Haeni P.O.VMasuk je aku dalam rumah,
Puan Jeon:Oh!kamu baru sampai? Kenapa dengan kamu Haeni?! Apanie balut ii semua nie? Sapa yang buat Haeni macam ni?
"Drama indon tadi kat sekolah omma tapi Haeni ok je. Jangan risau eh. Nie classmates Haeni yang tolong balutkan.Nama diaorg Mark,Renjun ngan Jeno.Diaorg tinggal kat kawasan ni juga.Kenapa Omma,ada apa-apa yang terjadi ke? "
Puan Jeon:Tadi Jaemin ada datang,around pukul 2:50 gitu. Dia nampak macam tergesa-gesa je Omma tengok. Dia baru je balik 30 minit yang lalu tunggu kamu untuk balik. Dia ada chat kamu tapi kamu tak jawab.Jaemin ada benda nak bagitau Kamu.Nampak macam dia tengah marah. Jaemin ajak jumpa kt tempat kamu dua selalu lepak.
Nie mesti kes tadi. Ke sigat Hina tu ada cakap apa-apa yg tak elok je pasal aku?
"Haeni pergi dulu Omma"
Omma hanya mengangguk tanda membenarkan aku berjumpa dengan Jaemin.
"Haeni dah makan tadi dengan kawan ii,so jangan tunggu Haeni"
Puan Jeon:Ok pergilah.
Aku pergi ke tempat aku ngan Jaemin makan aiskrim haritu. Aku jalan kat taman tersebut sehingga terjumpa Jaemin yang tengah duduk kat kerusi yang ada disitu. Aku panggil Jaemin banyak kali,tapi Jaemin tetap tak toleh untuk pandang aku. Aku tahu dia dengar,tapi aku yang naik marah nie.
"YAH NA JAEMIN AKU TENGAH CAKAP DENGAN KAU! "
Jaemin pandang aku sekejap dan pusing balik untuk membaling batu kedalam kolam. Ok, Jaemin kau bebetul buat aku marah.See,aku terpanggil kau aku dengan Jaemin.
Aku pergi kat Jaemin aku tarik tangan dia dengan agak kuat.
"Nana kenapa buat Nini macam ni?! Pandang Ninilah bila Nini tengah bercakap dengan Nana!Jangan buat perangai macam nie sebab Nini tak ada buat kesalahan kan dengan Nana? Apa masalah Nana? "
Jaemin baling batu yang dia pegang kat kaki aku.
"Aduh!! Nana kenapa baling batu tu kat Nini?!
Jilake dia baling batu kat kaki aku weh. Aku tengah tahan nak nangis nie.
"Kau bodoh ke Haeni?!Kaulah masalahnya!Kau kawan yang tidak boleh dipercayai"
Jaemin jeling aku dan berjalan nak tinggalkan aku. Aku bertindak dengan menolak Jaemin.
"Apa maksud Nana Nini tidak boleh dipercayai?? Kalau sebab pergaduhan tu-
"Tak payah explain.Hina dah explain Kat aku semuanya.Tak sangka eh.Aku sangka kau kawan yang nak aku gembira dengan apa yang aku buat."
"Apa?! Mestilah Nini nak Nana gembira -
Author P.O.V
Tanpa mereka sedari, tidak jauh dari tempat mereka bergaduh ada 3 ekor makhluk sedang memerhatikan drama indon mereka.Sape lagi lah kalau bukan mereka Mark tu. Ekceli,diaorg pun tahu tempat tu juga.Diaorg belum nak balik lagi senarnya so diaorg lepaklah kt situ.Diaorg sampai je, tengok ii ada org tgh bergaduh macam laki bini.
"Weh tu bukan Haeni dengan Jaemin ke? "-Renjun
"Haahlah.Eh asal si Jaemin baling batu kat kaki Haeni tu?! Tak boleh jadi nie weh! "-Jeno
"Sabar Jeno. Kalau lebih dari tu dia buat Haeni nnti kita datang mcm hero eh.Meh kita dengar apa yg diaorg gaduhkan"
Berbalik kepada Haeni dan Jaemin
"Ouh Yeke?! Bukan kau cakap kat Hina yg kau suruh Hina jauhkan diri dari aku?! "
Haeni seakan terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Jaemin.
"Itu semua fitnah!Nini mana pernah cakap macam tu kat Hina! Hina yang suruh Nini jauhkan diri dari Nana"
PANGGG
Wait,Jaemin tampar Haeni ke? Kawan yang selalu ada dengan dia susah senang nie,kena tampar?
"tak payah nak berdalih.Jangan bodohkn akulah.From now on,kau jangan cuba kacau hubungan aku dengan Hina.Kita putus kawan! "
Eh eh eh eh aku sebat kang anak Na nie.Jaemin lebihkan Percintaan daripada persahabatan guys.
Haeni P.O.V
"tak payah nak berdalih.Jangan bodohkn akulah.From now on,kau jangan cuba kacau hubungan aku dengan Hina.Kita putus kawan! "
Danggg
"sampai hati Nana lebihkan percintaan daripada persahabatan."
"so? "
"Nana tolonglah jangan buat macam ni. Hina memfitnah Nini"
Aku merayu sambil pegang tangan
Jaemin.Aku menangis teresak-esak.Tiba-tiba Nana tolak aku sehingga terjatuh.Aku tergamam dengan perbuatan Jaemin yang kasar terhadap aku.
"Ingat pesan aku eh kita dah takda hubungan apa-apa lagi"
Jaemin berlalu meninggalkan aku yang terduduk disitu.Aku menangis dengan lebih kuat supaya Jaemin dengar dan patah balik pujuk aku. Tapi, hampa dia tetap jalan.
Tiba-tiba seperti ada beberapa tangan yang membantuku untuk berdiri.Tetapi,kaki aku lemah sangat Weh.
"Weh Haeni kau tak apa-apa ke weh? "
Macam kenal je suara nie? Eh diaorg nie lagi.
"Weh muka Haeni merah dah nie weh "-Renjun
Aku masih lagi menangis sehingga hampir tidak bernafas.
"dah ii lah tu Haeni"-Jeno
"Kamikan ada,abg ii Jaehyun,Taeyong dan yg lain ii pun ada nak kawan dengan Haeni"-Mark
Aku terharu weh diaorang ada.Tapi masalahnya aku sesak nafas dah nie!
"Astaga Haeni!Kau jangan pengsan pula weh! "
Author P.O.V
Mereka bertiga cepat ii membantu Haeni untuk berdiri.
Taeyong dan Jaehyun yang lalu nak cari mereka bertiga pun segera berlari ke arah mereka .
"Asal nie weh"-Jaehyun
"Eh Kenapa dengan Haeni nie?? "-Taeyong
"nnti kami cerita,skrg tolong bawa Haeni balik ke rumah dia "-Mark
Maka Jaehyun pun cepat ii mencempung Haeni yg sesak nafas tu.
Di rumah Haeni~
Haeni dah pengsan dah dalam kereta semasa perjalanan balik. Diaorang pakai kereta Taeyong eh. Jangan banyak tanya. Sesampainya diaorg dirumah Haeni,
"astaga kenapa dengan Haeni nie?!Bawa dia masuk bilik dia pintu warna purple!Ahjumma nak ambik ubat dia jp!Sesapa yg bernama Mark dengan Jeno tolong Ahjumma eh"
"Baik Ahjumma "-Mark&Jeno
Tbc
YOU ARE READING
Bestfriend || Jaemin ||
Fanfiction"I love you!!"-Jaemin "I love you too "-Haeni "Bestfriend!"-Jaemin Nak tau lebih sila baca sendiri : )