Chapter 4

372 48 11
                                    


Di Rumah Haeni~

"Pergilah masuk. Sekarang dah gelap dah. "-Jaemin

"OK, jumpa Nana esok.Tata"-Haeni

Jaemin memberikan sebuah pelukan kepada Haeni seperti selalu .Haeni mengingatkan Jaemin untuk menelefonnya jika sudah sampai dirumah. Haeni melambai pada Jaemin sambil mengucapkan 'bye' kepada Jaemin.

Haeni menutup pintu rumahnya.Jaemin pula berjalan pulang kerumahnya.halah takkan balik rumah sajat pula.

Haeni P. O. V

"Aku rasa diaorang dah tidur kut.Eii laparlah.Peti ais,ai kaminggggg"

Selepas makan, Jaemin menelefon aku mengatakan bahawa dia sudah sampai dirumah.Rumahlah,takkanlah kubur.

Lepas makan,aku terus mandi.Airnya panas gituu. Selesai mandi, aku mengenakan baju tidur lalu berjalan ke katil kesayangan dan men'on'kan laptop aku  untuk menonton cerita. (alah ayat aku)

Author P. O. V

Haeni layan cerita Hotel Transylvania 3.Macam Bebudak. Eheks.

Sedang kusyuk Haeni melayan cerita tersebut, dia terdengar bunyi tingkap biliknya diketuk.

Haeni pergi memeriksa keluar tingkap tersebut ,kau tau Haeni nampak apa?

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Jaemin lah,takkan Rosmah pula datang memalam pergi ketuk tingkap bilik anak orang.(maaf)

Haeni membuka tingkap itu untuk membenarkan Jaemin masuk.

"Eh?Nana-"-Haeni

"Ya"

Lalu Jaemin memeluk best friendnya itu.

"It's was that bad"

Haeni membalas pelukan tersebut.

"Nana tak oleh tidur jadi, Nana decided untuk datang sini ja.tak menyusahkan Nini kan? "

"heheheheh, sejak bila ia menyusahkan Nini pula."

Jaemin baringkan dirinya diatas katil Haeni lalu memandang ke arah siling.
Jaemin ternotice Haeni belum baring lagi.
Jaemin memandangnya

"Mari sini Nini-ah baringlah. Apa Nini buat? Ni bukan kali pertama kita baring sama-sama kan"

"*yea but it's difficult now*eh,Nini tak pernah terfikir begitu."

Haeni mengambil tempat disebelah Jaemin.selepas beberapa minit,Jaemin mengeluh dan meletakkan tangannya disekeliling bahu Haeni.(ada paham?)

Haeni bermain fonnya,jadi Jaemin tidak tahu yang Si Haeni nie tengah nervous dan ia sangat perfect seperti hari yg lain.

"Nana rasa lebih selesa dibilik Nini berbanding bilik Nana sendiri"

Haeni menggosok(¿)rambut Jaemin.Jaemin tersenyum dengan perbuatan Haeni.

"I'm glad. Nana sangat dialu-alukan disini bila-bila masa,seperti yg Nini cakap selalu"

"Apa Nini buat sebelum Nana datang ke sini? "

"Tengok movie"

"Oh"

Jaemin melihat gambar-gambar dia dengan Haeni di dinding bilik Haeni. Jaemin notice ada gambar baru diaorang.

"Eh,ada gambar baru? "

"Oh,Nini jumpa time Nini tengah kemaskan bilik Nini"

"Ya 'kemaskan'bilik Nini, heheheheh"

"Oh shut up"

Haeni memukul Jaemin di bahunya.

"auch-"

Haeni segera menutup mulut Jaemin

"shhhhh......"

"Jom tidur sebelum kita terbuat bising dan terbangunkan parents Haeni"

"ok"

Haeni berasa selesa dan menutup kelopak matanya tanpa menutup lampu biliknya.Jaemin memandang Haeni

"Nini masih tidur dgn lampu terbuka?Nana dah biasa tidur dalam keadaan gelap.So,bolehlah kita tutup lampu tu? Please~"

"nope"

Haeni baring membelakangi Jaemin dan menutup matanya.Haeni terdengar Jaemin mengeluh dan berbisik

"fine"

Ha ayokkkk.

Selepas Itu, Haeni merasakan Jaemin memeluknya dan kakinya berada diatas kaki Haeni.

Haeni membuka matanya dan dia merasa jantungnya berdegup dgn sangat laju. Kau dah tak lama dah Haeni.

Haeni ingin memusingkan kepalanya untuk melihat muka Jaemin tetapi,Jaemin menolak kepalanya kembali.

"Then, biarkan Nana tidur dalam keadaan selesa"

Haeni mengucapkan selamat malam kepada Jaemin. Haeni sangat suka dengan keadaan mereka tersebut. So,Haeni decided untuk membiarkan keadaan begitu sahaja.

Haeni tidur dalam keadaan tersenyum.Kena sampuk ini anak. Aksi tersebut membuatkannya jatuh cinta terhadap Jaemin. Tetapi, Jaemin tidak merasakan apa-apa bila dia buat begitu terhadap Haeni.Ia perkara yang normal bagi Jaemin.





TBC

Aku punya karangan tak boleh bak bincang..

Bestfriend || Jaemin ||Where stories live. Discover now