Haeni P.O.V"Morning Nini! "-Jaemin
Aku nampak Jaemin tengah melambai kat aku. Aku pusing balik nak kunci pintu. Yelah, takkan nak pergi robohkan pintu tu pula.
Aku berjalan ke arah Jaemin dan Jaemin peluk aku. Aku peluk dia kembali dan berikan dia satu senyuman.
"Awal Nana datang"
"Nah~apa-apa jelah. Jom pergi"-Jaemin
"Nana asal nampak gembira semacam nie? "
"Takdalah.Kenapa cakap camtu?"
"Well nampak macam Nana nak skip je sampai sekolah dan Nana tak habis-habis duk senyum, tak sakit pipi ke bang?sis yg naik seram"
"Nana rasa Nini betul,Nana gembira!Nini tau tak? "
"Tak"
Jaemin mengeluarkan fonnya lalu menunjukkan beberapa chat nya bersama seseorang kepada ku.
"Kenapa Nana tunjukkan chat nie? Dari siapa semua nie? "
"Crushhh Nana! "
"oh hehe..Nana sudah dapat nombor dia ?Nana berjumpa dengan dia 5 hari yang lalu kan?"
Jaemin mengambil fonnya daripada aku dan memasukan nya kedalam poket seluarnya.Kami berdua meneruskan perjalanan.
"Nana tahu! This relationship might come true !!!Terima kasih Haeni!!"
Semangatnya dia,sampai nak terpekik bagai.Aku menunjukkan thumbs up dan senyum kerana itu sahaja yang aku boleh buat disituasi ini.
Time skip~
Aku menunggu Jaemin di depan bangunan sekolah dimana tempat kami berdua selalu berjumpa.Jadi kami boleh pergi rehat sama-sama tapi kalini Jaemin lambat tak macam biasa.
Bila aku dah nampak kelibat Jaemin,aku senyumlah kat Jaemin.Jaemin tepati janji
dia.Jaemin berlari ke arahku."Sabar Nana,Nini tak pergi mana-mana pun. Meh arh pergi,lapar"
"Hey Haeni-ah "-Jaemin
"Hmm, ya? "
"Boleh Nini pergi rehat seorang diri harini? "
Lagi.
"Tapi-
"Nana tahu! Nana janji nak rehat dengan Nini harini tapi Hina ajak Nana rehat dengan dia jadi Nana setujulah ...Jadi Nana agak Nini bolehkan rehat sendirian?"
"Fine.Saya rehat seorang diri lagi hari ini.Go have fun with her. "
Jaemin peluk aku.Haih asyik-asyik peluk, tak peluk,senyum asal tak ciu-haishh.
"Thanks! Mari jalan sama-sama pergi kantin"
"Tak-tak..Tak apa Nini tak lapar pun"
"Tapi Nini baru je cakap Nini lapar..."
"Nini tak ada seleralah"
"Oh tidak.. Nini tak sakitkan"
Jaemin melekapkan tangannya di dahiku.
"Nini tak panas pun"
"Nini okey-Nini okey.... Jangan risau,pergilah rehat sebelum masa habis"
Jaemin memandang ku.
"Jangan risau,Nini okey pergilah"
"Well, baiklah kalau ada apa-apa yang berlaku chat Nana k? "
Dia pergi cium pipi aku.Lamakkk.
"Bye"
Jaemin pergi.
'Berhenti buat macamtu.Kau dah janji nak rehat dengan aku harini sebab dah 5 hari aku rehat sesorang diri sejak kau dengan Hina tu rapat. Kau patut chat aku je Jaemin yang kau tak rehat dengan aku.Aku tak suka Hina.'
Tbc
YOU ARE READING
Bestfriend || Jaemin ||
أدب الهواة"I love you!!"-Jaemin "I love you too "-Haeni "Bestfriend!"-Jaemin Nak tau lebih sila baca sendiri : )