pustí dovnitř páska.Václav Kadlec coby bachař hlídá,Odhodlání mu snad nikdo neupírá.
Ostře sledované vlaky (2. sv. válka. Nacistická okupace. Železniční stanice. Mladík s erotickým komplexem. Zbavuje se problému i pudu sebezáchovy a umírá v sabotážní akci.). Obsluhoval jsem anglického krále (Hrdina Jan Dítě trpí komplexem méněcenosti a všem včetně nácků leze do zadku. Ztrácí schopnost mluvit a utíká na samotu.). Příliš hlučná samota, Slavnosti sněženek.
Vladimír Neff:
Trampoty pana Humbla, Sňatky z rozumu...
Václav Kaplický: Kladivo na čarodějnice
Vladimír Körner: Adelhaid (romantismus, ale v 2. sv. válce, Sudety.). Údolí včel.
Věra Sládková
Jarmila Loukotová, historická próza
Bohumil Říha
Vladimír Páral
Muka obraznosti (Chemik chce být spisovatelem. Když ho chemie začne bavit, ztratí práci.). Pokušení A-ZZ, Romeo a Julie 2300, Válka s mnohozvířetem. Romány s prvky sci-fi.
Ladislav Grossman: Obchod na korze (2. sv. válka. Tono dostane obchod staré židovky. Lituje ji, neumí jí to vysvětlit a neumí ji zachránit před transportem. Pravděpodobně umírá. Ale je to humoristická próza.).
Jaroslav Seifert:
Nobelova cena za literaturu 1984 za „poezii, která svěží smyslovostí a mimořádnou vynalézavostí podává osvobozující obraz lidské nezdolnosti a mnohotvárnosti". Charta 77. Všechny krásy světa (próza). Morový sloup, Býti básníkem (básnické sbírky). Maminka.
ČTEŠ
ČSFR v letech 1991-1992
No FicciónTato kniha vzniká ze tří důvodů: 1. Potřebuji se to naučit. 2. Potřebuji se to naučit pokud možno hned. 3. Zatím si pamatuji jenom Václava Havla. Neznám lepší způsob učení než vysvětlování látky ostatním. Témata: politika, dějiny ČSFR, literatura, a...